دانلود سخنان مهم دکتر سعید جلیلی در کمیسیون بررسی برجام مجلس

سخنان مهم دکتر سعید جلیلی در کمیسیون بررسی برجام مجلس

بالاخره پس از گذشت حدود یک هفته، نظرات دکتر سعید جلیلی درباره نتایج مذاکرات در کمیسیون برجام در صدا و سیما منتشر شد. لازم به ذکر است دکتر جلیلی تاکنون در مورد مذاکرات و نتایج آن و تیم مذاکره کننده نظر خاصی ارائه نداده بودند.

دانلود سخنان مهم دکتر سعید جلیلی

از حدود ۱۰۰ حق مسلم خود محروم شده ایم

 

از حقوق تصریح شده در ژنو هم عقب‌نشینی کردیم

 

ایران استثنا بودن را پذیرفته است

 

۴۰ سال دیگر به ۱۹۰ هزار سو می رسیم

 

بر خلاف خطوط قرمز نظام، بازرسی های غیر متعارف را هم پذیرفته اند

 

کلیه تحریم ها بازگشت پذیر هستند

دانلود کلیپ صوتی

حجم : ۱۹٫۸ مگابایت

 

دانلود کلیپ تصویری

حجم : ۲۳۰ مگابایت

 

 

پی نوشت:

قرار بود امروز شبکه خبر بعداز تاخیر یک هفته ای وبعد از تیترهای جنجالی چند رسانه علیه دو جلسه ای که تا کنون جلیلی در کمیسیون تخصصی برجام حضور یافته را پخش کند. برنامه آغاز شد اما فقط جلسه دوم روی آنتن رفت!

در اثناء جلسه برخی نمایندگان ازسرعت ارائه بحث گلایه کردند اما آقای ابوترابی با طعنه گفت: که شما این را برای پخش از تلویزیون می خواهید و خواستار سرعت بخشیدن به بحث شد. (البته کلا لحن آقای ابوترابی در مواجه با تیم قبلی بسیار تند است بویژه در جلسه اول که باعث تعجب همه شد. برای همین هم رسانه های مغرض اصلاح طلبان در این چند روز ایشان را در اخبارشان برجسته می کنند.) برخی نمایندگان این سخن آقای ابوترابی را که با لحن خاصی بیان شده بود، توهین تلقی کردند که آقای تاجگردون در دفاع از وی از تماس صبح آقای ابوترابی با یک مسئول سیما خبر داد و ادعا کرد که کسی تماس گرفته تا جلسه اول جلیلی پخش نشود اما جلسه دوم وی پخش بشود!

آقای زاکانی اعلام کرد که از کمیسیون چنین تماسی با احدی گرفته نشده. آقای جلیلی هم معترض بود که چرا جلسه اول آن ها پخش نشده؟ قرار شد موضوع پیگیری شود.

روز بعد در جلسه برجام بنده از نتیجه پیگیری پرسیدم که چه کسی در سیما چنین ادعایی را کرده بود و چه کسی گفته بود که جلسه اول پخش نشود. آقای ابوترابی که روز قبل هیچ واکنشی به ادعای آن همکار نشان نداده بود، آن روز بر خلاف روز قبل گفت: آن مقام مسئول در تماس تلفنی به وی اعلام کرده که چون وقت محدود است و صحبت های آقای جلیلی هم مربوط به گذشته، ما خودمان آن را پخش نکردیم!

به هرحال، جلسه اول آقای جلیلی حاوی مطالب مهمی است و باید برای اطلاع مردم، پخش شود. در جلسه اول چند سئوال از جلیلی پرسیدم که یکی این بود: در طول شش سالی که پرونده هسته ای در شورای عالی امنیت ملی دست شما بود، آیا آقای روحانی که ایشان هم عضو آن شورا بودند، هیچ وقت در جلسات شورا نقد خودشان را بر روند مذاکرات اعلام می کردند؟ پاسخ اما جالب بود: آقای روحانی در طول این شش سال یک کلمه هم در جلسات شورا حرف نزدند!

برایم جای سئوال است که چطور ایشان با این همه انتقاداتی که در آن ایام و امروز در فضای علنی مطرح می کنند، چرا در جلسات تخصصی که وظیفه حرف زدن داشته اند، ساکت بوده اند؟ و بیشتر تعجب می کنم وقتی می بینم آقای جلیلی در طول این دو سال در فضای علنی جامعه ساکت بوده اند تا دولت کارش را بکند اما در جلسات تخصصی غیرعلنی وظیفه اش را انجام داده و نقدهایش را بیان کرده بطوری که فقط در روزهای اخیر، ۱۲ساعت خط به خط برجام و اشکالات تبعات آن را در جلسات شورای عالی ارائه داده است.

حمید رسایی

ارسال نظر

  • شهروند یزدی
    0

    آنچه مسلم است گرچه بحث هسته ای مشکل مهم مردم نیست ولی مذاکره و توافق هم به معنای پذیرفتن مشکلات بیشتر است یعنی از چاله به چاه افتادن هرچه اجازه دهیم ما را مجبور به مذاگره کنند چاه عمیق تر می شود
    در ضمن هیچ وقت فکر کرده اید چرا بعضی از ایرانی های عزیز خواهان رابطه و حل مشکل با کشور های غربی بویژه امریکا هستند آیا برای این نیست که آن کشورها حل مشکلات این عزیزان که بعضا ادامع تحصیل خود یا فرزندشان، انجام کار واردات و صادرات، سفر به کشور ها و هزاران خواسته شخصی است وگرنه 99 درصد مردم ایران خواستار اقتدار ملی است و نبودن غربی ها در ایران یا ایرانی ها در غرب برای آنها مشکل جدی نیست

    • محمد علی
      0

      احسنت، حرف دل ما رو زدی . . .

  • صفا
    4

    سلام
    به نظر من که از اقشار کم درآمد جامعه هستم ودر بطن جامعه زندگی می کنم اکثر مردم خواهان پایان دادن به دشمنی با همه کشورها بخصوص آمریکا که قدرت بلامنازع جهان است می باشند هدف مردم داشتن زندگی آرام وپر از شادی است،
    تجربه نشان داده مردم ژاپن، کره جنوبی، عربستان، ترکیه طی سی، چهل سال گذشته زندگی مرفه تری نسبت به زمانی که امپراتوری عثمانی وژاپن حاکم بوده، دارند
    من هم از این تجربه جهانی درس گرفته و دوست دارم با پایان دادن به دشمنی آمریکاحداقل آینده فرزندم نسبت به زندگی امروز خودم بهتر باشد که تصور می کنم با دشمنی با آمریکا این اتفاق هرگز نخواهد افتاد
    البته حکومت ایران با دشمنی آمریکا بیشتر حال میکنه تا با شادی و رفاه مردم نگون بخت

    • صادق شاهین شهری
      1

      عزیزانی که کامنت میزارن جای اقشار کم درآمد و فقیرا حرف نزنن.امام و رهبر فقرا(( آمریکا شیطان بزرگ ))را شعار میدهند و ماهم همینطور..

آخرین اخبار