جمهوری اسلامی ایران همواره رزمایش های خود را از مبادی رسمی مطرح کرده و موضوع پنهانی درباره رزمایش‌های ندسا وجود ندارد.

آیا "ندسا" به سمت "ناو آمریکایی و فرانسوی" موشک شلیک کرد؟ +تصاویر

 به گزارش گلستان24 مقامات و رسانه های آمریکایی با سناریوی جنگ روانی ضد جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کنند تا افکار عمومی را علیه کشورمان قرار دهند .

 

این ادعاها از انتقال تانک به لبنان و تحویل به حزب الله و استقرار در حاشیه سرزمین های اشغالی و حضور نظامی در یمن و انتقال سلاح به این کشور گرفته تا ادعای شلیک موشک به سمت ناوهای آمریکایی و فرانسوی در خلیج فارس.

 

آیا

 

اما اخیرا  "فاکس نیوز"  ادعایی را درباره شلیک موشک از شناورهای نیروی دریایی سپاه به سمت ناوهای فرانسوی و آمریکایی مطرح کرده که جای سوال جدی دارد؟ جمهوری اسلامی ایران همواره رزمایش های خود را از مبادی رسمی مطرح کرده و موضوع پنهانی درباره رزمایش‌های ندسا وجود ندارد.

 

تاکنون دو مرتبه این ادعا مطرح شده و البته مسئولین آگاه نظامی این ادعا را تکذیب کردند و به آن واکنش نشان دادند که از جمله این مسئولین نظامی سردار سرتیپ "حسین سلامی" جانشین فرمانده کل سپاه و سردار "رمضان شریف" مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.  

**سردار رمضان شریف: نیروی دریایی سپاه در زمان مورد ادعای آمریکایی‌ها رزمایشی در محدوده  "تنگه هرمز" نداشته است

سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه در واکنش به ادعای اخیر آمریکاییها نسبت به موشک پرانی آزمایشی سپاه در خلیج فارس در هفته گذشته گفت: نیروی دریایی سپاه طی هفته اخیر و زمان مورد ادعای آمریکایی ها رزمایشی در محدوده تنگه هرمز نداشته است که اقدام به شلیک موشک و راکت کرده باشد.

وی افزود: انتشار اینگونه اخبار دروغ در شرایط جاری بیشتر یک عملیات روانی بوده و قابل تأمل است. سردار شریف تأکید کرد: امنیت و آرامش منطقه راهبردی خلیج فارس از راهبردهای جدی ایران بوده و سپاه نیز رزمایش‌های خود برای ارتقای آمادگی های لازم در این عرصه را طبق جدول برنامه های یگانی خود در زمان مقرر اجرا می کند.

**سردار سلامی: اگر موشکی شلیک کنیم خودمان آن را می‌گوییم

سردار سرتیپ "حسین سلامی" جانشین فرمانده کل سپاه درباره ادعای پرتاب موشک به سمت کشتی آمریکایی اظهار داشت: آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند که قایق‌های سپاه به سمت آنها موشک شلیک کرده‌اند که این مطلب صحت ندارد و ما به آنها می‌گوییم که اگر این ادعا صحت داشت و اتفاق افتاده بود اول خود ما آن را به صورت آشکار اعلام می‌کردیم.

جانشین فرمانده کل سپاه عنوان داشت: این صحبتی که صورت گرفته به خاطر رعب و وحشتی است که آنها از ایران دارند؛ ما یک کشور کاملا مقتدر با توان نظامی بالا هستیم و مسیر خود را برای حفظ اقتدارمان ادامه می‌دهیم.

نیروی دریایی آمریکا اخیرا فیلمی مبهم منتشر کرد که در آن کشتی‌های نظامی ایرانی به سمت ناوهای نظامی فرانسه و آمریکا در  "تنگه هرمز" موشک پرتاب کرده است.  به ادعای فاکس نیوز، این حادثه 26 دسامبر سال گذشته میلادی (5 دی 94) رخ داد؛ اما فیلم آن، روز گذشته منتشر شد؛ این مسئله در حالی رخ داد که آمریکا و قدرتهای جهانی خود را برای لغو تحریم های ایران آماده می کنند.

 

فاکس نیوز مدعی است در این فیلم موشکهایی از کشتی‌های نیروهای سپاه پاسداران ایران به سمت ناوهای جنگی آمریکا پرتاب می شود. برخی رسانه‌های خبری نیز مدعی شدند ناو هواپیمابر "هری اس ترومن" آمریکا از خطر موشک‌های ایران گریخت.

 

آیا

 

 

 

آیا

 

**صحت و سقم فیلم منتشر شده در حاله ای از ابهام است

این درحالیست که تاکنون هیچ یک از منابع، صحت این فیلم را تأیید نکرده است و ممکن است فیلم مذکور ساختگی باشد چرا که با شفافیت کافی نیست و اینکه پرتاب راکت به سمت ناو آمریکایی نبوده و درستی این فیلم جای سوال جدی دارد.

دریابان "علی شمخانی" نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی  با اشاره به رویکردها و رفتارهای دوگانه غرب در موضوعات مختلف؛ برگزاری نشست های جهت دار با هدف ایجاد تفرقه در منطقه و تشدید ایران هراسی را نشانه عدم صداقت غرب و تکرار خطاهای محاسباتی گذشته توصیف کرد.

در حقیقت سناریو ایران هراسی ایالات متحده آمریکا در نزدیکی اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک با اهداف خاصی صورت می‌گیرد که نمونه آن اتهام زنی درباره شلیک موشک به ناو هواپیمابر "هری ترومن" به نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  است که توسط فرماندهان سپاه تکذیب شده است.

 

گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام

ارسال نظر

آخرین اخبار