« خطر اصولگرایان تقلبی از خطر اصلاح‌طلبان بیشتر است. اصولگرایی را باید از دست آنها نجات داد. بخشی از پروژه نفوذ، خراب کردن چهره‌ی اصولگرایی اصیل است. جریان انقلابی و رویش‌های انقلابی کاری با قبیله‌گرایی‌های سیاسی ندارند. معیارها و شاخصهای اصیل برای آنها مهم است و اشخاص را با معیارها می‌سنجند. ما ماموریم گفتمان انقلاب را از خطر التقاط و افراط و تفریط حفظ کنیم.»

گزارشی از همایش صدای رویش‌های انقلاب با حضور یامین پور و حداد عادل+تصاویر
 به گزارش گلستان24، همایش صدای رویش های انقلاب اسلامی عصر دیروز شنبه ۱۰ بهمن در مجتمع فرهنگی سرچشمه برگزار شد.
 
 
 به گزارش گلستان24، در این مراسم که حسین فدایی،حمید رسایی و حسین الله کرم، علیرضا زاکانی، محمدحسن ابوترابی فرد، علی اصغر زارعی، صادق محصولی، میثم نیلی، عبدالحسین روح‌الامینی و حسین طلا نیز حضور داشتند، وحید یامین پور ،سید کمیل باقرزاده، غلامعلی حداد عادل و برخی دیگر از چهره های سیاسی فرهنگی به نمایندگی از فعالان سیاسی نسل سوم سخنرانی کردند. 
 
یامین پور: جریان غرب‌گرا اهدافش را از طریق اصول‌گرایان تقلبی محقق می‌کند/ جریان‌هایی با اتهامات ناجوانمردانه در صدد زنده به گور کردن جوانان انقلابی هستند
 
عضو جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز شاهد تحرک جریان نئولیبرال در کشور هستیم، گفت: « ما در چه شرایطی هستیم؟ تحرک دوباره جریان غربگرا و نئولیبرال در ایران، جریانی که استقلال کشور را قابل مقایسه کرده است؛ جریانی که بنا دارد ایران را به یکی از اقمار آمریکا تبدیل کند؛ این یکی از نتایج پذیرفتن نظام تک قطبی است. از نظر ما قابل مذاکره کردن صنعت هسته‌ای ایران و پر کردن قلب نیروگاه هسته‌ای اراک نه نتیجه مذاکرات که آغاز مذاکرات است. نتیجه مذاکرات معامله بر سر اصل استقلال نظام و بنیادهای انقلاب اسلامی است. »
 
یامین پور با اشاره به برنامه جریان نئولیبرال در جانشین کردن اهداف توسعه غربی به جای الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت سیاسی ادامه داد: « برنامه این جریان چیست؟ قانونی کردن و نهادینه کردن نفوذ. نفوذ را به تحرک چند ژورنالیست و جاسوس تقلیل ندهیم. نفوذ یعنی تدوین سندهایی که بنیادهای انقلاب اسلامی را تضعیف می‌کند. نفوذ یعنی جانشین کردن اهداف توسعه‌گرای غربی به جای الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت. آیا از سند برنامه ششم اطلاع دارید؟ سندی که در ابعاد نظامی و دفاعی، بودجه دفاعی را نود درصد را کاهش می‌دهد و در ابعاد فرهنگی به دنبال حذف تدریجی نظام نظارت و ممیزی و تسهیل صدور مجوزهاست.»
 
 
وی افزود: « معتقدم جریان غربگرا و تفکر تنازل، چندان نیازی به اصلاح‌طلبان ندارد. اصلاح‌طلبان جریانی پرهزینه و کم‌عقل در عرصه سیاست هستند و این با روحیه‌ی رئیس‌جمهور تناسبی ندارد. این جریان معتقد است اهدافش را از طریق اصولگرایان تقلبی می‌تواند محقق کند. کسانی که نام اصولگرایی را مشوه کرده‌اند ولی ذیل این نام به وکیل‌الدوله‌هایی تمام عیار برای تحقق اهداف دولت بدل شده‌اند.»
 
این فعال سیاسی با اشاره به خطر اصول‌گرایان تقلبی گفت: « خطر اصولگرایان تقلبی از خطر اصلاح‌طلبان بیشتر است. اصولگرایی را باید از دست آنها نجات داد. بخشی از پروژه نفوذ، خراب کردن چهره‌ی اصولگرایی اصیل است. جریان انقلابی و رویش‌های انقلابی کاری با قبیله‌گرایی‌های سیاسی ندارند. معیارها و شاخصهای اصیل برای آنها مهم است و اشخاص را با معیارها می‌سنجند. ما ماموریم گفتمان انقلاب را از خطر التقاط و افراط  و تفریط حفظ کنیم.» 
 
وی خاطرنشان کرد: « بازوی رهبری برای حفظ اصل انقلاب، رویشهای انقلابی هستند. معظم‌له فرمودند این رویشهای باطراوت است که ماندگاری انقلاب را تضمین می‌کنند. چهره‌هایی که به کانونهای قدرت و ثروت وابستگی ندارند و برای انجام رسالت انقلابی خود، در رودربایستی‌های رایج قبایل سیاسی گرفتار نشده‌اند.انقلاب در بزنگاهی دیگر است. جریانهایی به اتهامات ناجوانمردانه به جوانان انقلابی به دنبال حذف و زنده به ‌گورکردن آنها هستند. بی‌شناسنامه، تندرو، کلاغ، دیوار سفارت، مُهر پرت‌کردن و... . رهبر انقلاب امروز در مقام وکیل‌مدافع این نیروها عمل می‌کنند چون تنها صخره‌سخت در برابر نفوذ همین جریان هستند.»
 
 
حداد عادل : باید قدر حضور جوانان در عرصه سیاسی را بدانیم/ دشمن به ناآگاهی نسل جوان از تاریخ ایران امید بسته است
 
همچنین ، غلامعلی حداد عادل سخنگوی ائتلاف اصولگرایان در این همایش  با بیان اینکه ما با دیدن جوانان روحیه و قوت می‌گیریم به خاطرات خود از زمان انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: « زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید همه ما امیدمان این بود که نسلی از راه برسد که در فضای انقلاب متولد شده و رشد کرده باشد و به کمک نسل اول بیاید.
حداد عادل ادامه داد: بنده در اسفند سال ۵۷ به توصیه شهید مطهری در کابینه دولت موقت معاون وزارت ارشاد بودم اما با گذشت ۵ ماه از پیروزی انقلاب، انقلاب اسلامی هنوز یک روزنامه هم نداشت.»
 
نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: « برای ما که آن روزها را دیده‌ایم امروز که شما جوانان را می‌بینیم خدا را شکر می‌کنیم؛ دشمنان امید بسته‌اند که نسل اول و دوم که جبهه و زندان‌های قبل انقلاب را رفته‌اند از صحنه خارج بشوند و نسلی بیاید که نه طاغوت و جنگ و جبهه را دیده و نه شهادت‌ها را تا بتوانند انواع سریال‌های شبکه‌های ماهواره‌ای آنها را بمباران کنند.»
 
 
وی با بیان اینکه آنها حتی می‌خواهند انقلاب اسلامی را بدهکار جریان طاغوت کنند خاطرنشان کرد: « دشمنان به ناآگاهی نسل جوان از تاریخ ایران امید بسته‌اند و ما باید این امید را ناامید کنیم.»
 
حداد عادل با تاکید براینکه شما جوانان نشان داده‌اید که انقلاب یک جریان مستمری است که روز به روز نوتر می‌شود افزود: « شما صحبت‌های رهبری و رهبر انقلاب نیز صحبت‌های شما را به خوبی می‌فهمند و امام راحل نیز همین گونه بودند وجوانان در انقلاب بیشترین هم‌نوایی را با امام راحل داشتند.»
 
سخنگوی ائتلاف اصولگرایان به خاطره‌ای از بازرگان اشاره کرد و ادامه داد: « پس از آنکه بازرگان از دولت موقت کناره گرفت خبرنگاری با او مصاحبه کرد و او گفت من مبهوت هستم که امام چه پیامی دارد که اینطور جوانان را به خود مجذوب کرده است.»
وی با تاکید براینکه رهبر معظم انقلاب هم مانند امام هستند یادآور شد: « امروز در هر عرصه‌ای از جمله هنر، سینما و رسانه حضور جوانان مایه امیدواری است و ان‌شاءالله در عرصه سیاست هم حضورشان مبارک باشد و امثال ما قدر این هوشیاری و رویش را بدانیم.»
 
حداد عادل در ادامه این نشست پس از تقدیر از زارعی ادامه داشت با بیان اینکه تقدیر از آقای زارعی همه ما و ایشان را غافلگیر کرد به ذکر خاطره‌ای درباره این نماینده پرداخت و گفت: « ما درباره موضوعی چندین ماه در مجلس کاری سنگین را دنبال می‌کردیم و علی‌رغم میل برخی‌ها این موضوع به نتیجه رسیده و بنده احساس کردم باید از آقایان زاکانی و زارعی تقدیر شود.»
 
نماینده مردم تهران افزود:« بنده با منزل آقای زاکانی تماس گرفتم اما او گفت که این کار را آقای زارعی به دوش کشیده لذا بنده به ایشان زنگ زدم اما او هم گفت که من کاره‌ای نبوده‌ام و هر کاری که صورت گرفته توسط آقای زاکانی بوده است بنابراین می‌خواهم ب گویم که آنها چنین افرادی هستند و جای آنها خالی خواهد بود.»
 
گفتنی است که  در این مراسم از علی اصغر زارعی نماینده مردم تهران در مجلس که در دهمین دوره انتخابات مجلس حضور ندارد، تقدیر شد.
 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار