دوباره "استقلال" دوباره "آزادی"

"تغییر ذهنیت جامعه انقلابی ایران در دوران پسابرجام" را شاید بتوان مهمترین و بزرگترین استراتژی دشمن در زمینه "نفوذ" در کشور ارزیابی نمود.

"تغییر ذهنیت جامعه ایرانی"؛ بزرگترین دستور کار پروژه نفوذ

به گزارش گلستان24، حاکمیت دولت یازدهم در 24 خرداد 92 شروع فصل جدیدی از حیات  انقلاب اسلامی به شمار می آید. پیگیری ویژه پرونده هسته ای از سوی دولت؛ فرصتی برای عرض اندام برخی جریانات فکری-سیاسی متمایل به غرب در متن و حاشیه دولت بود. جریانی که سعی دارد حل تمامی مشکلات کشور را در گرو ارتباط بیشتر با غرب به حساب آورده؛ یگانه راه پیشرفت کشور را پیوستن به منظومه اقتصاد جهانی قلمداد کند. اگرچه مرور تاریخ 36 ساله انقلاب اسلامی و پیشرفت های عظیم کشور در حوزه های گوناگون؛ به عنوان بزرگترین نقیض این فرضیه ی بنیادین به حساب می آید؛ ما اکنون خواه ناخواه با چنین تفکری در بخشی از بدنه اجرایی دولت و مطبوعات نزدیک به آن مواجه هستیم. در مقابل؛ رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به عنوان دیده بان هوشیار انقلاب از ابتدای بر سر کار آمدن دولت یازدهم ضمن همراهی همه جانبه با دولت؛ خطرات ناشی از گره زدن حل مشکلات کشور به ارتباط بی محابا با غرب و در راس آن "آمریکا" را بارها و بارها گوشزد نمودند.

نفوذ

ایشان ضمن حمایت همه جانبه از تیم مذاکره کننده در مقاطع مختلف؛ آنها را فرزندان انقلاب خطاب کرده؛  مهمترین نقشه دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی در شرایط حال حاضر را دو راهبرد هماهنگ "اختلاف" و "نفوذ" برشمردند. رصد اوضاع میدانی سطح جامعه و متن عامه مردم نشان دهنده آن است که نقشه دشمن در زمینه ایجاد اختلاف و دوقطبی سازی جامعه در زمینه پرونده هسته ای کشور تا حد زیادی با شکست مواجه شده است. چه اینکه مردم فارغ از نگاه های سیاسی ژورنالیستی؛ عمدتاً به وضعیت معیشت و زندگی روزمره خود توجه دارند. مسئله ای که البته تغییر خاصی در آن محسوس نبوده است. تایید و تصویب طرح " اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام" از سوی حقوقدانان و فقهای شورای نگهبان اما اوج شکست پروژه دشمن برای دوقطبی سازی جامعه بود. با این وجود؛ حالا که زمینه قانونی اجرای برنامه جامع اقدام مشترک فراهم شده است؛ بی شک بیشترین تمرکز دشمن بر روی پروژه "نفوذ" قرار خواهد گرفت.

پروژه‌های آمریکا برای نفوذ

"تغییر ذهنیت جامعه انقلابی ایران در دوران پسابرجام" را شاید بتوان مهمترین و بزرگترین استراتژی دشمن در زمینه "نفوذ" در کشور ارزیابی نمود. در همین راستا؛ چندی پیش جان ساورز رئیس پیشین سرویس اطلاعات خارجی انگلیس در جریان مصاحبه ای که با شبکه سی ان ان آمریکا داشته است می گوید:" من فکر میکنم ما نیاز به قدری صبر استراتژیک در قبال ایران داریم تا به آن زمانی برای توسعه و تکامل ظرف 10 تا 15 سال پیش رو بدهیم. البته اگر ایران سعی به گریز هسته ای بکند٬ ما همچنان یک ضامن نهایی که همان حمله محتمل نظامی است٬ داریم. اما من فکر می کنم این احتمال وجود دارد که ایران طی 10 تا 15 سال آینده به کشوری عادی تر و نرمالتر تبدیل شود و ما باید این احتمال را تقویت کنیم."

 پروژه نفوذ

آنچنان که از متن گفته های این عنصر امنیتی-اطلاعاتی برمی آید؛ دشمنان جمهوری اسلامی پس از مشاهده ناکارآمدی گزینه های سخت، نظامی و امنیتی برای مقابله با انقلاب ملت ایران؛ مهمترین تمرکز خود را بر تغییر ذهنیت جامعه ایران در بلندمدت گذاشته اند. امری که می تواند در بستر نزدیکی مجدد ایران و غرب از مسیر اجرای برجام محقق شود. در واقع غرب درصدد است تا آنچه را در جریان براندازی نرم موجود در متن فتنه 88 به دست نیاورده است؛ از رهگذر یک برنامه زمانی 15 ساله در مسیر اجرای برجام به دست بیاورد. چه اینکه برخورداری ملت انقلابی ایران از پادزهرهایی همچون حماسه عاشورا؛ امکان تغییر ذهنیت جامعه ایران در کوتاه مدت را از آنها سلب نموده است. به نظر می رسد حالا غرب به خوبی فهمیده است که ایران، گرجستان نیست تا بتوان حکومت آن را با اختصاص یک بودجه چند میلیون دلاری در طی مدتی کوتاه براندازی کرده؛ زیر سلطه کشاند.

هشدارهای رهبر فرزانه انقلاب در زمینه اجتناب از بزک کردن چهره آمریکا و طرح صریح و بدون رودربایستی شعارهای اصلی انقلاب از سوی مسئولین کشور درواقع راهبردهایی مشخص برای مقابله با نقشه دشمن در زمینه تغییر ذهنیت جامعه انقلابی ایران به حساب می آید. ایشان در تاریخ 28 بهمن 1392 تنها چند ماه پس از روی کار آمدن دولت یازدهم و در جریان دیدار با اقشار مختلف مردم آذربایجان؛ ضمن بیان مطالبی در زمینه تاریخ سیاه آمریکا می فرمایند :"عده سعی نکنند چهرهی آمریکا را بزک کنند، آرایش کنند، زشتیها و وحشتآفرینیها و خشونتها را از چهرهی آمریکا بزدایند در مقابل ملت ما، بهعنوان یک دولت علاقهمند، انسانْدوست معرفی کنند؛ اگر سعی هم بکنند، سعیشان بیفایده است... چطور میشود این چهره را با بزک و آرایش تغییر داد در مقابل چشم ملت ایران؟ چطور میشود این چهره را با بزک و آرایش تغییر داد در مقابل چشم ملت ایران؟!"

پوستر نفوذ

طبیعی است که در صورت تغییر ذهنیت مردم ایران نسبت به آمریکا؛ زمینه پذیرش فکر و فرهنگ آمریکایی بسیار بیش از پیش در متن جامعه ایران به وجود خواهد آمد. این در حالی است که جنایتهای بی شمار دولت آمریکا در حق ملت ایران هرگز از یادها نخواهد رفت.  با این وجود؛ هستند رسانه هایی که بر خلاف مصلحت عمومی کشور همواره سعی در بزک کردن بیش از پیش آمریکا دارند. به عنوان مثال؛ روزنامه اعتماد در تاریخ 25 فروردین 1393 با ترتیب دادن مصاحبه ای دوستانه و غیرچالشی با آلن آیر؛ سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا؛ تیتر " مساله ایران وامریکا دوستی و دشمنی نیست" را برای این گفتگو برگزیده است! مصاحبه غیرچالشی روزنامه اعتماد با آلن آیر به صورتی پیش رفته است که انگار هیچ صفحه تیره و تاری در تاریخ روابط دو کشور وجود نداشته؛ دولت آمریکا هیچگونه جنایتی را بر علیه ملت ایران مرتکب نشده است.

با این همه آنچه مشخص است دشمن هنوز هم از وجود روحیه انقلابی و عاشورایی موجود در متن ملت ایران هراس دارد و تمامی سعی خود را برای از بین بردن آن خواهد نمود. دشمن سعی دارد آنچه را که با استفاده از بمب های شیمیایی اهدایی به صدام به دست نیاورده بود؛ اکنون با حمایت از قلم به مزدهای بزک کننده آمریکا تصاحب کند! امری که البته چندان هم آسان نخواهد بود؛ چه اینکه پاک کردن حافظه تاریخی ملت ایران از جنایت های متعدد آمریکا امکان پذیر نخواهد بود./سراج 24

 

ارسال نظر

آخرین اخبار