نامه مذکور شائبه‌های دیگری هم ایجاد می‌کرد؛ شائبه‌هایی از جنس کارشکنی که امضاکننده نامه مدعی شده بود از طرف برخی مسئولان بوده و از سوی دیگر، برخی احساس می‌کردند که هدف از نگارش چنین نامه‌ای باشد.

مردم‌ از روحانی استقبال‌ نکردند؛ مدیرکل‌سیاسی‌استاندار تغییر کرد!

به گزارش گلستان24، برکناری مدیرکل سیاسی استانداری مازندران را نتیجه استقبال سرد مردم این استان از رئیس‌جمهور در جریان سفر به ساری عنوان شد.

تابناک نوشت: گویا قرار نیست حواشی پیش آمده درباره سفر اخیر رئیس جمهور پایانی داشته باشد؛ همان سفری که با استقبال اندک مردم همراه شد تا رئیس ستاد مردمی(!) استقبال، طی نامه‌ای از مردم، رئیس‌جمهور و هیئت همراه وی عذرخواهی کند!

استقبال کم از روحانی

برخی تصاویر منتشره از حاشیه سفر روحانی به مازندران از استقبال اندک مردم از دولتمردان حکایت دارد؛ داستانی که مورد تأیید طرفداران دولت نیست، ولی منتقدان دولت دستاویزی محکم برای اثباتش دارند؛ نامه رئیس ستاد استقبال مردمی استقبال از رئیس‌جمهور! البته این نامه که حاوی گلایه‌هایی از برخی مسئولان استانی مبنی بر همکاری نکردنشان با ستاد استقبال و عذرخواهی از مردم و رئیس‌جمهور بابت استقبال اندک از کاروان دولت تدبیر و امید است، فرصت دیگری هم در اختیار منتقدان قرار داده که آن هم به نوبه خود، استثنایی به شمار می‌آید چرا که ثابت کرده استقبال‌های مردمی، تحت تأثیر عملکرد یک ستاد هستند نه خودجوش. ستادی که می‌تواند به گونه‌ای عمل کند که استقبال شدیدتر شود و در غیر این صورت، استقبالی سرد، درست مثل سفر مازندران شکل خواهد گرفت.

به گزارش تابناک نامه مذکور شائبه‌های دیگری هم ایجاد می‌کرد؛ شائبه‌هایی از جنس کارشکنی که امضاکننده نامه مدعی شده بود از طرف برخی مسئولان بوده و از سوی دیگر، برخی احساس می‌کردند که هدف از نگارش چنین نامه‌ای باشد.

گمانه‌زنی‌ها در حالی بی‌پاسخ مانده بود که اتفاقی عجیب، نظر همه را به خود جلب کرد و موجب شد، در آستانه تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی، بار دیگر حاشیه های سفر کذایی دولتمردان به مازندران، به صدر اخبار بازگردد؛ اتفاقی که از جنس برکناری یکی از مسئولان استان، آن هم به شیوه‌ای عجیب، کم‌سابقه و البته نامهربانانه بود. ماجرا از این قرار بود که خبری روی خروجی سایت استانداری مازندران قرار گرفت که یک خط بیشتر نداشت، ولی معانی زیادی به ذهن متبادر می‌کرد: «با صدور حکمی از سوی دکتر ربیع‌ فلاح، استاندار مازندران، حسین حسن‌نژاد، مدیرکل سیاسی استانداری مازندران از سمت خود برکنار شد».

در این حکم یک خطی، نه نشانه‌ای از تقدیر از زحمات مدیر معزول به چشم می‌خورد و نه درباره جایگزینی وی یا چگونگی تصمیم‌گیری در این‌باره سخنی به میان آمده تا بتوان نتیجه گرفت که اتفاقی به روال معمول رخ نداده و احتمالاً در پس این تصمیم‌گیری، حرف‌های ناگفته زیادی مطرح است. ماجرا زمانی عجیب‌تر می‌شود که بدانیم روابط عمومی استانداری مازندران در گفت‌وگو با یک خبرگزاری، درباره این برکناری اظهار بی‌اطلاعی کرده است؛ حاشیه‌ای قابل توجه که برخی با اشاره به سابقه کاری مدیر معزول، آن هم در کسوت فرماندار چند شهر در دوره اصلاحات، شاخ و برگ‌های دیگری هم برایش بیان می‌کنند تا ثابت شود که این عزل، موضوعی عادی و البته به دور از تنش نبوده است.

تابناک خاطرنشان کرد: کافی است، اندکی به عقب‌تر بازگردیم و ماجرای استقبال سرد از رئیس‌جمهور در سفر به این استان را مرور کنیم تا این ابهام در ذهنمان پررنگ شود که آیا این برکناری ناگهانی با آن ماجرا ارتباطی دارد یا خیر؟ با حواشی بعد از آن و ماجرای تسویه حسابی که برخی از نامه عذرخواهی استنباطش می‌کردند، چه؟ آیا با توجه به شکل ماجرا، بی‌انصافی است که می‌بینیم برخی نتیجه گرفته‌اند حکم یک خطی، پس‌لرزه‌های سفر دو هفته پیش رئیس‌جمهور به این استان شمالی کشورمان است؟!

یادآور می‌شود براساس تصاویر و ویدئوهای منتشر شده درحین سخنرانی روحانی، جمعیت ۱۰-۱۱ هزار نفره در جریان سفر وی به ساری در استادیوم حضور داشته‌اند./جهان نیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار