عفو ملوکانه! تروریستهای غربی در عربستان

جنایت آل سعود در اعدام "آیت الله نمر باقر النمر" روحانی بارز عربستانی به اتهام ابراز عقیده درحالی صورت گرفت که عربستان پیشتر اتباع غربی را که حتی به اقدامات تروریستی اعتراف کرده بودند، مورد عفو قرار داده بود.

سندی که آل‌سعود را مفتضح کرد + عکس

 به گزارش گلستان24، عربستان سعودی برای سرپوش گذاشتن بر جنایتهایش در داخل و خارج از این کشور، این روزها مدعی مبارزه با تروریسم است و در این راه از حمایتهای غرب و به ویژه آمریکا برخوردار می باشد.

این درحالی است که نظام سعودی در سال ۲۰۰۳ شش تبعه انگلیسی و یک کانادایی را که به مشارکت در انفجارهای ریاض و الخبر در سالهای ۲۰۰۰ و ۲۰۰۱ اعتراف کرده بودند، مورد عفو قرار داد.

"صلاح الحجیلان" وکیل سعودی که مسؤول دفاع از این ۶ انگلیسی و یک کانادایی را به عهده داشت، در آن زمان در گفت و گو با نشریه "الشرق الاوسط" چاپ لندن گفته بود: "از طرف خودم و دفتر دکتر احمد التویجری از پادشاه به دلیل عفو موکلان خود تشکر می کنم . البتهما درباره حکم صادر شده در حق آنان به طور جدی خواستار تجدیدنظر شدیم که همین امر موجب تسهیل در فرایند صدور عفو شد."

الحجیلان خاطرنشان کرده بود که این متهمان قبل از خروج برگه ای را امضا کردند که شامل عذرخواهی از دولت به دلیل ایجاد مزاحمت برای کشور و شهروندان بود.

وی درباره تاثیر آزاد کردن این متهمان از جنبۀ سیاسی گفته بود: "این گام مثبتی بود و علی رغم خساراتی که به جا گذاشت اما اتحاد کشورهای جهان و مخصوصا عربستان و انگلیس برای مبارزه با تروریسم بسیار ضروری است، لذا باید از مسائل ساده مانند اعتراف ها و غرامت ها چشم پوشی کرد."

دفتر الحجیلان نیز در بیانیه ای ادعا کرده بود: "این عفو میزان روحیه بخشش مقامات عربستان را نشان می دهد و ثابت می کند که تا چه اندازه در رعایت عفو و اخلاق انسانی و ....  اصرار دارند."

وزارت کشور عربستان شنبه گذشته از اعدام آیت الله نمر باقر النمر خبر داد.

این جنایت آل سعود با اعتراضهای گسترده ای در عربستان و کشورهای مختلف دنیا همراه شد.

علاوه بر اعتراضهای گسترده مردمی، سیاستمداران، سازمانها و نهادهای بین المللی نیز این جنایت عربستان را محکوم کردند.

 

خبر الشرق الاوسط درباره عفو ملوکانه! تروریستهای غربی در عربستان

 

ارسال نظر

آخرین اخبار