بزرگترین نفوذی که در حال حاضر می تواند به صورت مکانیسمی قابل پیشبینی بیان کرد « جریان ضد استقلال طلبی » غرب در ایران است تا بتواند هر چه سریعتر پایه های اساسی انقلاب را زیر سوال ببرد

اولین هدف نفوذ، استقلال کشور است
به گزارش گلستان24، سالهای دهه ی پنجاه و روزهای پیروزی انقلاب شعاری که همه ملت با هم سر می دادند استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود. شعاری که ملت سرانجام با رای آری به آن جامعه عمل پوشاندند و رژیم 2500 ساله ی شاهنشاهی را به زیر کشاندند. در واقع ملت نشان داد می تواند بدون توجه به شرق و غرب و یا توسل به یک مستکبر خارجی روی پای خود بایستد. از آن روز به بعد شاهدیم هر روز تمام استکبار در کنار هم برای سرنگونی این نهال طیبه تلاش کردند و از جنگ و ترور و کودتا تا براندازی نرم و نفوذ امنیتی هیچ کوتاهی انجام ندادند. در چند روز اخیر رهبری معظم انقلاب هشدارهای مختلفی در موضوع نفوذ دادند که توجه به آن بسیار مهم است.
 
 نفوذ
 
 پس از این مقدمه باید گفت ، بزرگترین تهدیدی که در موضوع نفوذ قابل لمس است هدف قرار گرفتن استقلال کشور توسط بیگانگان است. غرب در چند وقت اخیر به کرات در مسائل مختلف کشور اعم از موضوعات سیاسی تا اقتصادی دخالت کرده و با تکبر کامل در زمینه ی انتخابات پیش رو سخن از تغییر به میان می آورد؛ مسئله ای که نشان می دهد اگر موضع گیری انقلابی صورت نگیرد، هدف اصلی انقلاب یعنی استقلال طلبی و خارج شدن از مسیر چپاول انحراف ایجاد شده است. به تعبیر بهتر بایستی مسئولان محترم در برابر این موضوع توجه و هوشیاری داشته باشند که نگذارند غرب به بهانه های مختلف عزت ملی را زیر سوال برده و ملت ایران را تحقیر کنند. لذا شایسته است مسئولان دستگاه های مختلف سیاسی اعم از نهادهای دیپلماسی عمومی تا نهادهای تصمیم گیر، در برابر زیاده گویی ها طرف های غربی استادگی کند و با روحیه ی انقلابی پاسخ مناسب و در خورد دهد. 
 
در سال های پس از انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی ایران نشان داد بدون هیچ ترسی در برابر زیاده خواهی های غرب و شرق ایستادگی می کند و عزت نفس دینی خود را مصروف جریان استکباری نمی کند. همین موضوع موجب شده جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از کشورها و میان ملت ها آبرو کسب کند و این حس استقلال طلبی و عزت ملی به گروه های مختلف منتقل شده است. در لبنان، عراق، سوریه، یمن و بسیاری از کشورهای آفریقایی و آمریکای مرکزی و جنوبی می بینیم اسمی از ایران اسلامی می آید از او با عنوان یک کشور مستقل و غیر وابسته نام می برند و به موضع گیری های ملت ایران افتخار می کنند. غرب برای مهار این موضوع و جلوگیری از صدور انقلاب با طولانی کردن مسیر مذاکرات و القای آنکه توانسته پس از مدتی جمهوری اسلامی ایران را همچون کوبا و یا دیگر کشور ها مهار کند و پای میز مذاکره بنشاند. در چنین شرایطی رسانه های استکبار به کمک امپریالیسم جهانی می آید و مسیر حقانیت را تغییر می دهد. مسیری که می خواهد به دیگر ملت ها بفهماند « تلاش بی فایده انجام ندهد و آخر شکست می خورند » غرب در این مسیر می خواهد شعار ان تنصرو الله ینصرکم را غیر کارآمد نشان داده و اینطور القا کند من همانم که می گوید « انا ربکم الاعلی »، روحیه ای که شاهد بودیم فرعون نیز داشت و می خواست با این روش بر جهان و نفوس حکومت کند. به واقع غرب در راهبرد خود با نشان دادن « تسلیم نمودن راهبردی ایران » حال با تحمیل فشارهای مختلف اقتصادی و یا انزوا کشاندن سیاسی – بین المللی به زعم خود، می خواهد مانع از شکل گیری ایران اسلامی دیگر در مناطق مختلف و تشکیل جبهه ی مستضعفین شود. 
 
از طرفی یکی از بهترین راهبردهای استکبار طلبان در طول تاریخ تطمیع و یا در صورت اثر بخش نبودن تهدید است. مسئله ای که می بینیم تاریخ به کرات در حافظه ی خود دارد. از جنگ علیه گروه های مختلف جهان و ملت ها با عنوان مبارزه با گروه های خشونت طلب تا رها کردن خاندان های مختلف و ضمیمه سازی یک کشور به شناسنامه ی افرادی خاص! عربستان سعودی، اردن هاشمی و ده ها مدل دیگر نمونه های بارز این استراتژی غرب در منطقه است. آمریکایی ها با استفاده از این استراتژی مایلند پایگاه اصلی انقلاب اسلامی یعنی مردم متحد را زیر یوق عوامل امپریالیستی خود قرار دهند. روزی وعده می دهند با توافق و پذیرش شروطشان دنیا را برایشان گلستان می کنند و روز دیگر وقتی با دست رد ملت مواجه می شوند سخن از گزینه های روی میز به میان می آورد. کیست که نداند دشمنان انقلاب بر اساس نگاه اغواگرایانه ی خود هیچ وقت خود را متعهد به هیچ محدودیتی نمی کند و برای رسیدن به هدفشان هر نوع ابزاری را به کار می گیرند. سیاست مکیاولی غرب همیشه در این روش شهره بوده است. 
 
بهترین نتیجه ای که می توان گرفت، حرکت غرب برای تضعیف شعار اصلی انقلاب یعنی استقلال طلبی است. غرب می خواهد القا کند مبدا پیشرف و حیات او است و اگر کسی بخواهد در این دنیا پیشرفت کند بایستی به او وابسته باشد ولاغیر! در چنین شرایطی هر نوع روشی را نیز بکار می گیرد تا ضربات خود را وارد سازد. از این بدتر افرادی هستند که این دشمن دیرینه را بزک می کنند تا او سریعتر به سیاست اصلی خود یعنی تخریب استقلال و خدشه وارد ساختن به آن گام بر دارد. بزرگترین نفوذی که در حال حاضر می تواند به صورت مکانیسمی قابل پیشبینی بیان کرد « جریان ضد استقلال طلبی » غرب در ایران است تا بتواند هر چه سریعتر پایه های اساسی انقلاب را زیر سوال ببرد. فتح سنگر به سنگر منظومه ی راهبردی غرب در نفوذ به جمهوری اسلامی ایران برای استحاله از درون است و در اولین سنگر این تهاجم، استقلال مورد هدف قرار گرفته است./البرزیان

ارسال نظر

آخرین اخبار