از عکس یادگاری با خواننده طاغوتی تا عکس یادگاری با عوامل فتنه

حضور چشم گیر شخصیت‌های حامی فتنه و دولتی ها در این نشست این پیام را تداعی می‌کند که دولت نه تنها از اکران یک فیلم پرحاشیه به نام قصه ها که حتی روند قانونی ساخت را نیز طی نکرد، پشیمان نیست بلکه با قدرت تمام از این فیلم و صاحبان این اثر حمایت می‌کند.

حمایت دولت از کارگردانان حامی فتنه چه پیامی دارد؟+تصاویر

به گزارش گلستان 24، همزمان با اکران فیلم مملو از سیاه نمایی قصه‌ها که رگه‌های حمایتی ‌از فتنه سال88 را نیز داراست آیین بزرگداشت رخشان بنی اعتماد کارگردان این اثر با همراهی تعدادی از مسئولان دولتی برگزار شد.

حضور چشم گیر شخصیت‌های اصلاح طلب و دولتی ها در این نشست این پیام را تداعی می‌کند که دولت نه تنها از اکران یک فیلم پرحاشیه به نام قصه ها که حتی روند قانونی ساخت را نیز طی نکرد، پشیمان نیست بلکه با قدرت تمام از این فیلم و صاحبان این اثر حمایت می‌کند.

مصطفی معین، الهه کولایی، فائزه هاشمی، مولاوردی معاون رئیس‌جمهور ایران در امور زنان و خانواده، جعفر پناهی، فخرالسادات محتشمی پور و سید محمد بهشتی از چهره های قابل تأملی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

افرادی که هر کدام حضور فعالی در فتنه داشتند. جعفر پناهی کارگردانی بود که به خاطر ساخت فیلم دروغین درباره فتنه بازداشت شده بود. مصطفی معین یکی از اصلی‌ترین عناصر دانشگاهی فتنه در سال 88 بود. فائزه هاشمی نقش غیر قابل انکاری در فتنه داشت که چندین بار در اغتشاشات دستگیر شد. فخر السادات محتشمی پور همسر تاج زاده نیز یکی دیگر از میهمانان این مجلس بود، کسی که بارها در نامه‌های خود به بسیاری از شخصیت های بزرگ انقلاب اسلامی توهین کرد.



همسر عارف و رخشان بنی اعتماد

 

تقدیر از رخشان بنی اعتماد توسط این اشخاص نشان واضحی است که رویکردهای‌ فرهنگی دولت در رابطه با بخش هنری فتنه تغییر محسوسی نکرده است و با تقدیر از رخشان بنی اعتماد این پیام را داد که دولت حتی از کارت زرد‌های مجلس نیز هراسی ندارد.



جعفر پناهی محکوم فتنه88 در کناز رخشان بنی اعتماد

فیلم قصه ها اثر رخشان بنی اعتماد یکی از سیاه ترین فیلم های یک دهه اخیر است که حتی مراحل قانونی برای تولید را نیز طی نکرد و صرفا با مجوز فیلم کوتاه این فیلم ا ساخته اما وقتی همین سوال از رخشان اعتماد در حاشیه جشنواره می شود او می گوید کسی جرأت توقیف کارهای وی را ندارد.



فائزه هاشمی و معاون رییس جمهور


 
آسوشیتدپرس در مطلبی درباره این فیلم نوشت: زمان برای شخصیت‌های فیلم قصه‌ها سخت می‌گذرد. کار کم است. نرخ‌ها بالا است. اعتیاد به مواد مخدر بسیاری از جوانان را در برگرفته است. قصه‌ها که یکی از بیست فیلم بخش مسابقه است مجموعه‌ای از چند داستان از تلاش شهروندان تهرانی. راننده تاکسی زیربار قرض، مستمری بگیران فقیر و کارگران کارخانهٔ بیکار.
 

این فیلم که حتی توسط رسانه های خارجی نیز میزان سیاه نمایی موجود درفیلم به این میزان زیاد است توسط جشنواره ونیز مورد توجه قرار گرفت.
 

جایزه ای که باعث شد آلن ایر سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا نیز دریافت آن را به بنی اعتماد تبریک بگوید. رسانه‌های عرب زبان و مغرض نیز تا جایی که توان داشتند از این فیلم حمایت کردند. روزنامه لبنانی النهار  با اشاره به دورزدن قانون توسط بنی‌اعتماد می‌نویسد: این فیلم مجموعه‌ای از فیلم‌های کوتاه است که بازتابی واقعی از جامعه ایران است که در آن سرخوردگی، اعتیاد، عشق و سوء استفاده جنسی دیده می‌شود!

 

الهه کولایی عضو حزب منحله مشارکت و مصطفی معین وزیر علوم دولت اصلاحات

 

حمایت از فیلم های حامی فتنه و کارگردان های مسئله دار توسط مسئولان دولتی البته تنها به این مورد ختم نمی شود.

حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی ظهر دوشنبه 31 فروردین با حضور در پشت صحنه فیلم سینمایی لانتوری به کارگردانی رضا درمیشیان با عوامل این اثر سینمایی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

حجت الله ایوبی در این بازدید، با آرزوی موفقیت برای عوامل فیلم لانتوری، اظهار امیدواری کرد که این اثر سینمایی با اقبال مخاطبان و منتقدان همراه باشد.

وی همچنین به طور جداگانه با «رضا درمیشیان» کارگردان این فیلم درباره مراحل تولید لانتوری گفت‌و‌گویی مفصل داشت.

 

 

درمیشیان نیز ابراز میدواری کرد که حاصل تلاش این گروه مورد توجه قرار گیرد. لازم به ذکر است فیلم قبلی درمیشیان به نام عصبانی نیستم به موضوع فتنه پرداخته است.

در این فیلم نوید بازگیر نقش اول  در جریان فتنه 88 به دلیل مبارزه یا شاید اغتشاش از دانشگاه اخراج می شود و حالا کارش جنگ با روزگار نامرد است.

 

فخرالسادات محتشمی پور همسر تاجزاده از عوامل فتنه88 در کنار رخشان بنی اعتماد

 

پیش تر نیز در نشست فیلم سینمایی شکاف در جشنواره «حجت الله ایوبی» رییس سازمان سینمایی ‌‌‌در جمع خبرنگاران، عکاسان و عوامل فیلم حاضر شد.

این در حالیست که کیارش اسد زاده سازنده این فیلم همان کارگردان فیلم غیرمجاز گس است که نگاهی کاملا سیاه به جامعه ایرانی را در این فیلم ترسیم کرد.

لازم به ذکر است رخشان بنی اعتماد کارگردانی که دیروز مورد بزرگداشت قرار گرفت در هفته های گذشته و در حاشیه نمایش آثارش در نیویورک با ستار خواننده طاغوتی و ضد انقلاب دیدار کرد و با وی عکس یادگاری گرفتاز نکات بسیار قابل توجه این است که ستار به همراه چند خواننده دیگر از شرکت کنندگان برنامه ‌همیاری‌ گروه موسوم به ‌شورای ملی‌ بودند. گروهی متشکل از ورشکسته های سیاسی سلطنت طلب، خوانندگان دست چندم و عوامل شبکه های موسوم به "لس آنجلسی” که بعضا چند سال است که تعطیل شده اند و یا در آستانه تعطیل شدن هستند.

 

باید منتظر ماند تا مشخص شود پیام این حمایت‌ها چیست؟ آیا دولت برای جلب حمایت هنرمندان از سیاست‌های کلانش، نیاز به باج دهی به آنان دارد؟

ارسال نظر

آخرین اخبار