آیت الله عبدالجواد ابراهیمی فر صبح امروز شنبه با حضور در فرمانداری گرگان، بطور رسمی برای شرکت در مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه استان گلستان ثبت نام کرد.

آیت الله ابراهیمی فر کاندیدای خبرگان در حوزه گلستان شد + تصاویر و سوابق

  به گزارش گلستان24، آیت الله عبدالجواد ابراهیمی فر صبح امروز شنبه با حضور در فرمانداری گرگان، بطور رسمی برای شرکت در مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه استان گلستان ثبت نام کرد.

photo_2015-12-19_11-07-44.jpg (800×533)

 

photo_2015-12-19_12-28-00.jpg (800×600)

 

photo_2015-12-19_12-28-02.jpg (800×600)

photo_2015-12-19_12-28-04.jpg (800×1067)

 

عبدالجواد ابراهیمی فر محل تولد : گنبد شهرت تابعیت : ایران تاریخ تولد : ۱۳۴۱/۱/۱

زندگینامه علمی استاد عبدالجواد ابراهیمی‌فرد

17381_281_400در سال ۱۳۴۱ در خانواده‌ای روحانی و در نظام آباد (نگین شهر) از توابع شهرستان آزادشهر دیده به جهان گشود. سال اول و دوم ابتدایی را در زادگاه خود گذراند، آنگاه با هجرت به شهرستان گنبد ادامه تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در آنجا سپری نمود.

پس از آن، دوران مقدماتی تحصیلات حوزوی خود را به مدت دو سال در مدرسه‌ای که توسط والد معظم ایشان مرحوم حجة الاسلام والمسلمین حاج شیخ علی‌اکبر ابراهیمی (طاب ثراه) در شهرستان گنبد (مدرسه علمیه منتظریه) تأسیس شده بود، در محضر اساتید بزرگواری همچون مرحوم حجةالاسلام حاج شیخ حسن محدثی و مرحوم شهید آیت الله مدنی (ره) در آن زمان دوران تبعید خود را در آن سامان می‌گذراند به پایان برد.

آنگاه در سال ۵۶ ـ ۵۷ با عزیمت به شهر قیام و اجتهاد (قم) نخستین گام‌های آشنایی با دروس متوسطه حوزه را در مدرسه رسالت برداشت؛ و نزد اساتیدی همچون آقایان: حجةالاسلام حسینی بوشهری (منطق را) و حجة الاسلام حاجیانی (تبصرة المتعلمین را) و حجة الاسلام محمدی امام جمعه فعلی همدان (بخشی از شرح لمعه را)، حجة الاسلام باکوئی و مرحوم آیت الله سید محمد جواد ذهنی (بخشی از شرح لمعه را) و آیت الله استادى و آیت الله سیدعلی حائری (حلقات اصول شهید صدر را)، تلمذ نمود.

در کنار منطق و فقه و اصول، مرحله مقدماتی آشنایی با فلسفه و روش نقد و بررسی تفسیر را آغاز نمود. کتاب بدایة الحکمه را نزد اساتیدی همچون آیت الله محمد یزدی و آیت الله ممدوحی آموخت.کتاب درایة الحدیث را همراه با دروس شیوه نقد تفسیر، در محضر آیت الله استادى فرا گرفت.

دروس فقه و اصول پیشرفته مرحله سطح حوزه را در محضر اساتید بزرگواری همچون: آیت الله اعتمادى، (بخش‌های عمده رسائل شیخ انصاری)، مرحوم آیت الله وجدانی فخر (بخشی از رسائل شیخ انصاری) آیت الله پایانی و دوزدوزانی (مکاسب شیخ انصاری) را آموخت.کتاب کفایة الاصول را از دروس مضبوط مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی فاضل لنکرانی فرا گرفت. همزمان با فراگیری دروس فقه و اصول، اقدام به فراگیری دروس فلسفه و معارف نمود.

از سال ۵۸ با اساتید بزرگواری همچون آیت الله محمدتقی مصباح یزدى، آیت الله جوادی آملی و آیت الله حسن‌زاده آملى، آشنا شد.

در همان سال با عضویت در بخش آموزش موسسه در راه حق و شرکت در درسهای استاد مصباح فصل دیگری در مراحل تحصیل ایشان گشوده شد؛ و ادامه این فصل در بنیاد فرهنگی باقرالعلوم (ع) و موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره)رقم خورد؛ پرونده این فصل نورانی همچنان مفتوح مانده است.

کتاب‌هاى نهایة الحکمه، دروس فلسفه، فلسفه اخلاق، برهان شفا، الهیات شفا مجلداتی از اسفار اربعه و یک دوره معارف قرآن را همراه با درس‌های اخلاق نزد استاد بزرگوار آیت الله محمدتقی مصباح یزدی فراگرفت. از ویژگی‌های این فصل از تحصیل، فراگیری برخی از رشته‌های علوم انسانی همچون علوم سیاسی و جامعه‌شناسی و نیز فراگیری زبان انگلیسی و آشنایی با فلسفه غرب بود که توسط اساتید مجرب دانشگاهی انجام می‌گرفت.

کتابهاى تمهید القواعد و شرح فصوص الحکم که از کتاب‌هاى معتبر عرفان اسلامی است و جلد ششم اسفار اربعه را از دروس مضبوط آیت الله جوادی آملى استفاده کرد (فراگیری این کتب جزء برنامه‌های موظفی گروه فلسفه موسسه در راه حق و بنیاد فرهنگی باقرالعلوم (ع) بود که ایشان نیز عضو آن گروه بود).

در محضر آیت الله حسن‌زاده آملى در جلسات درس هیئت و نجوم شرکت نمود و از لطایف سخن و پندهای حکیمانه و عارفانه ایشان در شرح و تفسیر برخی احادیث، در محافل خصوصی بهره برد. سال تحصیلی ۶۲ ـ ۶۳ با شرکت در دروس خارج حوزه روند دیگری در مراحل تحصیل ایشان آغاز گردید. این روند تا سال ۱۳۷۵ ادامه یافت. هر چند طی این مرحله با فراز و نشیب‌هایی همراه بود.

شرکت در درس خارج آیت الله العظمی وحیدخراسانى و آیت الله العظمی مظاهری ساختار بنیه فقهی و اصولی ایشان را در این مرحله شکل داده است.

شرکت در دو دوره اصول آقای مظاهری و شرکت در درس فقه ایشان همچنین شرکت در درس‌های اصول و فقه آقای وحید خراسانی از ویژگی‌های این مرحله از تحصیل ایشان به شمار می‌آید. از همان آغاز دوران تحصیل، به تدریس کتابهایى که خود فراگرفته بود پرداخت و تدریس را مکمل تحصیل خود قرار داد.

کتابهاى جامع المقدمات، سیوطی، مغنی، حاشیه، شرح لمعه، حلقات اصول شهید صدر، اصول فقه و کفایة الاصول را به طور پراکنده و خصوصی در حوزه تدریس نمود.علاوه بر آن، از سال ۷۳ در مراکز علمى، فرهنگی و حوزوی به طور رسمی به تدریس علوم و معارف اسلامی پرداخت.

از جمله: الف) در مرکز جهانی علوم اسلامى: (مدرسه حجتیه، مدرسه امام خمینی (ره)، مدرسه مومنیه و مدرسه مرعشیه) به تدریس قواعد فقهیه، فقه مقارن، اصول مقارن و علوم سیاسی، فلسفه و کلام (کتاب‌های تحریر بدایة الحکمه و درآمدی بر آموزش عقاید تألیف خود ایشان) و حلقات اصول شهید صدر (حلقه ثانیه و دو جزء حلقه ثالثه) پرداخت.

ب) در دانشکده تربیت مربی عقیدتی سیاسی سپاه (دانشکده شهید محلاتی قم) از سال ۷۳ تا سال تحصیلی ۷۹ ـ ۸۰ به تدریس فلسفه و کلام، کتابهاى: تحریر بدایة الحکمه (تألیف خود ایشان) و درآمدی بر آموزش عقاید (تألیف خود ایشان) و نیز تدریس فلسفه اخلاق پرداخت.

ج) در اردوهای بسیج دانشجویی (طرح ولایت) از سال ۷۶ تا ۸۳ در زمینه‌های مختلف علوم سیاسى، معرفت‌شناسی و فلسفه اخلاق تدریس کرد.

د) در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینى(ره)، در زمینه‌های فلسفه و کلام، فلسفه اخلاق و اخلاق تدریس نموده و هم‌اکنون عضو هیئت علمی آن مؤسسه می‌باشد.

در سال ۱۳۶۹ با ارائه دو مقاله به کنفرانس بین‌المللی اندیشه اسلامی نخستین بار به تماشای تفسیر آیه شریفه «ن والقلم و ما یسطرون» نشست. مقاله «امام خمینی (ره) و احیاء حکومت اسلامی» و مقاله «امام خمینی (ره) و اسلام ناب محمدی (ره)» نخستین مقالاتی بود که نگاشت و از سوی کنفرانس اندیشه اسلامی در سال ۱۳۶۹ انتشار یافت و روح خودباوری و اعتماد به نفس را بیش از پیش در ایشان زنده کرد.

از آن پس فراخوان مجامع علمی و فرهنگی را در ارائه مقاله، بی‌پاسخ نگذاشت. مقاله «پژوهشی پیرامون حدوث و قدم جهان» را در سال ۱۳۷۲ به کنگره بین‌المللی شیخ مفید (ره) ارائه کرد که در مجموعه منشورات آن کنگره جهانى چاپ و منتشر گردید. همچنین مقاله «اجتهاد و تقلید از دیدگاه شیخ اعظم انصاری (ره)» را در سال ۱۳۷۳ به کنگره جهانی شیخ اعظم انصارى عرضه نمود که در کمیته ویژه علمی با حضور آیات بزرگوار: آیت الله استادى، و آیت الله حاج شیخ محسن اراکی و جمعی دیگر از اساتید فن بررسی و با دفاعیات نویسنده، برای چاپ و نشر توسط آن کنگره جهانی تصویب گردید که انتشار آن، نمایه‌ای از استعداد فقهی و اصولی ایشان قرار گرفت؛ و آغاز مبارکی از یک دوران گردید.

نیز مقاله «تبیین فقهی ثابت و متغیر» را در سال ۷۴ به کنگره بررسی مبانی فقهی امام خمینی (ره)، نقش زمان و مکان در اجتهاد عرضه داشت که در جلد چهارم از مجموعه مقالات کمیته علمی کنگره مذکور به چاپ رسید. و مقاله «منشاء مشروعیت حکومت اسلامی» را در سال ۱۳۷۸ به کنگره امام خمینی (ره) و اندیشه حکومت اسلامی عرضه نمود که در مجموعه آثار (۲) آن کنگره در مجلد فلسفه سیاسی (۱) به چاپ رسیده است.

سوابق علمی

تحصیلات و فعالیت های حوزوی و دانشگاهی

تحصیلات حوزوی

سال ورود به حوزه: ۱۳۵۴

میزان تحصیلات: ۱۲ سال خارج

آخرین مدرک تحصیلی حوزوی: خارج

ملبس می‌باشد

اهم اساتید: آیات عظام مصباح، جوادی آملی، مظاهری، وحید و حسن زاده آملی

تحصیلات دانشگاهی

مقطع تحصیلی: دکتری

رشته: فلسفه

سال شروع تحصیل: ۱۳۶۹

دانشگاه: قم-مؤسسه امام خمینی(ره)

سمت ها و فعالیت ها

تدریس فلسفه اخلاق-کلام-فلسفه-فقه مقارن-قواعد فقهیه-تحریر الوسیله

مکان: دانشکده شهید محلاتی

شهر: قم

سال یا مدت: ۱۳۷۴-۱۳۷۹

تدریس فلسفه اخلاق-کلام-فلسفه

مکان: مدارس امیرالمومنین و امام خمینی

شهر: قم

سال یا مدت: ۱۳۷۳-۱۳۷۹

تدریس منطق

مکان: جامعة الزهرا

شهر: قم

سال یا مدت: ۱۳۶۷

تدریس اصول فقه و فلسفه

مکان: مدرسه حجتیه

شهر: قم

سال یا مدت: ۱۳۷۵-۱۳۷۷

تحقیق و پژوهش

مکان: مدرسه در راه حق

شهر: قم

سال یا مدت: ۱۳۶۷ به بعد

توضیحات: ۵۸ تا ۶۹

تحقیق و پژوهش

مکان: بنیاد فرهنگی باقر العلوم(ع)

شهر: قم

سال یا مدت: ۱۳۶۹-۱۳۷۳

تدریس و پژوهش

مکان: موسسه آموزشی -پژوهشی امام(ره)

شهر: قم

سال یا مدت: ۱۳۷۴-۱۳۷۹

تدریس حلقات اصول شهید صدر (حلقه ثالث جز ثانی)

مکان: حوزه علمیه قم

شهر: قم

تدریس اخلاق

مکان: موسسه امام خمینی(ره)

شهر: قم

تدریس تحریرالوسیله-بدایه الحکمه-فقه مقارن-علوم سیاسی-فلسفه سیاست

مکان: مدرسه حجتیه و دانشکده سپاه

شهر: قم

سال یا مدت: ۱۳۷۴ به بعد

تدریس قواعد فقهیه-کلام-فلسفه اخلاق

مکان: مدرسه حجتیه و دانشکده سپاه

شهر: قم

سال یا مدت: ۱۳۷۴ به بعد

تدریس بررسی مسائل فرهنگی نور

مکان: جهاد سازندگی قم

شهر: قم

سال یا مدت: ۱۳۷۷ به بعد

عضو هیئت علمی پژوهشی

مکان: مؤسسه امام خمینی(ره)

شهر: قم

سوابق همکاری با صدا و سیما

حاضر به همکاری با صدا و سیما می‌باشد

همکاری با صدا و سیما: رادیو تهران

زبان های خارجی

انگلیسی

نگارش: متوسط

مکالمه: متوسط

عربی

نگارش: خوب

مکالمه: خوب

انتهای پیام/گلستان ما

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار