سردار سلامی در مراسم یادبود شهادت سردار همدانی

جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه فصل سلطه غرب بر مسلمانان تمام شده است، گفت: آمریکا در باتلاق سیاست‌های خود در منطقه فرو رفته است و امروز دیگر صدایی از نقشه‌ راه غرب برای تامین امنیت رژیم صهیونیستی وجود ندارد.

آمریکا در باتلاق سیاست‌هایش در منطقه فرو رفته است/ فصل سلطه غرب بر مسلمانان تمام شده است

سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در مراسم یادبود شهادت سردار همدانی که امروز در حسینیه ثارالله کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: اگر جامعه‌ای لباس جهاد را از تن بیرون کند خداوند لباس ذلت را بر آن جامعه می‌پوشاند. 

به گزارش گلستان24، وی با بیان اینکه محرم‌الحرام ماه درخشش فضیلت‌ها است، بیان کرد: در این ماه خداوند زیباترین گوهر هستی یعنی امام مسلمانان و اهل بیت رسول‌الله را برای احیای دین خدا و اقامه عدل و تحقق حقیقت به میدان سختی وارد کرد. 

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه خداوند بر شهادت عزیزترین و حجت خود بر روی زمین ثبت کرد، افزود: عاشورا برای ابدیت تاریخ حجتی آشکار فراتر از تمام قلل الهی بوده و پیام الهی عاشورا این است که برای دفاع از دین خدا، احیای احکام الهی و فروپاشی حکومت فاسدان فدا شدن جان و مال مسلمانان یک حقیقت ارزشمند است.

سردار سلامی شهادت امام حسین و یارانش را آگاهانه بیان و اظهار داشت: امام می‌دانستند خود و یارانش به شهادت رسیده و اهل‌بیت ایشان اسیر می‌شوند ولی حجت حقیقی این بود که امام با آگاهی به این تبعات وارد میدان جهاد شد و با وجود توصیه بسیاری از دلسوزان برای عدم ورود این حضرت امام حسین دست به جهاد زد.

وی تصریح کرد: قله‌ای که عاشورا در بروز فضایل نشان داد هرگز تکرار نخواهد شد و این واقعه درسی برای ما است که برای ورود به عرصه جهاد چیزی نباید مانع ما باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه این مصیبت بسیار سخت بود، بیان کرد: هر چه زمان از وقوع این واقعه می‌گذرد حقایق آن بیشتر در جان‌ها می‌نشیند و دل‌ها و چشم‌ها بیشتر و حقیقت آن را درک می‌کنند که این تأثیرگذاری در طول تاریخ و راز جاودانگی عاشورا در شهادت زیباترین انسان عالم هستی است.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: امروز برای تجلیل از یک مبارز بزرگ و یکی از اصحاب صادق، با اخلاق، مؤمن در این مکان جمع شده‌ایم و تجلیل از یک مقام و اسطوره تاریخ‌ساز سردار شهید حسین همدانی رویدادی ماندگار خواهد بود.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه مردم کرمانشاه به مردانگی، مهربانی و وفای به عهد شهره هستند، بیان کرد: استان کرمانشاه با سند زنده چند هزار شهید، آزاده، ایثارگر و جانبار به این صفات دست یافته و با ایستادگی در طول دوران دفاع مقدس، موفقیت در این آزمون را نشان داد و مردم این دیار رشادت‌های سردار همدانی را در این آزمون در خاطر دارند.

وی با بیان اینکه سردار شهید همدانی بیرق افتاده بر خاک کنار نهر فرات را بر دوش گرفت و در مسیر یک تاریخ به پیش رفت، تاکید کرد: سردار همدانی برای یک لحظه لباس جهاد را از تن خود بیرون نکرد و سرزمین‌های غرب و جنوب از ارتفاعات بازی دراز، قصرشیرین، مهران تا فکه، چنانه، هور، شلمچه، آبادان، فاو و غیره به پژواک صداهای حماسه‌ساز این مجاهد متقی، که خدا را اجابت می‌کرد و شمشیر می‌زد، شهادت می‌دهند.

سردار سلامی جبهه را محراب نماز و محراب نماز را سنگر جهاد سردار شهید همدانی بیان کرد و گفت: ایران اسلامی چنین سرمایه‌هایی داشته و دارد که در دنیای پر از طوفان و فتنه‌ی امروز، دارای عزت و آرامش است؛ این شهید بزرگوار مرزهای جغرافیایی را در دفاع از حریم اسلامی نادیده گرفت.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه سردار همدانی هرگاه می‌جنگید، گمنام و خاموش در قلب و مرکز خطر حضور داشت، بیان کرد: شهید همدانی یک نابغه نظامی بود. این شهید بزرگوار جهان را می‌شناخت و دشمن را تهدید می‌کرد؛ از ویژگی‌های این شهید می‌توان به آرامش، گذشت، ایمان و صفای باطنی وی اشاره کرد و هیچ‌کس جز خاطره‌ای شیرین از وی، چیزی به یاد ندارد و خداوند وی را عزیز کرده است.

وی افزود: در روز تشییع پیکر پاک سردار شهید همدانی، مردمی که حتی یک بار وی را ندیده بودند، برای قرار گرفتن در زیر پیکر این شهید بر یکدیگر سبقت می‌گرفتند. این شهید سند جاودانگی و آبروی ما شد و پیام بلند نایب امام زمان(عج) برای این شهید حاوی مطالبی بلند است.

سردار سلامی با بیان اینکه خداوند، اینگونه مجاهدان خود را عزیز می‌کند که امروز آزادگان جهان اسلام در کنار ملت ایران اسلامی داغدار این حادثه هستند، بیان کرد: سردار همدانی که روزگاری در کنار کارون جنگ می‌کرد،‌ پیش از شهادت در فاصله دو هزار کیلومتر جلوتر از کارون و در کنار ساحل مدیترانه برای اسلام می‌جنگید که نظام این تغییر میدان جهاد قابل توجه است.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه بیش از صد سال است که از سوی استعمار آمریکا،‌ انگلستان و غرب بر ملت‌های مسلمان ظلم شده است، بیان کرد: همواره غربی‌ها نقشه‌های خطرناکی برای از بین بردن هویت مسلمانان طراحی کرده‌اند که با قراردادی همچون «سایکس - پیکو» جهان اسلام را تکه تکه کرده و هر تکه را یک استعمارگر تصاحب کرد. 

سردار سلامی با اشاره به توطئه‌های دشمنان برای هویت مسلمانان خاطرنشان کرد: ده‌ها سال تحقیر مسلمانان، برداشتن پوشش از زنان مسلمان، نقاشی چهره جوانان مسلمان با نمادهای شیطانی و سال‌ها تلاش برای جلوگیری از زمزمه وحی به گوش مسلمانان، غارت فرهنگی غرب برای جدایی مسلمانان از ارزش‌های اسلام است تا ثروت‌های مادی این ملت‌ها را به یغما ببرد.

وی با بیان اینکه امروز قبرستان‌های مسلمانان از پیکرهای در خاک افتاده تحت‌تاثیر سیاست‌های آمریکا، انگلستان و غیره پر شده است، بیان کرد: سیاست‌های استعمار غرب زخم‌های جبران ناپذیری بر پیکر مسلمانان و گروه اسلام وارد کرده و خنجر زهرآگین رژیم صهیونیستی در منطقه و حاکمیت دیکتاتورها بر سرنوشت مسلمان از جمله این توطئه‌ها هستند. 

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به ادامه نقشه‌های جدی استعمار غرب برای شکست اسلام افزود: در قرن معاصر وقوع جنگ‌های متعدد در منطقه که یک پای تمامی آن آمریکا بوده، دلیلی بر اثبات این نقشه و توطئه است.

سردار سلامی با بیان اینکه امروز با یک موقعیت عادی در جهان اسلام روبه‌رو نیستیم، تصریح کرد: تقابل اسلام و دنیای استکبار یک حقیقت جدی است که وقوع جنگ میان ملت‌های فلسطین و لبنان با رژیم صهیونیستی که در این جنگ‌ها این رژیم تجاوزکار ضرب شستی از رزمندگان اسلام خورد، دلیل بر اثبات این ادعا است.

جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی تلنگری برای فروپاشی هیمنه استکبار شد تا از این پس مسلمانان تسلط غرب را نپذیرند و داستان حضور سردار شهید همدانی در جهت عدم تحقق سیاست غرب برای اسارت مسلمانان بود.

وی با اشاره به اینکه فصل سلطه غرب بر مسلمانان تمام شده است، تاکید کرد: در حال فتح قله‌ها هستیم و از 36 سال پیش که نهضت انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل(ره) به پیروزی رسید و در تداوم این نهضت که پرچم آن در یَدِ مقام معظم رهبری قرار گرفت، تمامی نقشه‌های غرب در منطقه به شکست منجر شده است.

سردار سلامی با بیان اینکه آمریکا در باتلاق سیاست‌های خود در منطقه خاورمیانه فرو رفته است، تصریح کرد: امروز دیگر صدایی از نقشه‌راه غرب برای تامین امنیت رژیم صهیونیستی وجود ندارد و امنیت برای این رژیم از میان رفته است، دیگر توطئه خاورمیانه بزرگ که درصدد ایجاد یمن، عراق، عربستان و سوریه جدید بود وجود ندارد.

وی با طرح این پرسش که چه کسانی سیاست‌های آمریکا را در جهان اسلام متوقف و دفن کردند؟ بیان کرد: امروز آمریکا توانایی نگهداری از هویت و حمایت از هیچ رژیمی در برابر بیداری اسلامی را ندارد و مثال این عدم توانایی، فروپاشی حکومت «حسنی مبارک» در مدت کوتاهی بود که آمریکا توانایی نگهداری آن را نداشت.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه استکبار جهانی دچار پوکی استخوان و زوال عقل شده است، خاطرنشان کرد: هیکل بزرگ استکبار از درون پوک شده و دیگر رقمی برای ادامه حیات ندارد که درخشش فرزندان اسلام در برابر استکبار، هیکل پوکی آن را اثبات می‌کند.

وی با بیان اینکه همه ظرفیت‌های استکبار برای نبرد به میدان آمده و آنچه که امروز مشاهده می‌شود تمامی این ظرفیت است، بیان کرد: در برابر این صف‌آرایی هنوز همه ظرفیت‌های جهان اسلام کامل نشده است و طوفان‌ها در راه هستند.

سردار سلامی ترور دانشمندان ایرانی، بستن راه ورود پول و سرمایه، تهدید جهان برای عدم ارتباط با ایران را نشانه واماندگی غرب در برابر قدرت ایران اسلامی بیان کرد و گفت: در برابر این تهدیدات محصول درخشان ایران و قلب تحول در جهان اسلام بروز کرد.

وی با بیان اینکه نام ایران در بلاد اسلامی روحیه بخش است، تاکید کرد: یمنی‌ها از نفس گرم امام مسلمانان روحیه گرفتند و در برابر متجاوزان می‌ایستند، مقاومت می‌کنند و آن‌ها را شکست داده و به گورستان می‌برند و این روحیه مقاومت و ایستادگی در سوریه، لبنان و عراق نیز وجود دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه بیان کرد: این شاهکار انقلاب اسلامی است که دشمنان دیگر یک قدرت بزرگ جهانی نیستند و براساس واقعیت‌ها دشمنان رو به زوال هستند.

سردار سلامی با بیان اینکه امروز دشمنان در دل آرزو می‌کنند ولی در عمل با هنر انقلاب اسلامی به بن‌بست می‌رسد، افزود: توطئه دشمنان با تحریم‌های بین‌المللی برای منزوی ساختن ایران، با فتنه داخلی برای از بین‌بردن انسجام ملی و با تهاجم فرهنگی برای خارج کردن جوانان از صحنه انقلاب نمود یافت که در تمامی پروژه‌ها با مجاهدت‌های انجام شده شکست خوردند.

وی از شکست دشمن در خاموش ساختن جهان اسلام خبرداد و تصریح کرد: از تاریخ صدر اسلام تا تاریخ نزدیک درس گرفته‌ایم که مسیر سعادت ما از مجاهدت و شهادت عبور می‌کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار