رهبر معظم انقلاب در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور:

رهبرانقلاب اسلامی، پذیرش نتیجه‌ قانونی انتخابات را از موارد حق‌الناس دانستند و بیان داشتند: حق‌الناس فقط به این معنی نیست که در خواندن آرا تخلف نکنند، بلکه باید به عمق حق‌الناس برسیم.

پذیرش نتیجه‌ قانونی انتخابات حق‌الناس است/ انتخابات را نباید خراب کرد

 به گزارش گلستان24، ائمه جمعه سراسر کشور صبح امروز با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

 

برخی از مهم‌ترین محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب در این دیدار در ادامه می‌آید:

*برخی معتقد بودند حکومت اسلامی است و انتخابات نیاز ندارد؛ امام فرمودند انتخابات باید باشد و مردم تصمیم بگیرند.

* انتخابات را نباید خراب کرد، این خیلی عادت بد و مرض بدی است که بعضیها از نزدیکی‌های انتخابات دائم در کوس نامطمئن‌بودن انتخابات می‌دمند.

* انتخابات درهمه دوره‌ها سالم بوده، تخلفات سازمان‌یافته که نتیجه انتخابات را تغییر دهد و عدم رعایت مسئولان دولتی و غیردولتی در انتخابات ابدا وجود ندارد.

*رفتار همه دولت‌هایی که دراین بین بودند و برخی از لحاظ سیاسی 180درجه تفاوت داشتند درباره انتخابات درست بوده، چارچوب قوانین و مقررات و آدمهایی که موظف و مراقبند نمی‌گذارد انتخابات دچار این اختلال شود.

*حق نامزد انتخابات جزء حق الناس است،‌ اگر آدم صالحی است او را رد نکنیم و اگر آدم ناصالحی است راهش ندهیم.

* اگر در انتخابات خبرگان یا مجلس یا هر انتخابات دیگری از ورود آدمی که صلاحیت قانونی ندارد اغماض کنیم و دقت نکنیم،این باطل و خراب کردن حق مردم و ضدحق الناس است.

* حفظ امانت از ابعاد دیگر حق الناس است، کسانیکه اداره صندوق‌ها در اختیار آنهاست باید کمال امانت را رعایت کنند، اندک تخلفی در این زمینه ها خیانت در امانت است.

*پذیرش نتیجه قانونی انتخابات،بعد دیگر حق الناس است.

*درسال88 حرف منکر و مستنکری را مطرح کردند که تقلب شده و انتخابات باید برهم بخورد،انتخاباتی که 40میلیون مردم درآن شرکت کرده بودند.

*درسال88 بنده با اینها خیلی مماشات کردم،گفتیم هرتعداد ازصندوق‌ها راکه شما می‌خواهید بروند،نگاه کنند اما بنا نبود زیربار این حرف حق بروند.

*برای مملکت خسارت درست کردند،خسارت‌هایی که در سال 88 بر ما وارد شد هنوز جبران نشده است.

*کسانیکه فهرست‌های انتخاباتی می‌دهند رعایت حق را بکنند و رفیق‌بازی و جناح‌بازی را دخالت ندهند و آنکس را که شایسته‌تر است به مردم معرفی کنند.

*مردم به مجموعه‌هایی که واقعاً قابل اعتمادند،اعتمادکنند،بعضی‌ها قابل اعتماد نیستند و از روی صفا،واقعیت و علاقمندی به انقلاب فهرستی را پیشنهاد نمی‌کنند بلکه مقاصد دیگر و گاهی مقاصد فاسد دارند.

*مردم توجه کنند که فهرست‌ها از کجا و از طرف چه‌کسی پیشنهاد شدهاست؟

*هرچه مردم در انتخابات بیشتر شرکت کنند استحکام نظام و اعتبار کشور بالاتر خواهد رفت.

*بنده به حضور حداکثری از قبل اعتقاد داشتم و روی آن اصرار کرده‌ام و این بار هم اصرار دارم.

*مسئله نفوذ را که در قضیه برجام و پس ازبرجام مطرح کردیم خیلی عجیب و مهم است،نفوذ در حصن اراده، فکر و تصمیم ملت ایران با انحاء مختلف تدابیر و توطئه‌ها.

*مردم خیلی در باب انتخابات توجه کنند، اگر عنصر نفوذی به شکلی در خبرگان یا مجلس یا ارکان دیگر نظام نفوذ کند مثل موریانه از داخل پایه‌ها را می‌جود و فرو می‌ریزد.

*در زمینه نفوذ روشنگری بدون تهمت زدن و مصداق معین کردن لازم است.

*آمریکایی‌ها به انتخابات چشم طمع دوخته‌اند، آنهابه دنبال تحولی در ایرانند که ما را ازاهداف خود دورکنند و عقبگرد کنیم، ماهم به دنبال تحولیم اما تحول به سمت اسلامی شدن.

*ملت ایران باید دراین انتخابات و هر مسئله اجتماعی مهم،درست ضدخواست دشمنان عمل کند و بردهان دشمن بکوبد.

ارسال نظر

آخرین اخبار