متاسفانه علیرغم اینکه این موضوع باید در اواسط مباحث توسط هیات رییسه مطرح می شد تا در صورت رای آوردن، مقدمات آن (تهیه و توزیع برگه های رای مخصوص) آماده شود، آقای فرهنگی با هماهنگی آقای لاریجانی تا لحظه آخر اجازه طرح موضوع را نداد!

گزارش اینستاگرامی رسایی از جلسه امروز مجلس +عکس
حمید رسایی در صفحه شخصی خود در اینستاگرامش نوشت: امروز به همراه جمعی از همکاران مطابق ماده ۱۲۴ آیین نامه داخلی مجلس، درخواست کردیم تا رای گیری درباره کلیات طرح آقای لاریجانی که برجام را تایید می کند، به صورت علنی باشد. بر اساس این بند از آیین نامه اگر این پیشنهاد رای می آورد، اسامی موافقان، مخالفان و افراد ممتنع طرح تایید ضمنی برجام, روی برگه نوشته ودر صورت مذاکرات چاپ می شد. 
 
به گزارش گلستان24، متاسفانه علیرغم اینکه این موضوع باید در اواسط مباحث توسط هیات رییسه مطرح می شد تا در صورت رای آوردن، مقدمات آن (تهیه و توزیع برگه های رای مخصوص) آماده شود، آقای فرهنگی با هماهنگی آقای لاریجانی تا لحظه آخر اجازه طرح موضوع را نداد! بعد از چندبار اعتراض، موضوع در لحظه آخر مطرح شد و لاریجانی گفت: که بر اساس این پیشنهاد اسامی نمایندگان در مطبوعات چاپ می شود. 
 
این پیشنهاد از ۲۵۳ نماینده حاضر با ۱۴۸ رای مخالف، ۱۶ رای ممتنع، ۱۹ نفر بدون رای و تنها ۷۰ رای موافق، حد نصاب لازم را نیاورد! سئوال این است، چرا؟ 
 
مگر موافقان و مخالفان این طرح به رای خود اعتقاد و ایمان نداشتند؟ مگر موافقان این طرح معتقد نیستند که طرحشان مطابق منافع ملی و مطالبه مردم و بر اساس مر قانون و عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری است، پس چرا آقای لاریجانی و لیدرهای ایشان در صحن علنی، تمام تلاش شان را کردند تا رای گیری علنی تصویب نشود؟ 
 
رهبر معظم انقلاب در نماز عید فطر فرمودند: "برای تصویب این متن (برجام) یک مسیر قانونی پیش بینی شده ای وجود دارد که باید طی شود. انتظار ما این است که دست اندرکاران، با دقت مصالح ملی را در نظر بگیرند و آنچه تحویل ملت خواهند داد، بتوانند با گردن افراشته در مقابل خدای متعال هم ارائه بدهند." سئوال این است که وقتی ۱۸۳ نماینده مخالف علنی شدن آرای خود، نمیتوانند از رای شان در برابر مردم و تاریخ دفاع کنند و سرشان را بالا بگیرند ومیترسند که اسامی آنها مشخص شود، چطور میخواهند دربرابر خدا سرشان را بالا بگیرند؟! رای نیاوردن این پیشنهاد وعلنی نشدن آرای که عمدتا طرفداران طرح مذکور وتیم آقای لاریجانی مخالف آن بودند، حکایت از این می کند که این افراد خودشان بهتر میدانستند که طرحشان قابل دفاع نیست اما چرا به آن رای دادند، سئوالی است که اکثر شما پاسخ آن را میدانید. 
 
وندی شرمن، عجوزه آمریکایی و معاون سابق وزیر خارجه آمریکا در دانشگاه هاروارد آمریکا در پاسخ به سئوالی گفته: در مجلس ایران، طرحی با فوریت برای برحام تهیه شده است که هیچ یک از بخشهای آن، مانع اجرایی شدن برجام که نیاز امروز ما ومورد تاکید کاخ سفید است، نمیشود 
 
و نیاز آنها یک چیز است: نفوذ
 
گزارش رسایی از جلسه امروز مجلس +عکس

ارسال نظر

آخرین اخبار