حاشیه های حضور زیباکلام در دانشگاه گلستان ؛

نشست دانشجویی برجام با حضور زیباکلام در دانشگاه گلستان در حالی برگزار شد که با حواشی قابل تاملی همراه بود.

زیباکلام: اگر کسی در خصوص برجام بگوید ظریف چه خیانتی کرده دروغ نگفته

به گزارش گلستان24،  نشست دانشجویی با موضوع برجام به میزبانی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گلستان عصر امروز شنبه 25 مهر ماه با حضور صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در دو بخش سخنرانی و پرسش و پاسخ دانشجویی در تالار شهید مطهری دانشگاه برگزار شد که با حواشی قابل تاملی همراه بود.

در بخش دوم این نشست، دانشجویان سئوالات خود را از صادق زیبا کلام بصورت کتبی و شفاهی مطرح نمودند که ابتدا زیباکلام به سئوالات کتبی دانشجویان پاسخ داد.

تهدیدات ایران علیه اسرائیل و داعش عامل دشمنی غرب با ایران است

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه فواید برنامه هسته ای بیشتر است یا مضرات آن گفت: هیچ کس در غرب با ایران غنی سازی و تکنولوژی هسته ای ایران مخالفتی ندارد، دعوا از اینجا شروع می شود که هر کشوری از جمله ایران که توانایی غنی سازی 3 درصد را دارد اراده غنی سازی 90 درصد را نیز دارد که لازمه ساخت سلاح هسته ای است، چرا این تهدید در رابطه با کشورهای دیگر بوجود نیامد به دلیل اینکه کشورهای دیگر نگفتند ما می خواهیم کشوری را نابود کنیم ایران خیلی جدی گفت ما اسرائیل را نابود می کنیم این را کشوری می گوید که توان بالقوه ساخت سلاح هسته ای را دارد و کسی نمی تواند مانع اش شود.

وی افزود: از طرفی مسئولان نظام رسمأ اعلام کردند اگر داعش به مرز 60 کیلومتری ایران برسد ایران به خود اجازه می دهد وارد عراق شده و با داعش درگیر شود، همانطور که داعش برای ما یک تهدید است و نمی پذیریم 60 کیلومتری مرز ما بیاید، ما نیز برای اسرائیل تهدید بالقوه بشمار می آئیم چرا که ما رسمأ اعلام کردیم اسرائیل را نابود می کنیم.

وی خاطر نشان کرد: کسی نمی گوید ما تکنولوژی هسته ای نداشته باشیم مسیر سیاسی شد.

 احساس نگرانی از نفود آمریکا نداریم / بی اهمیت جلوه دادن سوال کلیدی یک دانشجو

دانشجویی دیگر در سوالی کتبی از زیباکلام در مورد سخن مقام معظم رهبری در خصوص اینکه مذاکره با آمریکا یعنی نفوذ، سیاست های دیپلماسی دولت تدبیر و امید چگونه با بیانات رهبری مطابقت دارد پرسید، که زیباکلام خیلی خلاصه در پاسخ گفت: ما 20 ماه با آمریکا مذاکره کردیم عناصر نفوذی مشاهده نشد اگر هم بود من متوجه نشدم و خیلی راحت از پاسخ به این سوال کلیدی یک دانشجو عبور کرد و آن را بی اهمیت جلوه داد.

ماجرای تعریف فیلم قیصر توسط ظریف برای جان کری به گفته زیباکلام

در ادامه جلسه پرسش و پاسخ ، دانشجویی نظر زیباکلام در خصوص  قطعنامه 2231 شورای امنیت که پس از برجام تائید شد سوال کرد که وی در پاسخ گفت: اگر قرار بود هرچه ما می خواهیم در مذاکره به آن دست یابیم و هر چه آمریکا نیز می خواهد به آن برسد که مذاکره نبود، در فروردین ماه امسال ظریف و جان کری حدود یازده و نیم ساعت با هم صحبت کردند به نظر شما ظریف برای جان کری فیلم قیصر تعریف می کرد ، چانه می زدند ما خواسته هایی به نفع خود داشتیم طرف مقابل هم خواسته هایی داشت که باید چانه زنی می شد.

گروه اقلیت و تندروی آمریکا دشمن جمهوری اسلامی ایران هستند/ آمریکا دشمن بالقوه ما نیست

وی افزود: اینکه می گویند اینجای برجام به نفع ما نیست درست است، ما حدود 19 هزار سانتریفیوژ باید بسته بندی و در انبار نگهداری کنیم، ما 80 متر زیر زمین وسط بیابان در فردو تاسیسات بنا کردیم چند میلیارد هزینه صرف فردو شد خیلی محترمانه به آزمایشگاه تبدیل می شود، این توافق چانه زنی بود.

به گفته این استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران اگر کسی در خصوص بندهایی از برجام  گفت ظریف چه خیانتی کرده دروغ نگفته اما منصف نیست.

دانشجویی نیز در خصوص بده و بستان های برجام و اینکه چرا آمریکا به صراحت اعلام می کند ایران دشمن ماست اما شما آمریکا را دشمن نمی دانید سوال کرد که وی در پاسخ گفت: در آمریکا همانند ایران طیف های مختلف سیاسی وجود دارد برخی طیف ها نگاهی تندرو و رادیکال دارند و به چیزی کمتر از محو ایران رضایت نمی دهند، گروهی دیگر اعتقاد دارند جمهوری اسلامی ایران باشد اما با روشی ایران را خفه کنیم با تحریم هاتوانش را محدود نماییم، صادرات نفتی، معاملات خارجی، واردات، صادرات ایران را محدود کنیم در حد کشوری ضعیف باشد.

وقتی زیباکلام سخنان مقامات مسئول آمریکا را سند قرار می هد و براحتی به مسئولان داخل کشور توهین می کند

وی اظهار داشت: گروهی دیگر نیز در آمریکا دشمنی خاصی با ایران ندارند و معتقدند ما با ایران اشتراکات و اختلافاتی داریم همانطور که با روسیه و عربستان داریم از این رو در آمریکا طیف و جریانات مختلفی وجود دارد اما رویکرد رییس جمهور و مقامات مسئول آمریکا برای ما سند است.

وی خاطرنشان کرد: در ایران نیز عده ای حیات سیاسی شان به دشمنی با آمریکا گره خورده است اگر آمریکا نباشد چیزی برای گفتن ندارند . مثلآ فلان مسئول ، امام جمعه گرگان سخنی گفته که گرگانی ها هم سخنش را جدی نمی گیرند ..

در ادامه باید گفت زیبا کلام با ترفند خاص خود براحتی از پاسخ به برخی سئوالات ازجمله بده و بستان های برجام طفره رفت .

در بخش سئوالات شفاهی دانشجویی از استاد دانشگاه تهران در خصوص چگونگی برخورد با افرادی مانند سعید جلیلی، حمید رسایی و ابراز نگرانی ار روی کارآمدن جلیلی پرسید که وی در پاسخ به این سوال گفت:

زمانی که شما دنبال این تفکر می روید چگونه در مقابل حسینیان بایستید شما هم روح ا... حسینیان می شوید این جنگل است هرکس زور و سرنیزه در دست دارد برنده است باید قانون بگوید صالحی در راکتور سنگین اراک انداخته و روی او سیمان بریزیم.

 تمام درد ما از بی قانونی است

وی در ادامه افزود: سردار جزایری در نامه ای سرگشاده اعلام می کند به بخش هایی از برجام اجازه اجرا نمی دهیم به تیم مذاکره کننده و به غربی ها هم گفته ایم که در اینجا باید گفت:

تمام درد ما از بی قانونی است، انقلاب مشروطه، ملی شدن صنعت نفت، 15 خرداد، انقلاب اسلامی برای قانون بود شما بگویید اینجای برجام اجرا نمی کنیم، رییس دانشگاه گرگان بگوید اینجای برجام از لحاظ علمی اجرا نمی کنیم .

وی متذکر شد: سپاه باید تابع قانون باشد برجامی که مصوبه شورای امنیت ، شورای نگهبان و مجلس است دلیلی ندارد شما می گویید اینجا برجام اجرا نمی کنیم قانون باید محکم اجرا شود، در آمریکا چون قانون حکومت می کند غول جهان می شود.

فوتبال، سیستم بانکی و سینمای ایران دچار فساد شده اند

در پایان جلسه پرسش و پاسخ، دانشجویی سوال شفاهی خود را با انتقاد از زیبا کلام شروع کرد و گفت: کلید حل تمام مشکلات را آمریکا می دانید، اقتصاد ما از ریشه مشکل دارد، داخل زندان ارز و سکه جابجا می کنند، امثال زیبا کلام دغدغه حل مشکلات اقتصادی مردم ندارند آنان بدلیل وادادگی به غرب دست به سوی آمریکا دراز کرده اند جناب زیبا کلام تندرو و رادیکال شما هستید . شأن دانشجو باید حفظ شود ، باید این برنامه بصورت مناظره برگزار می شد .

زیبا کلام با ترفند همیشگی خود در پاسخ گفت: تا کنون از خودتان سوال کردید چرا در ایران این همه پرونده مفاسد اقتصادی بوجود آمده است چندین برابر کشورهای دیگر در این زمینه پرونده داریم، چرا علیرغم کشورهای دیگر که مدیران و مسئولان اقتصادی آنان متشرع و دین دار نیستند ما پرونده های بیشتری داریم، ژن ایرانی، آب ایران ، خاکی که گندم از آن می روید مشکل دارد که ما دزدی می کنیم علم ثابت کرده است از نظر ژنتیک ما با ژاپن و هند و چین فرقی نداریم پس چرا اینجا مفاسد اقتصادی بیشتر است در فوتبال، در بانک ها و حتی در سینما ما فاسد هستیم.

زیباکلام فسادی که در سینمای ایران وجود دارد در هالیوود نیست

زیباکلام گفت: فسادی که در سینما ما اتفاق می افتد در هالیوود اتفاق نمی افتد، تمام مشکلات اقتصادی ما به اقتصاد دولتی بر می گردد تا زمانی که اقتصاد دولتی داریم تنها چیزی که اضافه می شود فساد خواهد بود، راه آهن، هواپیما، ذوب آهن، تولید برق، استقلال و پرسپولیس ، شهرداری گرگان دولتی هستند و هیچ اقتصاد دولتی در طول تاریخ موفق نبوده است، مشکل آدم ها و قوانین نیستند مشکل اقتصاد دولت است.

انتهای پیام/دانشجو سلام

 

ارسال نظر

آخرین اخبار