سردار سلامی با اشاره به توانمندی‌های دفاعی سپاه پاسداران:

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ما موشک بالستیک منحصر به فردی داریم که شاید فقط روسیه و آمریکا آن را داشته باشند و مقابله با این موشک تقریباً غیر ممکن است.

هیچ محدودیتی در شلیک موشک‌ نداریم/ به حملات سایبری پاسخ مخرب می دهیم/ موشک منحصر به فردی در اختیار سپاه است

 به گزارش گلستان 24، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه طی سخنانی در برنامه زنده تلویزیونی با اشاره به اشراف همه جانبه سپاه بر تحرکات بیگانگان در آبهای اطراف ایران گفت: ما بصورت شبانه‌روزی همه تحرکات خلیج  فارس،دریای عمان و بخشی از اقیانوس هند و هرجایی که مستقیم یا غیرمستقیم با امنیت ملی ما ارتباط دارد را رصد می‌کنیم.

موشک منحصر به فرد سپاه

* ناوها و پایگاههای منطقه‌ای آمریکا در تیررس موشک‌های سپاه

وی تاکید کرد: این کنترلها توسط گشتهای اطلاعاتی امنیتی، پهپادها، رادارهای مدرن و ابزار پیچیده جنگ الکترونیک صورت می‌‌گیرد.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: هر پایگاه هوایی امریکا که پرنده‌هایش توان رسیدن به آسمان ایران را دارند و ناوهای هواپیمابر آنها در تیررس موشک‌های بالستیک نقطه‌زن و منحصربه‌فرد و پهپادهای ایران است.

سلامی ادامه داد: سپاه پاسداران دارای پهپادی با برد 3هزار کیلومتر رفت و برگشت با توان شناسایی و تهاجم است.

* تحرکات منطقه را شبانه روزی رصد می‌کنیم

سردار سلامی خاطرنشان کرد: ما به طور شبانه‌روز بر تمامی تحرکات اطراف ایران نظارت می‌کنیم و هیچ نقطه‌ای در حوزه امنیت ایران نیست که از رصد سپاه و ارتش خارج باشد و ما در این زمینه هیچ شکاف و خلأیی نداریم.

* هیچ محدودیتی در شلیک موشک نداریم

وی در خصوص توانمندی موشکی نیز اظهار داشت: هیچ محدودیتی در پرتاب موشک‌ها به هر تعداد از اهداف وجود ندارد و همه این توانمندی چه در زیر زمین و چه در آشکار، هر جا که لازم باشد آماده است.

حملات سایبری پاسخ

* سپاه حضور مستقیم در سوریه ندارد

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص اینکه گفته می‌شود نیروهای نظامی ایران حضور مستقیم در سوریه دارند، ضمن رد این موضوع گفت: در این خصوص دو حالت متصور است، یا ما در کشورهایی مثل سوریه و عراق حضور داریم و آمریکایی‌ها با همه آن ابزارهای مورد ادعایشان در حوزه‌های اطلاعاتی و شناسایی عاجز از دیدن ما هستند یا اینکه ما در این کشورها حضور مستقیم نداریم که دومی درست است.

وی حضور نیروهای نظامی در سوریه را در حوزه‌های مشورتی عنوان کرد و افزود: ما معتقدیم آنها باید با استفاده از نیروهای خودشان به مقابله با دشمن بپردازند.

سلامی در خصوص نیروی قدس سپاه نیز گفت: این نیرو، واحد نظامی مشخصی ندارد و حوزه کاری آنها انتقال تجربیات و مدیریت اتفاقات است و استراتژی ما در حال حاضر حضور مستقیم نظامی در هیچ کشوری نیست.

* تکذیب سفر سردار سلیمانی به روسیه

جانشین فرمانده کل سپاه ضمن تکذیب حضور سردار قاسم سلیمانی در روسیه، آن را جنگ روانی آمریکایی‌ها و ایجاد شبهه‌افکنی در این خصوص ارزیابی کرد.

* بسته های دفاعی برای هواپیماهای آمریکایی تدارک دیدیم

وی ادامه داد: سالهاست که قدرت نظامی آمریکایی‌ها ساقط شده و مدت‌های مدیدی است ما تمام نقاط ضعف و قدرت آنها را در منطقه و جاهای دیگر رصد می‌کنیم.

سلامی خاطرنشان کرد: هر کجا که آمریکایی‌ها هواپیماهایشان توانمندی رسیدن به آسمان ایران را داشته با شد، با بسته‌های دفاعی ما مواجه خواهد شد که به شکل نامحدود به آنها آسیب می‌زند.

* موشک منحصر به فردی داریم که شاید فقط روسیه و آمریکا مثل آن را داشته باشند

وی تصریح کرد: ما موشک بالستیک منحصر به فردی داریم که شاید فقط روسیه و آمریکا آن را داشته باشند و مقابله با این موشک تقریباً غیر ممکن است.

سلامی در پاسخ به سؤالی در خصوص ورود سپاه به جریانات سیاسی اظهار داشت: سپاه پاسداران از هیچ جریان و حزبی حمایت نکرده و شأن خود را اجل از این مسائل می‌داند.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: البته ما دارای شناخت و بصیرت بوده و اوضاع را رصد می‌کنیم، اما هیچ دخالتی در امور سیاسی نمی‌کنیم و این از خطوط قرمزی است که هم رهبری معظم انقلاب و هم قانون اساسی به آن تأکید کرده و سپاه نیز خود را ملزم به آن می‌داند.

* شبکه اطلاعاتی سپاه در داخل و خارج از ایران

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: سپاه پاسداران مأموریت وسیع امنیتی داشته و دارای شبکه‌های اطلاعاتی نیرومند و گسترش‌یافته در محیط داخل و خارج است که از این موضوع برای پشتیبانی از مأموریت های سپاه استفاده می‌شود.

* به حملات سایبری پاسخ مخرب می دهیم

سردار سلامی در خصوص عملکرد سپاه در حوزه جنگ‌های سایبری نیز اظهار داشت: امروز نبردها در جهان به لحاظ ماهیت در حال دگرگونی و تنوع است و یکی از عرصه‌های خطرناک و ویرانگری که دشمن با تلفیق فناوری‌های اطلاعاتی و جنبه‌های علوم روانشناختی از آن استفاده می‌کند، تحت عنوان جنگ‌های سایبری است که این یک عرصه جدید در نبرد است.

وی خاطرنشان کرد: کشور ما و به خصوص سپاه پاسداران چون همواره خود را با اقتضائات جدید تطبیق می‌دهند و هرگز خود را از توانمندی‌های دشمن عقب نگه نمی‌دارند، سعی کرده تا به توانمندی‌های قابل قبولی در عرصه سایبری برسد و ما بازدارندگی سایبری را در سطح بالایی توسعه داده‌ایم.

سلامی تأکید کرد: اگر دشمن بخواهد در این زمینه کشور ما را آزار دهد، پاسخ‌های ویرانگری به آن خواهیم داد که این توانمندی امروز وجود دارد.

وی در عین حال تصریح کرد: ما ابتدا به ساکن به هیچ کشوری حملات سایبری نمی‌کنیم اما اگر کشوری بخواهد با ما وارد جنگ در این حوزه شود، قاعدتاً به آن پاسخ‌های مخربی خواهیم داد و در این زمینه اعلام می‌کنیم که ما در لبه تکنولوژی حرکت می‌کنیم، هم نیروی انسانی هوشمند داریم و هم از دانش آن بهره‌مندیم.

* معتقد نیستیم که فقط با سلاح باید جنگید

سلامی در خصوص رابطه سپاه با رسانه‌ها نیز گفت: بالاخره برخی از رسانه‌ها منعکس‌کننده بخش‌هایی از دیدگاه‌های سپاه هستند و وقتی یک نیروی دفاعی در سطح سپاه پاسداران می‌خواهد عملیات روانی انجام دهد، یک بخش از این کارکرد در حوزه رسانه‌ای است و ما به این حوزه با دید یک جنگ رسانه‌ای و روانی نگاه می‌کنیم و معتقدیم یک نیروی انقلابی حتماً باید رسانه داشته باشد و ما این تفکر را قبول نداریم که فقط باید با سلاح بجنگیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

آخرین اخبار