مطابق اعلام ستاد انتخابات سه حوزه انتخابیه گنبدکاووس، رامیان و مینودشت در شرق گلستان، تاکنون ۵۷ نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی معادل تقریبی ۴۲ درصد از این سه حوزه از ادامه رقابت انصراف دادند.

به گزارش گلستان 24، شمار نهایی نامزدهای تایید شده درحوزه انتخابیه گنبدکاووس ۳۸ نفر بود که براساس اعلام ستاد انتخابات این شهرستان تاکنون ۱۳ نفر با حضور در فرمانداری به صورت رسمی فُرم انصراف خود را تکمیل کردند.

۲۵ نامزد باقی مانده حوزه انتخابیه گنبدکاووس جمعه ۱۱ اسفند ماه جاری خود را در معرض رای مردم قرار خواهند داد.

براساس قانون، آخرین فرصت انصراف نامزدهای انتخاباتی ساعت هشت صبح امروز سه‌شنبه و تا ۷۲ ساعت قبل از رای گیری و شروع انتخابات است.

همچنین شمار نامزدهای نهایی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه ۶۴ نفر بود که طبق اعلام ستاد انتخابات مینودشت تاکنون ۲۹ نفر از آنان باحضور در فرمانداری انصراف خود را اعلام کردند و ۳۵ نفر در عرصه رقابت باقی ماندند.

شمار نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه رامیان و آزادشهر نیز ۳۵ نفر بود که طبق اعلام ستاد انتخابات رامیان ۱۵ نفر از آنان تاکنون از ادامه حضور انصراف دادند.

از مجموع ۱۳۷ نامزد تایید صلاحیت شده برای حضور در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سه حوزه‌های انتخابیه گنبدکاووس، رامیان و آزادشهر و چهار شهرستان مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه ۸۰ نفر در عرصه رقابت باقی ماندند.

تبلیغات انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از پنج‌شنبه سوم اسفند آغاز شد و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای ادامه خواهد داشت.

استان گلستان یک میلیون و ۸۶۸ هزار و ۸۲۹ نفر جمعیت با ۱۴ شهرستان دارد و دارای ۶ حوزه انتخابیه و هفت نماینده است.

حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا ۲ نماینده و حوزه‌های کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان، علی‌آبادکتول، رامیان و آزادشهر، گنبدکاووس و نیز حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه هر کدام یک نماینده دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری یازدهم اسفندماه برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار