سید حسین علوی در گفتگو با گلستان24

جریان سیاسی شکل گرفته ، که مانند فتنه های گذشته، خطر بزرگی برای آرمان های انقلاب اسلامی ایران است

تحریف شخصیت امام(ره)، ضربه به اسلام است

سید حسین علوی، فعال فرهنگی شهرستان گرگان، در گفت و گوی اختصاصی با گلستان24، از جریان سیاسی شکل گرفته ای سخن می گوید، که مانند فتنه های گذشته، خطر بزرگی برای آرمان های انقلاب اسلامی ایران است:

همه اندیشه های امام راحل، پیوست اسلامی بودن را یدک می کشند.

اگر شخصیت امام (ره) را از آغاز مبارزات میدانی و فکری بررسی کنیم متوجه می شویم که ایشان یک پیوست فکری را همراه خود داشتند که مبتنی بر اندیشه اهل بیت بود. شروع این پیوست با ایشان نبوده و از فرامین اهل بیت است. این جریان از زمان پیامبر (ص) آغاز و در زمان  امام(ره) به آن پرداخته شده و بعد از رحلت ایشان نیز ادامه پیدا می کند.

همه عمر امام (ره) حاصل پیوست ها و نظریات فکری است که اگر یک قسمت از آن را نادیده بگیریم، آسیب می بیند. ایشان در حوزه فرهنگ، اقتصاد و سیاست سخنرانی های مختلفی دارند که در همه آن ها پیوست اسلامی بودن کاملا قابل روئت است. اگر امام را با ذهن کوچک خودمان بسنجیم و تعریف کنیم، به این پیوست و جریان فکری آسیب وارد می شود.

تحریف شخصیت امام(ره) آسیب بزرگی است که به اسلام و جریانی که ائمه اطهار برای آن زحمت کشیده اند خواهد رسید. بنابر این دقت در این حوزه بسیار مهم است.

سید حسین علوی

تحریف شخصیت امام (ره) ضربه بزرگی به اسلام ناب است.

مقام معظم رهبری فرمودند که برخی سعی دارند امام (ره) را صرفا یک شخصیت لیبرال معرفی کنند. یا عده ای هم ایشان را انسان خشکِ مقدس و غیر قابل انعطاف معرفی می کنند. عده ای گوشه ای از فرمایش امام (ره) را به مکتب  و جریان خاص متصل می کنند.

دغدغه مقام معظم رهبری، که امروز برخی آگاهانه یا غیر آگاهانه به آن می پردازند، بسیار جدی است و باید به آن توجه جدی کرد و با بصیرت به آن نگریست. روحانیون، صاحب منصبین ، اساتید و صاحبان تریبون،  باید به این موضوع با حساسیت نگاه کنند و امام را آن گونه که بوده است به جامعه معرفی کنند. زیرا انحراف در این جریان، ظلم بزرگی به جریان اسلام ناب خواهد بود.

فتنه بزرگی در حال وقوع است.

یک جریان انحرافی جدید و بزرگ شکل گرفته است که با توجه به علاقه مردم به امام (ره) ، سعی دارند با تحریف شخصیت ایشان به اهداف خاصی برسد. آن ها نتوانستند امام (ره)  را از میدان بیرون ببرند، زیرا امام در دل مردم ریشه دارد.

مردم استکبار ستیزی را در دستور کار خودشان قرار می دهند، چون امام (ره) این را در دستور کار ما قرار داد تا سر تعظیم جز برای خدا و حق، برای هیچ کس فرود نیاوریم. آن ها با شعار امام، امام، و با تحریف شخصیت ایشان، راه خود را پیش می برند. این یک جریان انحرافی بزرگ است که برخی سردمدار آن شده اند.

مردم باید هوشیار باشند . این جریان، همان فتنه بزرگی است که اگر ما با نگاه انقلابی به آن نگاه نکنیم، حتما سیلی بزرگی خواهیم خورد.

به خاطرات بسنده نکنیم، سخنان و نوشته های امام (ره) بهترین ابزار سنجش است

چرا فقط به خاطرات بسنده کنیم؟ سخنان امام (ره) و صدای ایشان را هنوز داریم. صحیفه نور و اندیشه های ایشان را از آثار و مکتوباتشان می توانیم بفهمیم. همین ها می تواند چراغی در راه ما باشد و با توجه به آن جلوی انحراف بزرگی که امروز درگیر آن هستیم را بگیریم.

اگر کسی می گوید که امام (ره) با مرگ بر آمریکا گفتن، راضی به این موضوع نبوده است، برای ما راحت است که در اندیشه های حضرت امام (ره) این موضوع را بررسی کنیم. به این بسنده نکنیم که چه کسی این سخن را می گوید. مطالعه کنیم، در فضای مجازی هم اندیشه های ایشان وجود دارد. ببینیم واقعا اندیشه امام (ره ) درباره آمریکا این گونه بوده است یا نه!

سخنرانی های متعدی از ایشان وجود دارد که  « باید در رابطه خود با آمریکا دقت کنیم و آمریکا شیطان بزرگ است. مراقب باشیم که در دام آن نیفتیم ». این کار سختی نیست.

 درست است که امام (ره) دیگر در بین ما نیست، اما اندیشه های ایشان در دسترس همه هست و می تواند  کمک کند که نگذاریم اندیشه های ایشان دچار تحریف و آسیب شود.

با بصیرت و پشتیبانی ولی فقیه، فتنه جدید را هم از میان برداریم

از آغاز انقلاب که به پرچمداری امام (ره) و اندیشه های ایشان شکل گرفت، فتنه های مختلف را از سر گذراندیم.  فتنه دولت موقت، جنگ تحمیلی، دولت بنی صدر، منافقین و ترور ها ، جریان اشرافی گری بعد از جنگ، فتنه دولت اصلاحات و مشکلاتی که برای نظام بوجود آورد. امروز هم دم از رابطه با آمریکا می زنیم.  بعضی از آن ها  با نام موافقین امام (ره) و داخل مرز ایران رخ داد.

جریان فتنه از آغاز خلقت تا آخر خواهد بود. در این جریان کسانی پیروزند که بصیرت داشته باشند. این جریانِ امروز هم ادامه فتنه های گذشته است و به لطف الهی این فتنه هم شکست خواهد خورد. ما فرزند کسانی هستیم که آب را به روی آن ها بستند و تحریمشان کردند، اما مقابل دشمنان سر خم نکردند.

جزو آنانی نباشیم که می گوییم،" ای رهبر آزاده، آماده ایم آماده"، اما وقتی رهبری می گوید "هل من ناصر ینصرنی" می گوید، یکی مان مشکل تجارت داشته باشد و نتواند بیاید و دیگری مشکل جا و مقام. مراقب باشیم که یک فتنه بزرگ در حال شکل گیری است که ممکن است حتی از بزرگان نظام هم باشند، کنار ما هم باشند. هر کس بصیر باشد و پشتیبان رهبری باشد آسیب نخواهد دید.

ارسال نظر

آخرین اخبار