کوشکی:

کوشکی گفت: عملا جمهوری اسلامی که خود پرچم دار شعار استکبار ستیزی و آمریکا ستیزی بوده است، خودش با آمریکا بگو و بخند و حتی دست دوستی دراز کرده و احوال پرسی می کند.

آمریکایی ها به بهانه نفوذ پای میز مذاکره حاضر شدند/مذاکره با شیطان بزرگ کشورهای حاشیه خلیج فارس را با جرات کرده است!

به گزارش گلستان24، محمد صادق کوشکی کارشناس مسائل استراتژیک و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه سیاسی در خصوص منع مذاکره با آمریکا در موارد غیر هسته ای از سوی رهبری گفت: با توجه به موفقیت آقای  روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 و شعار اصلی وی یعنی  حل و فصل مسئله هسته ای از طریق دیپلماسی که با این شعار توانست رای اکثریت را بدست آورد باید گفت: مقام معظم رهبری علی رغم میل باطنی و صرفا به دلیل احترام به نظر مردم، پذیرفتند که دست آقای روحانی جهت حل مسئله هسته ای باز باشد.

بهانه نفوذ

این استاد دانشگاه در خصوص نفوذ دشمنان به ویژه آمریکا به کشور در قالب مذاکره و توافق هسته ای گفت: آمریکایی ها از چند طریق قصد ورود و نفوذ به کشور را دنبال می کنند. یکی اینکه مهره های و سربازهای آمریکایی در داخل کشور در قالب فعالین سیاسی و مطبوعاتی به بهانه مذاکره و توافق هسته ای به دنبال عادی سازی روابط بین ایران و آمریکا هستند. یعنی اینکه به همگان اعلام می کنند که همین طور که مسئله هسته ای با مذاکره حل شده  پس سایر مسائل و اختلافات با گفت و گو و مذاکره با آمریکا قابل حل و فصل است. این گروه معتقد است که ما باید راهی رو شروع کنیم که در پایان دوستی با آمریکا نتیجه آن است.

کوشکی در ادامه اذعان داشت: مجریان طرح نفوذ در کشور، برخی عوامل دانشگاهی و مطبوعاتی و حتی فعالان سیاسی به شدت غرب زده اند که سربازان و نوکران بی جریه و مواجب آمریکایی ها هستند.همچنین از روزهای نخست انقلاب تا کنون آمریکا از سوی ایران یک کشور استعمارگر و مستکبر شناخته می شد که در عرصه بین المللی به ضرر آمریکایی ها بود که در مذاکرات هسته ای، فرصتی داد تا این عناوین را از چهره اش پاک کند.

وی گفت: هم کنون آمریکایی ها  در بین کشور ها به خصوص کشورهای دوستار و علاقه مند انقلاب اسلامی این سخن را مطرح می کنند که چنانچه ما شیطان بزرگ و استکبار جهانی بودیم؛ ایرانی ها با ما گفت و گو و مذاکره نمی کردند و خواسته های ما را نمی پذیرفتند و همین که وزیر خارجه و مقامات ایرانی با ما گفت و گو می کنند و با رئیس جمهور ما دست می دهند. به معنی این است که شعار مستکبر بودن و شیطان بزرگ خواندن آمریکا غلط و اشتباه است.

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه تاکید کرد: عملا جمهوری اسلامی که خود پرچم دار شعار استکبار ستیزی و آمریکا ستیزی بوده است، خودش با آمریکا بگو و بخند و حتی دست دوستی دراز کرده و احوال پرسی می کند. یعنی اینکه تمامی شعارهای 37 سال گذشته علیه آمریکا پس گرفته شده است. پس از این نظر آمریکایی ها می توانند روحیه مقاومت و استکبار ستیزی را در عرصه بین المللی تضعیف کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران درپاسخ به این سوال که آیا توافق هسته ای زمینه ساز مذاکره بر سر موارد دیگربا آمریکا خواهد بود؟ و اگر چنین شود چه خطراتی انقلاب اسلامی ایران را تهدید می کند گفت:  چنانچه مراقب نباشیم توافق هسته ای پلی برای مذاکره بر سر موارد دیگرمی شود. زیرا مسئولان و عوامل داخلی آمریکا مایل هستند چنین اتفاقی در جهت نفوذ بیشتر در ایران، رخ دهد. به همین جهت باید با هوشیاری و مراقبت از نفوذ آمریکایی ها به بهانه مذاکره در موارد غیر هسته ای، جلوگیری کرد. البته مذاکره با آمریکا موجب تهیداتی برای انقلاب اسلامی می شود که می توان به کنار گذاشتن آرمان ها، اصول و ارزشهای  انقلاب اسلامی ایران با شعار استکبار و ظلم ستیزی اشاره کرد.

کوشکی در خصوص راهکار و وظایف ملت و دولت در جهت حفظ اقتدار و روحیه استکبار ستیزی بعد از توافق هسته ای گفت: باید دانست که حاضر شدن در پای میز مذاکره و گفت و گو و پذیرفتن خواسته های آمریکایی ها، جایگاه بین المللی ایران را تقلیل داده است؛ به عنوان مثال این اتفاق موجب شده است تا بسیاری از کشور های حاشیه خلیج فارس از قبیل امارات، بحرین و عربستان به خود اجازه هر رفتار و سخنی تحقیر و توهین آمیزی را با شهروندان و مقامات جمهوری اسلامی را داده اند که البته تا کنون جراتش را نداشتند. همینطور می توان به بازداشت معلمان ایرانی، اخراج دیپلمات ایرانی از بحرین، رفتار ناشایس سعودی ها با وزرای خارجه، بهداشت، فرهنگ و ارشاد ایران و رفتار جنایت کاران سعودی با حجاج ایرانی در فاجعه منا اشاره کرد. که این موارد کاهش جایگاه بین المللی ایران را نشان می دهد و ناشی از پذیرش مذاکرات هسته ای با  آمریکا است.

وی در پایان خطاب به افراد و جریان های سیاسی که مخالف شعار مرگ بر آمریکا بوده و به بدنبال ارتباط گیری و دوستی با آمریکا هستند؛ گفت: به تعبیر رهبر انقلاب که فرموند( آنهایی که خواب رابطه با آمریکا را می بینند، خدا بیدارشان کند) به همین جهت آنهایی که بجای تعهد به کشور و نظام اسلامی، دلباخته دوستی با آمریکا هستند، انشاء الله شرشان از سر ملت و کشور پاک خواهد شد./تهران پرس

ارسال نظر

آخرین اخبار