افاضات جدید فاضل میبدی:

فاضل میبدی از عناصر تندرو جبهه اصلاحات با نوشتن یادداشتی مدعی شده است که بریتانیا دیگر آن بریتانیای سابق نیست.

روباه پیر دیگر آن روباه سابق نیست! +عکس

به گزارش گلستان24، محمد تقی فاضل میبدی از عناصر تندرو و نزدیک به رئیس جمهور دولت اصلاحات که به داشتن مواضع افراطی بر علیه دین و انقلاب اسلامی شهره است در یادداشتی ضمن تمجید از بازگشایی سفارت بریتانیا در تهران مدعی شده است که این انگلیس دیگر آن کشور سابق قرن های پیشین نمی باشد.

میبدی در یادداشتش که در شبکه اجتماعی فیس بوک منتشر نموده آورده است: «در دنیای امروز بساط استثمار برچیده شده و تجاوز، فتح و غارت مربوط به دوران گذشته است. امروز سیاست خارجی دولت‌ها بر اساس احترام متقابل شکل می‌گیرد، زیرا دهکده جهانی از مدت ها پیش شکل گرفته و ارتباط در این دهکده ضروری است. تا حد ممکن نباید با هیچ کشوری روابط دیپلماسی را قطع کرد. نظام اقتصادی، سیستم بانکداری و روابط فرهنگی به گونه‌ای درهم تنیده شده که جلوی قطع روابط را می‌گیرد بویژه کشورهای بزرگ و قطب صنعتی که ایران از گذشته با آن ها مبادلات فرهنگی و اقتصادی داشته است.»

این عضو مجمع محققین و مدرسین بدون اشاره به نقش بریتانیا و سفارتش باضافه شبکه های وابسته به آن و در راس شان بی بی سی فارسی در فتنه 88 اظهار داشته است که «انگلستان قرن 21 کاملا متفاوت از انگلستان قرن‌های گذشته است و دوران دخالت‌هایی که این کشور در گذشته در ایران داشته به پایان رسیده است. اکنون کشورهای مستقل و آزاد جهان اجازه نمی‌دهند هیچ کشوری به شکل استثماری گذشته در امور ملت‌ها دخالت کند. نباید گذشته‌ها را روی میز گذاشت اما باید هوشمندانه وارد میدان سیاست شد و منافع ملی را در این روابط در اولویت قرار داد.»

مناطق تحت استعمار بریتانیا در گذشته ی نه چندان دور.

مستعمرات بریتانیا در سال 2015. نقشه فوق به وضوح نشان می دهد که بریتانیا مناطقی با هزاران کیلومتر فاصله از سرزمینش را تحت تصرف درآورده است.

برای مطالعه بیشتر پیرامون وضعیت دول استعمارگر در قدیم و جدید اینجا کلیک نمایید.

محمد تقی فاضل میبدی در اوج فعالیت رسانه های زنجیره ای در دوره اصلاحات شدیدترین حملات را بر علیه مبانی دینی و اعتقادی اتخاذ کرده است، به طور نمونه او در اردیبهشت 1378 و در گفتگو با روزنامه نشاط چنین می گوید: جهاد در جایی معنا دارد که مجاهد مطمئن باشد، پیروز می­شود وگرنه چنین جهادی بی­معناست، بر این مبنا حسین (ع) برای پیروزی و تشکیل حکومت دست به جهاد زد.» این اتهام در حالی از سوی میبدی بیان شده است امام حسین صراحتا هدف از قیام خود را اصلاح امت و امر به معروف و نهی از منکر بیان کرده است.

گفتنی است که فاضل میبدی در طول سال های پس از فتنه با حمایت مکرر از فتنه گران، خواستار آزادی سران فتنه از حصر شده است. علی رضا میبدی برادر وی از جمله اولین کسانی است که پای به عرصه مبارزات سیاسی_تلویزیونی بر علیه جمهوری اسلامسی گذارده است ،ضیا اتابای با تاسیس تلویزیون زمینه شروع مبارزات سیاسی بر علیه نظام اسلامی را فراهم نمود و علیرضا میبدی به عنوان اولین برنامه ساز خارج از کشور کار خود را پیش گرفت.

محمد تقی فاضل میبدی در خلال سال های فتنه و در گفتگو با رادیو زمانه ضمن زیر سوال بردن قداست لباس روحانیت و حتی لباس پیامبر، اصل شرعی حجاب را نیز منکر شد. وی در این گفتگو صراحتا می گوید: «من معتقدم که هیچ لباسی قدسیت ندارد. پیامبر هم لباسش قدسیت نداشته است. قدسیت مال پیام پیامبر بوده ،نه لباس پیامبر. لباس پیامبر، لباس مردم عربستان بوده، لباس مردم بوده، لباس معمولی بوده و من قبول ندارم که این لباس، لباس پیامبر است.»

این روحانی نما در رابطه با مسئله حجاب نیز تفسیر مخصوص و البته خلاف شرع خود را دارد و می گوید:  «این‌که در قرآن آمده است پوشاندن سینه‌ها و گردن‌ها است. ولی اگر ما بخواهیم به اهل لغت رجوع کنیم، به عرف زمان عرب، ممکن است که بگوییم بله، سر و مو هم شاملش می‌شده است. ولی باید تاکید بکنم در قرآن، ما آیه‌ای در این مورد که مو را و سر را بایستی بپوشانیم نداریم. در برخی از تفاسیر این گونه تفسیر شده. ولی با تاسی به کتاب لغت ممکن است چنین استفاده‌ای کرد. آن که قرآن می‌گوید «‌ولیضربن به خمرهن علی جیوبهن». جیوب شامل سر نمی‌شود. آن گردن و گریبان است که شاملش می‌شود.»

ارسال نظر

  • ناشناس
    0

    واقعا جای تاسف داره!
    مردم ایران هم دیگه همون مردم چشم و گوش بسته نیستن که بشه با این چرندیات کلاه گذاشت سرشون.
    این حرفای ابوسفیان این زمانه!

آخرین اخبار