معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با اشاره به اینکه از همه جریانات سیاسی و مذهبی در جمع داوطلبان نمایندگی‌مجلس در این استان حضور دارند، گفت: ۱۲۲ اصولگرا، ۵۴ اصلاح طلب و ۱۶۶ مستقل از این جمله هستند.

۱۰۲ شعبه ویژه اماکن صعب‌العبور گلستان/یک شعبه فرعی برای اقلیت ها

به گزارش خبرنگار گلستان 24، سیدعلی مهاجر عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: ۳۱۶ نفر داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان گلستان هستند که از این تعداد ۲۸۲ نفر مرد و ۳۲ نفر زن هستند.

وی با بیان اینکه نامزدهای انتخاباتی از قومیت‌های مختلف در عرصه انتخابات شرکت کرده‌اند، گفت: در مجموع ۲۴۸ نفر شیعه و ۶۸ نفر از اهل سنت استان کاندیدا شده‌اند که از این تعداد ۶۳ مرد و پنج زن از اهل سنت و ۲۱۹ نفر مرد و ۲۹ زن شیعه ثبت نام کرده‌اند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان ادامه داد: ۲۲ نفر از قومیت سیستانی، ۶۸ نفر از قومیت ترکمن، یک نفر از قومیت بلوچ و ۲۲۶ نفر از قومیت فارس کاندیدای مجلس شورای اسلامی شده‌اند.

وی در خصوص گروه‌های سیاسی شرکت کننده در انتخابات گفت: ۹۶ نفر از طیف سیاسی اصول‌گرایان،۵۴ نفر از اصلاح طلبان جزو کاندیداهای انتخابات هستند و ۱۶۶ نفر نیز اعلام کردند مستقل بوده و به جریان سیاسی خاصی تعلق ندارند.

مهاجر با تاکید اینکه با متخلفان انتخاباتی به شدت برخورد شده و هیچ اغماضی در این مورد نخواهیم داشت، تصریح کرد: اصحاب رسانه چشم بینا و گوش شنوای ما هستند و انتظار داریم اگر تخلفی را مشاهده می‌کنند در اسرع وقت به اطلاع مسئولان امر برسانند.

وی از اختصاص هزار و ۵۱۴ شعبه اصلی و فرعی اخذ رای در استان خبر داد و گفت: ۱۰۲ شعبه اخذ در مناطق صعب‌العبور و روستاها و یک شعبه اخذ رای ویژه اقلیت‌های دینی در استان خواهیم داشت.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان تعداد شعب ثابت اخذ رای در استان را یک هزار و ۲۰۹ شعبه اعلام و تصریح کرد: از این تعداد ۴۸۶ شعبه در مساجد، ۳۶ شعبه در ادارات، ۹ شعبه در اماکن درمانی، پنج شعبه در اماکن ورزشی، ۱۶ شعبه در دانشگاه‌ها، ۵۰۶ مورد در مدارس، ۱۰۰ شعبه در حسینیه‌ها، یک شعبه در اماکن مذهبی اقلیتها و مابقی در سایر مکان‌ها خواهد بود.

مهاجر با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: خبرنگاران در روز انتخابات باید روایتگر خوبی‌ها و زیبایی‌های حضور مردم در صحنه باشند و با تصویر کشیدن صحنه‌هایی از حضور عروس ‌دامادها، جانبازان عزیز، افراد سالخورده و کودکانی که به همراه والدین خود در صحنه حاضر می‌شوند مردم را برای حضور ترغیب کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار