حجت الاسلام ولی نژاد:

عربستان در طول تاریخ سرزنش خواهد شد و نام ننگی را برای خود به جا گذاشته است.

« تاریخ، عربستان را سرزنش خواهد کرد »

حجت الاسلام ولی نژاد، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، تجاوز آل سعود به مرز های من را محکوم می کند و درباره هدف عربستان از این جنگ می گوید: عربستان احساس می کرد که حکومت جدید یمن، خود را تحت سلطه او نخواهد دانست. همچنین گروه های وهابی که در عربستان پرورش پیدا می کنند، در آینده قدرت مانوردر یمن را نخواهند داشت.

 

وی با بیان این که ایران در امور یمن دخالتی نداشته و ندارد، می گوید: مردم یمن شعار انقلاب ایران را تکرار می کنند و آن  را الگوی خود قرار داده اند. این موضوع برای عربستان قابل تحمل نیست.

 

ولی نژاد همچنین معتقد است که عربستان قصد دارد لوله های نفتی خود را از طریق بخشی از خاک یمن و حضرالموت به سمت دریا انتقال دهد. اگر یمن با وی همراهی نکند، عربستان به منافع خود نخواهد رسید. همچنین عربستان فکر می کرد با روی کار آمدن حکومت جدید در یمن، دیگر نمی تواند جلوی استخراج نفت را در یمن بگیرد. بنابر این او اقدام نظامی را ترجیح داد.

 

ولی نژاد یمن

حجت الاسلام ولی نژاد همچنین تاکید می کند که جنگ عربستان با یمن ، جنگ نیابتی است. او به نیابت از آمریکا و اسرائیل این جنگ را انجام می دهد.

 

وی با اعتقاد به این که در این جنگ تنها بازنده عربستان خواهد بود، می گوید:  عربستان بدون هیچ دلیل موجهی به مرز های یمن تجاوز کرد. ملت یمن خودشان می خواهند برای کشورشان تصمیم بگیرند و عربستان نباید در سرنوشت این مردم دخالت می کرد. عربستان در طول تاریخ سرزنش خواهد شد و نام ننگی را برای خود به جا گذاشته است.

ولی نژاد می گوید: امیدواریم عربستان از این راهی که رفته برگردد و خسارات وارده را جبران کند تا بتواند بخشی از ابروی از دست رفته اش را به دست بیاورد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار