این رسانه های افراطی با نشر مطالبی تحت عنوان «سازمان جهاد کشاورزی را تعطیل کنید!» یا «کشاورزی استان نیازی به مدیریت ندارد» و تحریف آمار، ارقام و عملکرد یک سال اخیرِ این سازمان، چشم خود را غیر منصفانه بر تلاش ها و عملکرد موفق - با وجود تحریم و رکود اقتصادیِ باقی مانده از دولت گذشته - جهاد کشاورزی بستند.

پروژه حمله به فرزندانِ انقلاب در استان کلید خورد!

احمد خاندوزی طی یادداشتی در این سایت محلی نوشت: چندی پیش رسانه های افراطی استان، اقدام به انتشار مطالبی علیه سازمان جهاد کشاورزی گلستان   کردند. رسانه هایی که بدون در نظر گرفتن هیچ مبنای حرفه ای، تنها بر اساس خصومتِ جناحی، به نام نقد دست به تخریب عملکرد مدیران ارشد استان زده اند. موجی که بعد از سفر هئیت دولت به استان رو به فزونی گرفت.

به گزارش گلستان 24، انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲ روزِ روشنِ اعتدال و اصلاح جویی شد. روزی که اکثریت جامعه به روندهای هشت سال گذشته «نه» بزرگ گفتند و خواستار بازگشتِ «تدبیر» و «عقلانیت» به مدیریت اجرایی کشور شدند. اما بخشِ تندرو و افراطی جناح اصول گرا بعد از «کما» یک هفته ای، شیپور جنگ علیه دولت یازدهم را به صدا درآورد، تا آن جا که توافق ژنو۳ را که مورد تایید رهبری نظام، رییس جمهوری، اصلاح طلبان و عقلای اصول گرا بود را نیز، «هولوکاست هسته ای» خواندند.

اما به راستی تخریب و چنگ انداختن به صورت «فرزندان انقلاب» به چه بها و بهانه ای در استان صورت می گیرد؟ مگر بازماندگانِ از قدرت و ثروت - که در هشت سال دولتِ احمدی نژاد از هیچ ترک تازی دریغ نداشتند - دست شان از چه منافعی کوتاه شده که این گونه به نامِ شریفِ "نقد" و با ادبیاتی غیر حرفه ای، لوله تفنگ هایِ رسانه های خود را به سمتِ لایق ترین مدیران استان گرفته اند؟

این رسانه های افراطی با نشر مطالبی تحت عنوان «سازمان جهاد کشاورزی را تعطیل کنید!» یا «کشاورزی استان نیازی به مدیریت ندارد» و تحریف آمار، ارقام و عملکرد یک سال اخیرِ این سازمان، چشم خود را غیر منصفانه بر تلاش ها و عملکرد موفق - با وجود تحریم و رکود اقتصادیِ باقی مانده از دولت گذشته - جهاد کشاورزی بستند.

رسانه های افراطیِ بخشِ تندروِ جناح اصول گرا با راه انداختن «جنگ روانی» و استفاده از تاکتیک  های عملیات روانی تلاش دارند جامعه را به ناامیدی از انتخاب خود بکشاند. آن ها با تکیه بر "تکنیک کلی بافی" (Generality Tactic) که بدون توجه به مسایل اصلی و عمیق در خبر و بدون ریشه یابی به موضوعی که منعکس می شود به حواشی آن پرداخته شده، به خبر لعاب بزنند و شاخ و برگ آن را اضافه کنند و خواننده را در سطح نگه دارد، و توجه خواننده را کمتر معطوف به عمق مطالب می کند.

یا استفاده از تکنیک "دروغ بزرگ" (Lie Tactic Big ) این تکنیک قدیمی و سنتی هنوز هم استفاده فراوانی دراین رسانه ها دارد و عمدتاً برای مرعوب کردن حریف و افکار عمومی مورد استفاده قرار می گیرد. یعنی پیامی را که به هیچ وجه واقعیت ندارد، بیان می کنند.

اما به واقع دکتر "مختار مهاجر" چه کسی است یا چه کرده که این گونه مورد حمله تخریبی قرار گرفته است. وی که از مدیران معتدل و اصلاح طلب استان به شمار می رود و از فرمانده هان جنگ تحمیلی است، که با طی کردن مدارج علمی در حوزه کشاورزی و دام و طیور تا سطح دکتری، و حضور در هئیت علمی دانشگاه، تدریس و تحقیقات علمیِ کاربردی برای کشاورزی استان، تبدیل به چهره ای موفق شده است.

دکتر مختار مهاجر بعد از تصدی ریاست سازمان جهاد کشاورزی در دولت یازدهم، با متوقف کردن روندهای بی فرجام دولت گذشته، سعی در چابک کردن سازمان و به کار گیری مدیران فنی شایسته در حوزه های خود، به کمک کشاورزان استان شتافت.

استان گلستان با تنوع کِشتی محصولات کشاورزی و سطح زیر کشتِ ۷۵۰ هزار هکتاری و قرار داشتن در رتبه های اول بیشتر محصولاتِ استراتژیک کشاورزی در کشور، کارنامه موفقی از دکتر مهاجر به جا گذاشته است.

رسانه های افراطی در هشت سال دولت احمدی نژاد که نهایتا رشد اقتصادی منفی ۶ درصد را از خود بر جا گذاشت، سکوت مطلق داشتند. چشم بر کاستی های دولت همسو و همفکر خود بستند، اما با روی کار آمدن دولتِ تدبیر و امید به جای نقد مبتنی بر انصاف، واقعیت و منشِ حرفه ای، عملکرد مثبت را نادیده گرفته اند.

این جاست که می طلبد مدیران ارشد استان با شفافیت بیشتر از آوارهای دولت های نهم و دهم بگویند و ارتباط بیشتر با رسانه ها، جلوی "ماشین تخریب" رسانه های افراطی اصول گرا را بگیرند. چه این که پروژه جنگ روانی و تخریب علیه دولت و مدیران استان، با حمله به دکتر مختار مهاجر کلید زده شده است.

ارسال نظر

آخرین اخبار