رئیس مجلس از نقش سازنده پوتین در حل و فصل پرونده هسته ای ایران تشکر کرد و گفت: کار با روسیه در شرایط جدید قطعا رو به گسترش خواهد بود.

در دیدار لاریجانی و پوتین چه گذشت؟

به گزارش گلستان24؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از اختتامیه اجلاس والدای سوچی روسیه با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه دیدار و گفت وگو کرد.

وی در این دیدار با تشکر از مواضع پوتین رییس جمهور روسیه در اجلاس والدای، روابط تهران - مسکو را گسترده خواند و گفت: نقش آفرینی روسیه در منطقه و تلاش این کشور را برای استقرار صلح و ثبات در منطقه موثر و مفید می دانیم.

رئیس مجلس از نقش سازنده پوتین رئیس جمهور روسیه در حل و فصل پرونده هسته ای ایران تشکر کرد و گفت: ارائه مدل مذاکراتی پنج به علاوه یک پیشنهادی سازنده از طرف شما بود.

لاریجانی همچنین از کمک های روسیه به ایران در شرایط سخت تشکر کرد و افزود: ایران این کمک ها را فراموش نمی کند و دوستی تهران و مسکو نیز در شرایط جدید گسترده تر خواهد شد.

وی با اشاره به تایید برجام از طرف مقام معظم رهبری گفت: کار با روسیه در شرایط جدید قطعا رو به گسترش خواهد بود.

پوتین: پرونده هسته ای ایران با منطق و مذاکره به اتمام رسید

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیزدر این دیدار، از دکتر لاریجانی خواست سلام گرم وی را به مقام معظم رهبری و همچنین دکتر روحانی رئیس جمهور برساند.

وی با تاکید بر اینکه پرونده هسته ای ایران با منطق و مذاکره به اتمام رسید گفت: گفت‌وگوی من با آقای روحانی در نیویورک بسیار سازنده بود و هم اکنون روابط مسکو و تهران در حال توسعه است.

رئیس جمهور روسیه همچنین با اشاره به نقش سازنده لاریجانی در پیشبرد حل موضوع هسته ای ایران، از زحمات رئیس مجلس تشکر کرد.

پوتین همچنین گفت: هم اکنون ایران سهم سازنده ای در مبارزه با تروریسم به ویژه در سوریه دارد.

وی گفت: اعتقاد داریم بدون مشارکت ایران در حل بحران سوریه، توفیقی به دست نمی آید و این مشارکت پایدار نخواهد بود.

رئیس جمهور روسیه گفت: چند روز پیش با اسد رئیس جمهور سوریه در مسکو دیدار داشتم و درباره حل موضوع تروریسم در منطقه گفت‌وگو کردیم که نتایج آن در دیدار مسئولان وزارت خانه‌های خارجه چهار کشور بررسی خواهد شد.

/خانه ملت

ارسال نظر

آخرین اخبار