جلیلی در جمع پرشور مردم ملایر:

آنها دائم تکرار می کنند که اگر بخواهیم مساله سوریه و عراق را حل کنیم، ژنرال سلیمانی کلید حل مشکلات است و این ناشی از تبلور تفکر بسیجی در فردی به نام حاج قاسم سلیمانی است. تفکر بسیجی اقتدار را هزینه نمی کند بلکه تولید اقتدار می کند. تفکر بسیجی در عرصه اقتصاد تولید ثروت می کند نه اینکه ثروت را به باد دهد. تفکر بسیجی به جای اینکه بار مردم باشد یار مردم است. تفکر بسیجی برای کشور تولید اقتدار، عزت و امنیت می کند و در همه عرصه ها هر جا دستاوردی بوده محصول نگاه و تفکر بسیجی است.

نفوذ یعنی اینکه بگویند باید از خارج مدیر اقتصادی وارد کنیم و در توانمندی مردم تردید ایجاد کنند+تصاویر
 به گزارش گلستان24، سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی که صبح روز پنج شنبه در جمع مردم و بسیجیان ملایر حاضر شده بود،  گفت: چرا امام آرزو می کرد که خداوند او را با بسیجیان محشور کند؟ ویژگی های تفکر بسیجی چیست؟
 
به گزارش رجانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دکتر جلیلی، وی افزود: تفکر بسیجی یک سبک زندگی است. یک نگاه متعالی برای اداره جوامع بشری است بهترین جلوه تفکر بسیجی را ملت ما در هشت سال دفاع مقدس دید و تجربه کرد که تفکر بسجی می تواند سخت ترین موانع را از میان بردارد و به تمام قله های موفقیت برسد.
 
دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی کشورمان با بیان اینکه تفکر بسیجی در عرصه دفاع مقدس با ابتکارات و ایجاد محاسبات جدید تمامی قدرتهای جهانی را به زاتو در آورد، گفت: تفکر بسیجی امروز در صحنه های مختلف اراده خود را به قدرتهای بزرگ تحمیل می کند و در عرصه علم و پیشرفت های علمی به بالاترین دستاوردها رسیده و اجازه نمی دهد قدرهای بزرگ مانع پیشرفت ملت شوند.
 
جلیلی در ادامه تصریح کرد: وقتی تمامی قدرتهای جهانی می خواستند مانع هسته ای شدن کشور شوند شهدای هسته ای با تفکر بسجی ایستادند و اجازه ندادند بیگانگان مانع پیشرفت کشور شوند. این تفکر بسیجی است که در هر جا ظهور کند جلوه های موفقیت آشکار می شود. این تنها در هسته ای نیست و در عرصه سیاست خارجی هم دشمنان اذعان دارند بدون همراهی ایران نمی توانیم مشکلات جهان و منطقه را حل کنیم و اعتراف می کنند که اگر بخواهیم بر تروریستها غلبه کنیم و موضوعات منطقه و خاورمیانه را حل کنیم، بدون همکاری ایران ممکن نیست و این به دلیل تفکر و نیروی بسیجی مردم ایران است.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  افزود: آنها دائم تکرار می کنند که اگر بخواهیم مساله سوریه و عراق را حل کنیم، ژنرال سلیمانی کلید حل مشکلات است و این ناشی از تبلور تفکر بسیجی در فردی به نام حاج قاسم سلیمانی است. تفکر بسیجی اقتدار را هزینه نمی کند بلکه تولید اقتدار می کند. تفکر بسیجی در عرصه اقتصاد تولید ثروت می کند نه اینکه ثروت را به باد دهد. تفکر بسیجی به جای اینکه بار مردم باشد یار مردم است. تفکر بسیجی برای کشور تولید اقتدار، عزت و امنیت می کند و در همه عرصه ها هر جا دستاوردی بوده محصول نگاه و تفکر بسیجی است و این تفکر است  که می تواند برای کشور آبادانی، پیشرفت و رفاه به ارمغان بیاورد.
 
 
جلیلی در ادامه با بیان اینکه دشمن از این تفکر نگران است و می داند هر جا تفکر بسیجی وارد شود و بگوید «ما می توانیم»، پیروزی ها پشت سر هم برای ملت ایران به دست می آید، گفت: همین تفکر است که مانع جدی در برابر زیاده خواهی آنهاست.
 
وی افزود: دشمن بیش از آنکه نگران غنی سازی اورانیوم ایران باشد نگران غنی شدن تفکر بسیجی در بین ملت است. تفکر بسیجی اندیشه اسلام ناب و مبارزه با استکبار را غنی سازی می کند و روز به روز به دستاوردهای بزرگی می رسد.
 
نماینده مقام معظم  رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: دشمن جنگ ۸ ساله را به ما تحمیل کرد چون تحمل چنین تفکری را نداشت اما جنگ تحمیلی تفکر بسیجی را پخته تر کرد و کارآمدی این تفکر را در سخت ترین عرصه ها نشان داد. جنگ تحمیلی تفکر بسیجی را آبدیده کرد. قدرت تفکر بسیجی قدرت نرم افزاری است که سخت ترین سخت افزار ها هم نمی تواند بر آن غلبه کند.
 
جلیلی در ادامه سخنانش به موضوع نفوذ نیز اشاره کرد و گفت: نفوذ  این است که تفکر بسیجی را از ما بگیرند. نفوذ این نیست که از مرز شلمچه و چزابه دشمن وارد کشور شود. از نظر دشمن بهترین نفوذ این است که مهم ترین منبع اقتدار کشور ما که تفکر بسجی است را از ما سلب کند. دشمن می فهمد در این نبرد نرم افزاری مادامی که تفکر بسیجی وجود دارد نمی تواند به اهداف خود برسد و به همین  دلیل تمام تلاش خودش را بکار گرفته تا بسیج را که مظهر اقتدار یک ملت است با شعارهای واهی از زبان افرادی که مصداق بارز نفوذی هستند از میدان به در کند.
 
وی افزود: بسیج بزرگترین موفقیت ها را در تاریخ معاصر ایران داشته است. او می خواهد مولفه ها و عناصر قدرت بسیج را از ملت بگیرد و مهمترین مولفه بسیج خداباوری و ایمان است و دشمن می خواهد این مولفه را از بسیج بگیرد و تردید ایجاد کند در مسیری که ملت ما دنبال می کند. او می داند با ایجاد تردید می تواند به اهداف استکباری خود برسد. مهم ترین سلاح ملت ما مقابل دشمن ایمان بود. پیشرفت و امنیت ملت ما ثمره ایمان ملت ماست. نفوذ در اینجا یعینی تردید در ایمان ملت.
 
عضو شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان گفت: مولفه دوم تفکر بسیجی شجاعت و نترسیدن است. دشمنان با انحصاراتی که برای خود ایجاد کرده اند می گویند ما برای دنیا تصمیم می گیریم و بقیه هم باید اطاعت کنند و در چنین شرایطی کسی می تواند موفق شود که بایستد و نترسد و این هنر امام و رهبری است که می ایستند و نمی ترسند. نترسیدن و نگران نبودن پیام تفکر بسیجی است زیرا شیطان با ابزار ترساندن کارش را به پیش می برد و مومن باید با نترسیدن مقابلش بایستد.
 
 
دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی کشورمان تصریح کرد: از کارتر و ریگان تا بوش و اوباما همه یک جمله امام را قبول دارند و اذعان دارند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و نفوذ در اینجا یعنی ترساندن ملت. لذا اگر کسانی بخواهند ملت را از آمریکا، قطعنامه و تحریم بترسانند اینها می خواهند قدرت یک ملت را که نترسیدن است به ترسیدن تبدیل کنند تا برای ملت ذلت به بار بیاید.
 
جلیلی در پایان خاطرنشان کرد: گرامی داشت بسیج این است که مولفه های تفکر بسیجی را که ایمان و شجاعت است را حفظ کنیم و در تمامی عرصه ها به صحنه بیاوریم. مولفه آخر  تفکر بسیجی اعتماد به نفس و اعتماد به شعار «ما می توانیم» است. این اگر در اقتصاد ظهور کند افزایش رفاه و پیشرفت را در پی خواهد داشت و می تواند پیروزی های بزرگ را رقم بزند و  نفوذ در اینجا این است که بگویند ما نمی توانیم و باید از خارج مدیر اقتصادی وارد کنیم و در توانایی های ملت تردید ایجاد کنند. 
 

ارسال نظر

آخرین اخبار