در ورزش دوومیدانی مانند دیگر ورزش‌ها نگاه جنسیتی در تخصیص بودجه وجود دارد و مراکز آکادمیک و ورزشی مختلف با کمبود بودجه اختصاصی مواجهه هستند که این قبیل مشکلات مالی در گروه ورزشی مردان وجود ندارد

ورزش دوومیدانی و اثر جنسیت بر نابرابری حقوق

نابرابری حقوق ورزشکاران زن و مرد در آمریکا

به گزارش گلستان 24 :سال‌هاست که کشورهای غربی شعار برابری حقوق زن و مرد سر می‌دهند و با انتشار گزارش‌های مختلف در مورد کشورهای دیگر؛ آنان را به اجحاف حقوق زنان و تبعیض جنسیتی متهم می‌کنند. در همه کشورها به‌ویژه مدعیان برابری زن و مرد، زن‌ها دستمزد کمتری نسبت به مردها دریافت می‌کنند.

 با نگاهی به ارقام مربوط به آمریکا می‌بینیم که نسبت دستمزد زنان به مردان در این کشور 0.66 است و این کشور در رتبه 65 جهان قرارگرفته است. این در حالی است که ورزشکاران این کشور بیش از دیگر اقشار باید نابرابری و بی‌عدالتی‌ها را در دریافت حقوق و مزایا تحمل کنند. در یادداشتی که به‌طور اخص به ورزش دوومیدانیاشاره‌شده است،. به گوشه‌ای از این نا عدالتیاشاره‌شده است.

زن ورزشکار

در ورزش دوومیدانی مانند دیگر ورزش‌ها نگاه جنسیتی در تخصیص بودجه وجود دارد و مراکز آکادمیک و ورزشی مختلف با کمبود بودجه اختصاصی مواجهه هستند که این قبیل مشکلات مالی در گروه ورزشی مردان وجود ندارد. این تفاوت‌هایاعمال‌شدهبه‌گونه‌ای آشکار است که ورزشکاران زن تمایل به ادامه ورزش به‌صورتحرفه‌ای ندارند و میزان مشارکت و تلاش آنان به‌شدتکاهش‌یافته است.

ارسال نظر

آخرین اخبار