بعد از سخنان پرحاشیه رئیس جمهور در افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات؛

سایت دولتی بی بی سی نوشت: به نظر می رسد که آقای روحانی با توجه به رابطه نزدیک روزنامه کیهان با سازمان اطلاعات سپاه، نگران گسترده شدن حوزه بازداشت های اخیر به مدیران ارشد دولتی و مشخصا بازداشت احتمالی آقای جهانگرد باشد.

بی بی سی از نگرانی روحانی درمورد برکناری مدیر دولتی می گوید

به گزارش گلستان24؛ دستگیری چند نفوذی در رسانه ها و اشاره رئیس جمهور در سخنان دیروز خود به این دستگیری ها سبب شد تا واکنش های متفاوتی را در بین سایت های بیگانه درپی داشته باشد.

 

سایت دولتی بی بی سی در مطلبی با عنوان "روحانی نگران دستگیر شدن کیست؟" نوشت: به نظر می رسد که آقای روحانی با توجه به رابطه نزدیک روزنامه کیهان با سازمان اطلاعات سپاه، نگران گسترده شدن حوزه بازداشت های اخیر به مدیران ارشد دولتی و مشخصا بازداشت احتمالی آقای جهانگرد باشد.

 

 

این سایت انگلیسی فرد مورد نظر را "ن ج" دانست و ضمن ادعای اینکه فرد مورد نظر  نصر الله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران می باشد که از سال ۱۳۹۲ با حکم آقای روحانی به عنوان دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات هم منصوب شده است. نوشت: "آقای جهانگرد در دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی هم چند ماه سرپرست وزارت پست و تلگراف و تلفن بود و به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی شد، اما اکثریت اصلاح طلب مجلس به او رأی اعتماد ندادند."

 

گفتنی است پیش از این در خبری با عنوان "ارایه اینترنت به ایران از سوی شرکت امنیتی آمریکا/ دسترسی پنتاگون به شبکه ایران" مطلب روزنامه آمریکایی دیلی بیست (thedailybeast) آمده بود که: "یک شرکت که برای جاسوسان و ژنرال‌های آمریکایی کار می‌کند، بی‌سروصدا ارایه سرویس اینترنتی به جمهوری اسلامی را آغاز کرده است. این کمپانی فناوری محور که پنتاگون (وزارت جنگ آمریکا) بزرگترین مشتری آن است، خط مقدم جدیدی را ترسیم خواهد کرد: ارایه خدمات اینترنتی به ایران."

 

به گفته مادوری، جی‌تی‌تی همچنین در ماه جاری 521 مسیر اینترنتی دیگر به ایران انتقال داد. ارایه خدمات از سوی این شرکت به ایران باعث بوجود آمدن سوال برای نویسنده این مقاله شد که چرا کمپانی‌های اینترنتی آمریکایی که با سازمان‌های اطلاعاتی و دولتی این کشور همکاری دارند، پهنای باند نامحدود به کشوری که دشمنی خود را با ایالات متحده اعلام کرده، ارایه می‌کنند. سوالی که باید مسئولان فضای تبادل اطلاعات ما نیز به آن بپردازند!

 

 

در همین حال روزنامه کیهان نیز پیش از این در گزارشی اعلام کرده بود: طرح مهم و حیاتی شبکه ملی اطلاعات پس از تعویق و کارشکنی های مکرر، بناست به یک آمریکایی-ایرانی به نام کاوه هوشی به نام کاوه هوشیار برون سپاری شود.

/جهان نیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار