حسین حسن پور، در مصاحبه با گلستان24،

در یک برهه زمانی، نفوذ در فضای سیاسی کشور نمود پیدا می کند. خصوصا در زمان ریاست جمهوری آقای خاتمی و قدرت گرفتن جبهه دوم خرداد، فضا به این سمت رفت که دشمن فکر کرد می تواند در فضای سیاسی کشور نفوذ کند و پایه های اصلی نظام، مثل ولایت فقیه و شعار های انقلاب را از بین ببرد .

آمریکا سعی کرد در عرصه نظامی، سیاسی و فضای مذاکره به کشور نفوذ کند

حسین حسن پور، فعال فرهنگی شهرستان گرگان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، گفت: با توجه به سابقه ای که قبل از انقلاب در کشور وجود داشت، 13 آبان به فرموده امام (ره) انقلاب دوم بود. نکات زیادی در این موضوع نهفته است. ثمره انقلاب دوم ما یا همان واقعه 13 آبان، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بود. عنوان جاسوسی با بحث نفوذ با یکدیگر در ارتباط هستند.

وی با تاکید بر این که در جریان 13 آبان، معبر اصلی نفوذ آمریکا به کشور بسته شد، ادامه داد: بعد از انقلاب برای پروژه نفوذ آمریکا مشکلاتی پیش آمده بود. بعد از تسخیر لانه جاسوسی، آمریکا در برهه های مختلف روش های مختلفی را آزمایش کرد. سعی کرد ورود نظامی داشته باشد و واقعه طبس رخ داد. جنگ تحمیلی هم جلوه ای دیگر از تلاش وی برای نفوذ نظامی به مرز های ایران بود. همچنین در فتنه های مختلفی در کشور، مثل فتنه 88 و فتنه کوی دانشگاه آمریکا سعی کرد به کشور نفوذ کند.

فعال سیاسی شهرستان گرگان همچنین گفت: در یک برهه زمانی، نفوذ در فضای سیاسی کشور نمود پیدا می کند. خصوصا در زمان ریاست جمهوری آقای خاتمی و قدرت گرفتن جبهه دوم خرداد، فضا به این سمت رفت که دشمن فکر کرد می تواند در فضای سیاسی کشور نفوذ کند و پایه های اصلی نظام، مثل ولایت فقیه و شعار های انقلاب را از بین ببرد . خوشبختانه در آن زمان هم در چند مقطع با درایت رهبری و حضور مردم، این گردنه را هم رد کردیم.

 

حسین حسن پور مذاکره نفوذ امریکا

 

حسن پور با اعتقاد به این که آمریکا همه روش هایی را که می توانست با آن به ایران نفوذ کند امتحان کرده است، ادامه می دهد: امروز نهایتا با موضوع مذاکرات تلاش خود را از سر گرفته اند. مذاکرات در دولت های گذشته، مانور سیاسی و قدرت دیپلماسی برای ما در دنیا  بوده است. در زمان آقای جلیلی، این ما بودیم که مشخص می کردیم که در چه مکانی مذاکره انجام بگیرد. این تکنیک باعث می شد از شنود مذاکرات جلوگیری شود.

وی افزود: متاسفانه بحث برجام فضایی را بوجود آورده بود که با توجه به مشکلات اقتصادی که کشور با آن روبرو بود و انتظاراتی که در فضای پسا برجام برای مردم متصور می شد، قشر زیادی از مردم، خواسته های خود را با ایجاد برجام، برآورده شده تلقی کردند. دیگر یک تعهد الزام آور و نگران کننده امضا شده بود. اما الحمدالله با شروط 9 گانه ای که مقام معظم رهبری برای انجام برجام قائل شدند، از یک تهدید برای کشور، یک فرصت بوجود آمد.  باز هم با درایت رهبری و هدایت پیامبر گونه ایشان توانستیم از این گردنه هم به سلامت گذر کنیم. در مجموع آمریکا از عرصه نظامی، سیاسی و فضای مذاکره سعی کرد به کشور نفوذ کند. اما با درایت مقام معظم رهبری این روزنه های نفوذ مرتفع شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار