دولت با این همه درتوافقی غیرقانونی با رئیس مجلس، از ارائه لایحه به مجلس خودداری می کرد و ریاست مجلس نیز علیرغم تذکرات مکرر نمایندگان. مطالبه ای در این باره نداشت.

پاسخ اینستاگرامی رسایی به نوبخت +عکس

 به گزارش گلستان 24، حمید رسایی در صفحه شخصی خود در اینستاگرامش نوشت:

1. رهبر معظم انقلاب ازآنجا که درطول شش سال مذاکره دوره قبل، احساس خطری درنقض خطوط قرمز نداشتند، حتی برای یکبار هم خطوط قرمز نظام را علنی بیان نکردند، اما درطول دوسال اخیر، بارها بصورت علنی برخطوط قرمز درمذاکرات هسته ای پای فشردند.

 

2. ایشان وقتی دربرابر شایعه سازی جماعتی قرار گرفتند که رهبرى دردیدار خصوصی بابرخی مسئولان با شنیدن سخنان آنها ازخطوط قرمز عبور کرده اند، بصورت علنی بر دروغ بودن این ادعا وعدم تغییر خطوط قرمز درجلسات خصوصی تاکید کردند.

 

3. بااین همه، برجام درحالی مورد توافق دولت قرار گرفت که اکثر خطوط قرمز تعیین شده توسط رهبری، نقض شده بود!

 

4. اولین موضع گیری رهبری انقلاب درخطبه نماز عیدفطر بود که برلزوم عبور برجام ازمسیرهای قانونی پیش بینی شده تاکید داشت. کاملا مشخص بود که طبق اصول 77 و 125 قانون اساسی، مسیر قانونی، مجلس شورای اسلامی است.

 

5. دولت با این همه درتوافقی غیرقانونی با رئیس مجلس، از ارائه لایحه به مجلس خودداری می کرد و ریاست مجلس نیز علیرغم تذکرات مکرر نمایندگان. مطالبه ای در این باره نداشت.

 

6. تمام تلاش دولت برای خاتمه دادن به موضوع برجام، پشت دربهای بسته شورای عالی امنیت ملی بود اما بعدازرسیدگی به این پرونده درشورایی که اکثریت اعضای آن درموضوع برجام همسو بادولت هستند، بازهم رهبری انقلاب درسخنرانی عمومی خود، به ابهام درتصویب یا عدم تصویب برجام درداخل کشور تاکید کردند! و تنها جایی که میتوانست برجام را تصویب کند، مجلس بود اما بازهم دولت مقاومت میکرد.

 

7. ظریف، روحانی، عراقچی و... همواره برعدم نیاز رسیدگی برجام در مجلس تاکید میکردند و آن را به صلاح کشور نمی دانستند ولاریجانی هم با سکوت خود تایید میکرد!

 

8. این همه بهانه جویی در حالی بود که رهبر انقلاب درنهایت دردیدار با خبرگان پرده از توصیه های خصوصی خود نیز برداشتند: بنده به رییس جمهور هم گفته ام که کنار گذاشتن مجلس از موضوع برجام به صلاح نیست.

اما بعد از این بیانات صریح، باز هم دولتمردان بر لجاجت خود پای فشردند و بهانه جویی کردند. عراقچی گفت: ما بعنوان وزارت خارجه ارائه لایحه برجام را به صلاح نمیدانیم و نوبخت هم صراحتا گفت: نیازی به ارائه لایحه نیست، مجلس اگر کمک بخواهد درخدمتیم!

 

9. حتی قوم بنی اسرائیل بعداز بهانه جویی های بسیار دربرابر مطالبه پروردگار، در نهایت تن به امر الهی دادند و به هر زحمتی بود، آنچه امر شده بود راانجام دادند. اما دولت آقای روحانی، علیرغم تصریح رهبر انقلاب برعبور برجام ازمسیر مجلس، همچنان دربرابر اجرای قانون مقاومت میکند!

 

پاسخ اینستاگرامی رسایی نوبخت

ارسال نظر

آخرین اخبار