شش سال پس از عاشورای 88؛

با وجود گذشت 6سال از فتنه و کودتای آمریکایی- اسراییلی 88، هیچ کدام از سران فتنه و حامیان آنان به خاطر این وقایع عذرخواهی نکرده اند.

هزینه هایی که به خاطر «دروغ تقلب» بر کشور وارد شد/ تازه می گویندمانبودیم!

 6سال از عاشورای سال 88 گذشته است. یکی از تلخ ترین روزهای تاریخ ایرانیان. روزی که فتنه گران با بی حرمتی به عزای اباعبدالله(ع) خود را برای همیشه دراذهان ملت بی آبرو کردند.

به گزارش گلستان24، با وجود گذشت 6سال از فتنه و کودتای آمریکایی- اسراییلی 88، هیچ کدام از سران فتنه و حامیان آنان به خاطر این وقایع عذرخواهی نکرده اند.

 عاشورای 88

در روزهایی که کشور به خاطر لجبازی ها و عناد این جماعت تا لبه پرتگاه پیش رفت، رفتارهای تحریک آمیز، دعوت به اغتشاش و تظاهرات علیه آرمان های انقلاب اسلامی موجب شدت گرفتن آتش فتنه شد و خسارتهای فراوانی به کشور وارد شد.

نهایتا هم در روز عاشورا، کسانی که سران فتنه آنان را «امت خداجوی» و «فرزندان زهرا(س)» خطاب کردند، با وقاحت تمام به عزاداری اباعبدالله حمله کردند و با هتک حرمت عاشورا به رقص و پایکوبی پرداختند.

چندروز پیش عضو ارشد یکی از ستادهای انتخاباتی سران فتنه که هم اکنون در مسئولیت دولتی مشغول به فعالیت است، در گفتگویی با طرح این مسئله که ستاد میرحسین موسوی برای اولین بار موضوع تقلب را مطرح کرده است، گفته: «در آن جلسه بعداز انتخابات (در خدمت مقام معظم رهبری) بدون اینکه با بقیه هماهنگ کنیم اصلا راجع به تقلب صحبت نکردیم و هرچه صحبت کردیم درباره تخلف بود. ما به هیچ وجه وارد موضوع تقلب نشدیم. ستاد آقای موسوی وارد موضوع تقلب شدند.»

خباز ،البته اشاره نکرده است که در همه این 6 سال چرا کاندیدای انتخاباتی او از اعلام مسئله تقلب توبه نکرده است حرفی نزده است.

دروغ بزرگ «تقلب» که این روزها بعد از 6سال رنگ باخته است، البته هنوز از سوی برخی دیگر مطرح می شود. برخی از فتنه تمام عیار سال 88 به «سوء تفاهم» تعبیر می کنند و برخی دیگر با وقاحت از حق خود در انتخابات آتی سخن می گویند. انتخاباتی که زمانی با همه قوا، سلامتش را زیر سوال بردند!

شاید این روزها بازخوانی خسارتهای سال 88 و «دروغ بزرگ تقلب» که کم کم برخی از آن بازگشته اند و حرفهای دیگری می زنند، قابل تامل باشد، از آن جهت که کشور را تا لبه پرتگاه بردند. تعبیری که دوسال پیش رهبر معظم انقلاب در خطاب به مدعیان تقلب از آن استفاده کردند؛«در جلسات خصوصى میگویند ما اعتراف میکنیم که تقلب اتفاق نیفتاده بود. خب، اگر تقلب اتفاق نیفتاده بود، چرا کشور را دچار این ضایعات کردید؟ چرا براى کشور هزینه درست کردید؟»

هزینه هایی که حالا اگر قرار باشد، شمرده شود، لیست بلند بالایی از جنایت ها رقم می خورد. پیروزی چند باره کاندیداهای سال 88 با همین مکانیزم یعنی با همین شورای نگهبان و نظارت همین مردم کوچه بازار، خود می توانست دلیل محکمی برای رد ادعای تقلب باشد. اما سران فتنه از لجاجت کوتاه نیامدند تا مگر مردم را نسبت به نظام اسلامی بی اعتماد کنند.

ضربه دیگری که این جماعت به کشور زدند، تاثیری بود که بر تشدید تحریمها علیه جمهوری اسلامی و مردم ایران وارد کردند. راهبرد تحریم و فشار در سال های پس از فتنه ۸۸ روند فزاینده تری یافت. در واقع فتنه ۸۸ این توهم را در میان دست اندرکاران آمریکایی و مقامات غربی ایجاد کرد که با فشارهای بیشتر میتوانند با تقویت فتنه سبز کار نظام جمهوری اسلامی ایران را تمام کنند. این در حالی است که تا قبل از فتنه ۸۸ امیدهای غرب در تحول سازی داخل ایران از طریق فشار درحال از دست دادن بودند.

از این رو، باراک اوباما رئیس جمهور دموکرات در مارس ۲۰۰۹، با تمدید شرایط اضطراری و خطر ایران، تحریم‌های ایالات متحده علیه تهران را که به موجب قانون “اعمال قدرت اقتصادی در شرایط اضطراری بین المللی” (IEEPA) عمل می‌کرد، به مدت یک‌سال دیگر تمدید کرد.

در تاریخ ۱/۱۰/۲۰۱۰ نیز قانون “قانون جامع تحریمها، مسئولیت پذیری و محرومیت ایران” (CISADA) در کنگره آمریکا تصویب و به اجرا گذاشته شد که شامل؛ تحریم انرژی، بانکی و فروش بنزین به ایران می شد. یکی دیگر از پیامدهای بلافصل فتنه در رابطه با افزایش فشارها وارد شدن و همراهی برخی کشورهای اروپایی آمریکا است. در حالی که رفتار اروپایی ها تا قبل تاحدودی متفاوت بود.

لذا آنها نیز با نادیده گرفتن شورای امنیت و تصمیمات آن، به سوی تحریم های فراقطعنامه ای ناشی از تصمیمات شورای امنیت رو آوردند که مجموعه ای از تحریم اقلام دارویی، نظامی ، صادراتی و وارداتی، سرمایه گذاری، مسافرت، حمل و نقل، همکاریهای فنی و برخی موارد دیگر را در بر می گرفت و همه شاهد بودند که در این سالهای پس از فتنه فقط یک قلم تحریمهای دارویی برای بیماران صعب العلاج چه مشکلاتی به وجود آورد.

یکی از آسیب های دیگری که جماعت فتنه بر کشور تحمیل کردند، فشار کشورهایی مثل آمریکا واروپا و توهین آنان به اقتدار جمهوری اسلامی بود که پس از فتنه افزایش یافت. در واقع فتنه گران دشمن را امیدوار کردند.  برژینسکی مشاور سابق امنیت ملی آمریکا که توصیه های وی نقش مهمی در پیروزی اوباما در انتخابات آمریکا داشت، در تاریخ ۲۸ آبان ۸۷ و در گفتگو با مجله آلمانی “اشترن” می گوید: “واقعیت این است که دوران حماقت ابرقدرتی آمریکا به پایان رسیده است، درباره ایران و برنامه هسته‌ای ایران نیز ما به رویکرد واقعگرایانه، منعطف‌تر و منطقی‌تر نیازمندیم. ما باید مذاکره کنیم؛ ما ممکن است حتی بدون پیش‌شرط مذاکره کنیم. رویکرد موفقیت آمیز برای ایران باید با منافع امنیتی تهران و واشنگتن منطبق باشد.”

همه این تغییر رفتارها که پس از سی سال و برای اولین بار در دولت نهم اتفاق افتاده بود توسط فتنه ۸۸ پنبه شد. بی خردی های جریان موسوم به اصلاحات و سران فتنه از اردوکشی های خیابانی باعث شد تا آمریکا تصور کند فرصت برای بازگشت به راهبرد اصلی و احیانا تحقق آن فرارسیده است. لذا با آغاز آشوبهای پس از انتخابات ۸۸ در تهران، به حمایت صریح از آن پرداختند.

اوباما چند روز پس از انتخابات ریاست جمهوری گفت: من درباره وقایع ایران نمی‌توانم سکوت کنم و عمیقاً نگران خشونت‌ها هستم. هیچ راهی برای تأیید صحت انتخابات ایران وجود ندارد جهان بدون در نظر گرفتن نتیجه انتخابات، نظاره‌گر وقایع ایران است و از مشارکت مردمی الهام گرفته است ما دپیلماسی سرسختانه‌ای را در قبال ایران دنبال خواهیم کرد. وی در مصاحبه با «سی بی اس» گفت: « و من می‌خواهم تکرار کنم که ما در کنار کسانی که متوجه راه حلی مسالمت آمیز برای این کشمکش خواهند بود، می‌ایستیم.»

همچنین در راستای حمایت از فتنه گران، کلینتون در مصاحبه با مجله آتلانتیک گفت:« سپاه پاسداران اساسا مسئول امور شده، بر ما واجب تر شده است که هر کاری می توانیم برای حمایت از کسانی که برای حقوق بشر و دموکراسی واقعی در ایران می کوشند انجام دهیم.» و نهایتا کاندولیزا زایس پرده از هدف اصلی و پیشین آمریکا گشود و در گفتگو با شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی گفت: “برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران هرکاری که بتوانیم، انجام می‌دهیم “.  سایر کشورهای غربی و نیز فرانسه نیز از این قاعده مثتثنی نبودند؛ کوشنر، وزیر خارجه فرانسه که چند ماه قبل از انتخابات ۸۸، تنها راه حل بحران خاورمیانه را در صحبت با ایران می دید و در مصاحبه با CNN صریحا این را ابراز می کند، پس از فتنه ۸۸ در مصاحبه با بی بی سی فارسی می گوید: «این یک سنت دموکراتیک اروپایی است که ما درهای سفارت را به روی اغتشاشگران باز کنیم»

جماعتی که در روزهای فتنه و انتخابات سال 88 رای مردم را درجه بندی می کردند و آن را به بالای شهر و پایین شهر تقسیم بندی می کردند، این روزها حرفهای متفاوتی می زنند. آنانکه نظام را به انواع تهمت ها متهم می کردند، در همین دستگاه مسئولیت گرفتند و انگار نه انگار که فتنه بوده است و لجاجت اینان چه خسارتهایی به کشور وارد کرده است.

ارسال نظر

آخرین اخبار