آیت الله خامنه ای امنیت اسرائیل دشمن اصلی تهران را با گذشت زمان رو به افول دانست و گفت: بدانید به توافق هسته ای برسیم یا نه، اسرائیل روز به روز ناامن تر می شود.

بازتاب گسترده بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه های جهان

 سخنرانی صبح امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای مجمع عالی بسیج و نمایندگان اقشار مختلف بسیج بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشته است.

 

 

ویدئو/ بخش هایی از بیانات امروز رهبر معظم انقلاب

khamenei

 

خبرگزاری رویترز (Reuters) با پوشش خبری بخش‌هایی از سخنان حضرت آیت الله خامنه‌ای نوشت: رهبر ایران در سخنان خود گفت: هم ملت ایران و هم طرف‌های مذاکره‌کننده بدانند که اگر مذاکرات به نتیجه نرسد آن که بیش از همه ضرر می‌کند آمریکایی‌ها هستند نه ما.

 

رویترز در ادامه نوشت: رهبرعالی ایران با اعلام حمایت از تمدید مذاکرات هسته ای، پشتیبانی خود از تیم مذاکره کننده ایرانی را اعلام کرد.‎

 

رویترز در ادامه می نویسد: با وجود فشار رئیس جمهور حسن روحانی برای رسیدن به یک توافق هسته ای، محافظه کاران همچنان از رسیدن به هر توافقی محتاطند اما برای به نتیجه واقعی نرسیدن گفتگوهای یکساله توضیح می خواهند.‎

 

 

رویترز همچنین نوشت: رهبر ایران، امنیت اسرائیل را رو به افول دانست و گفت: "بدانید به توافق هسته ای برسیم یا نه، اسرائیل روز به روز ناامن تر می شود".‎

 

 

 

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس (AssociatedPress)  نیز در این زمینه نوشت: رهبر ایران در سخنرانی خود گفت: اگر در مذاکرات حرف منطقی زده و قرارهای عادلانه و عاقلانه گذاشته شود قبول می‌کنیم اما ایران، از صدر تا ذیل از آحاد مردمش تا همه مسئولانش در مقابل زیاده‌خواهی می‌ایستند.

 

این خبرگزاری آمریکایی در ادامه نوشت: رهبر ایران در سخنان خود به کاهش محبوبیت رئیس جمهور آمریکا  و کاهش حضور مردم در انتخابات کنگره و اعتراضات فرگوسن ایالت میسوری اشاره کرد و گفت که سران آمریکا به پیروی بزرگی برای فائق آمدن بر مشکلاتشان نیاز دارند.

 

آسوشیتدپرس افزود: [آیت الله] خامنه ای در اشاره ای به اختلافات اوباما و جمهوریخواهان مسلط بر کنگره آمریکا گفت:«واشنگتن به طور مرتب موضع خود را در قبال ایران در گفتگوها به خاطر مشکلات داخلی تغییر می دهد.‎

 

 

 

 

روزنامه نیویورک تایمز (NewYorkTimes) نیز در گزارشی درباره بیانات رهبر معظم انقلاب نوشت: رهبر ایران حمایت خود از تمدید مذاکرات هسته‌ای اعلام کرد و گفت: به همان دلیلی که با اصل مذاکرات مخالف نبودیم با تمدید مذاکرات هم مخالف نیستیم البته هر قرار عادلانه و عاقلانه را قبول می‌کنیم اما می‌دانیم که این دولت آمریکا است که نیازمند توافق است و از هرگونه عدم توافق ضرر خواهد کرد و اگر این مذاکرات در نهایت نیز به نتیجه نرسد، جمهوری اسلامی ایران ضرر نخواهد کرد.

 

این روزنامه آمریکایی افزود: سخنان آیت الله خامنه ای به احتمال قریب به یقین به این معنی است که تندروهای مخالف گفتگوها در ایران که صدای انتقادات خود را در هفته های اخیر بالا برده اند مجبور خواهند بود موضع خود را معتدل کنند و تیم مذاکره کننده را که به تمدید گفتگوهارسیده اند زیر سؤال نخواهند برد.‎

 

 

 

 

به گزارش جام نیوز، روزنامه ها و پایگاه های خبری متعددی منطقه ای و بین المللی بیانات مهم رهبر انقلاب را پوشش دادند.

 

واشنگتن تایمز (Washington Times) نیز با انتشار بخش‌هایی از سخنان مقام معظم رهبری نوشت: رهبر ایران با اشاره به برخوردهای دوگانه آمریکایی‌ها گفت: آنها در مجالس خصوصی و در نامه‌پراکنی یک جور حرف می‌زنند و در سخنان عمومی یک جور دیگر!

 

واشنگتن تایمز در ادامه نوشت: رهبر ایران با اشاره به صداقت مسئولان ایرانی با ملت، ایستادگی ملی ایرانیان را در مقابل حرف زور خاطرنشان کردند و افزودند: اگر در مذاکرات حرف منطقی زده و قرارهای عادلانه و عاقلانه گذاشته شود قبول می‌کنیم اما ایران، از صدر تا ذیل از آحاد مردمش تا همه مسئولانش در مقابل زیاده‌خواهی می‌ایستند.

 

 

 

 

 رادیو آزاد اروپا (Radio Free Europe) نیز با بازتاب بخش‌های از سخنان مقام معظم رهبری نوشت: آیت‌الله علی خامنه‌ای با حمایت از تمدید مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 گفت: آمریکا و نه ایران بزرگترین بازنده شکست مذاکرات هسته‌ای خواهد بود.

 

 

 

 

وب سایت صدای آمریکا (VOA) نیز با اشاره به فرازهایی از بیانات رهبر انقلاب نوشت: آیت الله خامنه ای در اشاره ای به کاهش محبوبیت پرزیدنت اوباما، پائین بودن شمار رای دهندگان در انتخابات اخیر کنگره و اعتراضات نژادی در فرگوسن، گفت رهبران آمریکا برای غلبه بر مشکلات خود به «پیروزی بزرگی» نیاز دارند.

 

 

 

 

بی بی سی (BBC) با عنوان اینکه "رهبر ایران با تمدید مذاکرات مخالفت نکرد" نوشت: آقای خامنه‌ای گفته است: "بنده با تمدید مذاکرات مخالف نیستم به همان دلیل که با اصل مذاکره مخالف نبودم."

او همچنین عملکرد هیات مذاکره‌کننده ایران را تایید کرده است.

 

 

شبکه سعودی العربیه (Alarabiya) نیز با انتشار بخش هایی از سخنان رهبر انقلاب گفت: رهبر ایران آمریکایی ها را "بداخلاق" خواند و گفت: اگر مذاکرات به نتیجه نرسد دولت ایران ضرر نخواهد کرد و دولت راه حلی به نام "اقتصاد مقاومتی" دارد.

 

 

روزنامه صهیونیستی هاآرتص (Haaretz) با بازتاب بیانات رهبر انقلاب، نوشت: رهبر ایران با اشاره به یک نکته از سخنان مقامات آمریکایی درباره ضرورت حفظ امنیت اسرائیل در سایه مذاکرات هسته‌ای، تأکید کردند: این را بدانید که چه توافق هسته‌ای بشود و چه نشود، اسرائیل روز بروز ناامن‌تر خواهد شد.

 

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار