با تورقی در لابه‌لای روزنامه‌های اصلاحات و به خصوص در روزهای منتهی به انتخابات مجلس ششم، مخالفت‌های قطعی اصلاح‌طلبان با هاشمی را می‌توان به وضوح مشاهده کرد و افرادی نظیر محمدرضا خاتمی که حاضر نبودند اسم او را در لیست مشارکت جای دهند، بعد از 18 سال هاشمی رفسنجانی را استوانه نظام معرفی می‌کنند.

هاشمی عوض شده است یا اصلاح‌طلبان؟
 به گزارش گلستان24، هاشمی رفسنجانی دو سال پس از ریاست جمهوری سودای بازگشت به قدرت در مجلس را در سر داشت و به همین منظور برای شرکت در انتخابات مجلس ششم ثبت‌نام کرد. با ثبت‌نام هاشمی موج تهمت‌ها و شایعه‌پراکنی‌ها علیه وی شروع شد و تا روز انتخابات در 29 بهمن 1378 ادامه یافت. در آن روزها بسیاری از اعضای جبهه مشارکت از جمله عباس عبدی، سعید حجاریان، علی شکوری راد، محمدرضا خاتمی، اکبر گنجی و ... وظیفه حمله و تخریب هاشمی را بر عهده داشتند.
 
هاشمی

مثلا عباس عبدی با متهم کردن دولت هاشمی به فساد مالی شدید می‌گوید: «هاشمی باید نسبت شرایط فرهنگی، آموزش عالی، فساد اداری، فسادهای مالی شدید و خصوصاً وضعیت وزارت اطلاعات و دیگر مسائل در دوره ریاست جمهوری خویش پاسخ گوید»[1]

در همین فضاست که محمدرضا خاتمی نیز خواستار موضع‌گیری و پاسخگویی هاشمی رفسنجانی می‌شود و حاضر نمی‌شود نام هاشمی را در لیست جبهه مشارکت قرار دهد. این صبحت‌های محمدرضا خاتمی به تیتر یک روزنامه صبح امروز، متعلق به سعید حجاریان، تبدیل می‌شود.

 

هاشمی عوض شده است یا اصلاح‌طلبان؟

 

اما درست 18 سال بعد محمدرضا خاتمی در پاسخ به این پرسش که علت هجمه‌های سال‌های اخیر به آقای هاشمی رفسنجانی را چه می‌دانید، گفت: «هاشمی استوانة انقلاب است و در تمامی مراحل انقلاب نقش اساسی داشته است و از سویی پیام متفاوتی را به گوش مردم می‌رساند که به ویژه برای نسل جوان جذابیت دارد. تفسیری که آقای هاشمی از انقلاب اسلامی دارد و خیلی آشکار نیز آن را بیان می‌کند مورد پسند کسانی نیست، بنابراین طبیعی است که با ایشان برخورد کنند.»[2]

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار