رهبر انصارالله: استبداد در یمن منجر به انقلاب شد

رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود به مناسبت اولین سالگرد انقلاب 2014 مردم این کشور اعلام کرد که استبداد و فساد دولت یمن باعث شکل‎گیری حرکت انقلابی مردم در 21 سپتامبر شد.

ساختار دولت در راستای منافع اسرائیل، عربستان و آمریکا بود

به گزارش گلستان24؛ «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن به مناسبت اولین سالگرد انقلاب 2014 مردم این کشور در تاریخ 21 سپامبر، امشب(یکشنبه) سخنرانی کرد.

رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: زور و استبدادی که ملت ما از آن رنج می‌برد، باعث شکل گیری انقلاب مردمی و تحرکات موفقیت آمیز مردم در روز 21 سپتامبر شد.

وی خاطر نشان کرد: انقلاب یک تحرک مردمی، هوشیارانه، مسئولانه است که شرایط فاجعه بار که مردم یمن با آن روبرو بودند، شکل گرفت. بنابراین این انقلاب نماد مشکلات واقعی همه مردم یمن است.

عبدالملک الحوثی در مورد سلطه غرب و عربستان بر یمن گفت: پیش از این تمام برنامه‌ها طبق منافع آمریکا و اسرائیل و عربستان انجام می‌شد.

وی افزود: سیاست‌های گذشته دولت یمن حجم نفرت و ناامیدی مردم یمن از خارجی‌ها را افزایش داده بود.

رهبر انصارالله تاکید کرد که فساد تمام منافع کشور را به نفع عده‎ای قلیل در یمن در بر گرفته بود و مردم بیش از پیش فقیرتر می‌شدند.

سید عبدالملک الحوثی تاکید کرد که دولت سابق، کشور را به قهقهرا برد و دشمنان نسبت به یمن چشم طمع داشتند و مردم بی‎گناه نیز مورد هدف بودند.

رهبر انصارالله یمن با تاکید بر اینکه قدرت‌های خارجی‌ برنامه تسلط بر تمام ثروت کشور را به همراه داشتند، گفت: بیگانگان به بهانه مبارزه با القاعده مردم بی دفاع را بمباران می‌کردند.

سید عبدالملک الحوثی در ادامه با ذکر انقلاب 21 سپتامبر 2014 گفت: در روز 21 سپتامبر، تمام برنامه‌های دشمنان برای اشغال و هجوم به کشور ناکام ماند و انقلاب کشور را از تباهی واشغال نجات داد.

رهبر انصارالله در ادامه تصریح کرد: ما ملت یمن برای ضمانت وجود، استقلال و کرامت خود دفاع می کنیم و یمنی‌های باشرافت اجازه نقض حاکمیت کشورشان را که به نفع عربستان است، نخواهند داد.

وی با تاکید بر اینکه دولت یمن به دست نشانده قدرت‎های خارجی تبدیل شده بود، اعلام کرد که مشکل عدم اتخاذ سیاست و تصمیم گیری صحیح میان دلتمردان یمن مشکلی نبود که بتوان درباره آن سکوت کرد.

سید الحوثی افزود: ساختار دولت در یمن در خدمت منافع کشور نبود، بلکه در خدمت آمریکا و اسرائیل و عربستان سعودی بود.

رهبر انصارالله یمن گفت: نیروهای خارجی سعی داشتند تا علیه نتیجه گفت‌و‌گوهای یمنی کودتا کنند و هدف آن‌ها از تجاوز به یمن اشغال کشور است.

وی تأ‌کید کرد: ما به عنوان مردم یمن برای تضمین آزادی، کرامت و حقوق خود به پا خاستیم و انقلاب ما هیچ گونه رابطه‌ مشروع یمن را با همسایگان البته به استثنای رژیم صهیونیستی تهدید نمی‌کند.

وی افزود: اگر مقاومت یمنی‌ها نبود، یقینا متجاوزان از روز اول کشور را تحت اشغال خود در می آوردند. این مقاومت باید ادامه داشته باشد و ما مطمئن هستیم که پیروزی محقق خواهد شد.

رهبر انصارالله یمن افزود: چاره‌ای جز ادامه دادن به انقلاب مردمی نداریم؛ انقلابی که در برابر اشغالگران و متجاوزان ایستاده است.

عبدالملک الحوثی با اشاره به حقوق بشر آمریکایی گفت: حقوق بشری که آمریکا از آن سخن می‌گوید، به هنگام کشته شدن روزانه کودکان یمن کجاست؟

وی تأکید کرد: در موضوع سود و زیان، مطمئنا ما در مقابله با جنایتکارانی که مردم ما را می‌کشند، سود کرده‌ایم.

عبدالملک الحوثی ادامه داد: ائتلاف متجاوز سعودی هر روز مردم عادی یمن را به قتل  می‌رسانند، اما نیروهای یمنی صرفا نظامیان سعودی را هدف قرار می دهند.

سید عبدالملک الحوثی با اشاره به اقدام عربستان برای ممانعت از ورود یمنی ها به این کشور برای شرکت در مراسم حج گفت: حرم مکی برای آل سعود نیست که مانع ورود یمنی ها می شود.

وی تاکید کرد که ریاض حج را وارد اختلافات سیاسی کرده است که این مساله برای این کشور پیامدهای بزرگی را به همراه خواهد داشت.

الحوثی همچنین به تجاوزات اخیر اسرائیل در مسجد الاقصی اشاره کرد و گفت: حکومت آل سعود شریک هر آنچه که رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان انجام می دهد، است.

وی اظهار داشت: آل سعود به روش های مختلف از جمله غرق کردن امت اسلامی به مشکلات و فتنه های طایفه‌ای تلاش می کند تا فضای مقابله با رژیم صهیونیستی و اشغالگری را تغییر دهد.

رهبر جنبش انصارالله یمن تصریح کرد: از همه اقشار جامعه یمن می خواهیم که مقابل دشمن اشغالگر ایستادگی کنند.

 وی در پایان از مردم یمن خواست تا در تظاهرات فردا دوشنبه(21 سپتامبر) به مناست اولین سالگرد انقلاب 2014 حضور گسترده‌ای داشته باشند.

ارسال نظر

آخرین اخبار