در کمال تعجب و تاسف حسن روحانی طی یک تماس تلفنی با رییس جمهور نیجریه در خصوص نفت، گاز و تروریسم جهانی گفتگو نمود و تنها در دقایق پایانی گفتگوی خود با نخست وزیر نیجریه درخواست تشکیل کمیته ی حقیقت یاب برای بررسی حادثه را مطرح کرد! این در حالی است که پیش از این وی به فاصله تنها چند ساعت بعد از حادثه تروریستی پاریس بدون آنکه خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب شود، با صدور پیام تسلیت رسمی خطاب به مسئولان فرانسه نهایت تاسف خود را از این ماجرا بیان کرد و به فاصله چند ساعت بعد نیز، با تاخیری ۳ روزه، حادثه ترورستی علیه شیعیان ضاحیه بیروت را تسلیت گفت!

یک بام و دو هوای تاسف بار روحانی در برخورد با حوادث تروریستی!
کشتار بیرحمانه شیعیان مظلوم نیجریه در حالی صورت گرفت که در سراسر جهان واکنش درخوری از سوی مدعیان حقوق بشر صورت نگرفت  اما  درد اصلی نسبت به این مساله، موضع منفعلانه رییس جمهور ایران و اظهارات تعجب برانگیز وی در تماس تلفنی با نخست وزیر نیجریه بود.
روحانی
 
  به گزارش گلستان24، در حالی که فاجعه ی کشتار نیجریه قلب شیعیان و مسلمانان جهان را داغدار نمود بود در کمال تعجب و تاسف حسن روحانی طی یک تماس تلفنی با رییس جمهور نیجریه در خصوص نفت، گاز و تروریسم جهانی گفتگو نمود و تنها در دقایق پایانی گفتگوی خود با نخست وزیر نیجریه درخواست تشکیل کمیته ی حقیقت یاب برای بررسی حادثه  را مطرح کرد! این در حالی است که پیش از این وی به فاصله تنها چند ساعت بعد از حادثه تروریستی پاریس بدون آنکه خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب شود، با صدور پیام تسلیت رسمی خطاب به مسئولان فرانسه نهایت تاسف خود را از این ماجرا بیان کرد و به فاصله چند ساعت بعد نیز، با تاخیری ۳ روزه، حادثه ترورستی علیه شیعیان ضاحیه بیروت را تسلیت گفت!
 
درحالی که سیاست خارجی دولت یازدهم منحصرا معطوف به رابطه با غرب شده است ، به نظر می آید که بهترین تعبیر در خصوص دیپلماسی دولت را بتوان دیپلماسی انفعال نامید . این اولین بار نیست که رییس دستگاه دیپلماسی این کشور واکنشی درخور را از خود نشان نمیدهد و با انفعال خود ایران را در جهان دچار مشکل میکند  چرا که پیش از این در پی فاجعه  فاجعه ی منا نیز رییس جمهور و محمد جواد ظریف علیرغم کشته شدن نزدیک به ۵۰۰ ایرانی در عربستان حاضر به ناتمام گذاشتن سفر خود نشده و روحانی در روز آخر به فاصله چند ساعت مانده به پایان حضورش در نیویورک با اعلام اینکه سفر خود را ناتمام گذاشته است به ایران آمد تا پس از گذشت چند روز از فاجعه منا، رسیدگی به این جنایت آل سعود را در دستور کار قرار دهد!

ارسال نظر

آخرین اخبار