یحیی حسام در گفت و گو با گلستان24؛

ایشان دیگر از احزاب و گروه ها نام نمی برند و می فرمایند «انقلابی» و « ضد انقلابی»، این که مواظب باشیم مجلسین را به دست انقلابیون بدهیم و مبادا ضد انقلابیون به مجلسین راه پیدا کرده و نظام را به چالش بکشند.

چرا انتخابات پیش رو مهم و حساس است/افراد "انقلابی" را انتخاب کنیم

شیخ یحیی حسام، فعال فرهنگی شهرستان گرگان، در گفت و گوی اختصاصی با گلستان24، از اهمیت انتخابات 7 اسفند 94 می گوید:

 

 

چرا انتخابات 7 اسفند 94 با اهمیت و حساس است؟

اگر بخواهیم اهداف امام (ره) از بنیان گذاری انقلاب اسلامی را بررسی کنیم، متوجه 5 هدف بزرگ خواهیم شد. اول پیروزی مردم در 22 بهمن سال 57 ، دوم استقرار نظام جمهوری اسلامی، سوم اسلامی شدن دستگاه های نظام به طور واقعی است. حکومت ما اسلامی است اما به گفته امام(ره) و مقام معظم رهبری، هنوز برخی از ارگان ها و نهادها و ادارات، فقط نام اسلامی را یدک می کشند و بخشنامه ها، نامه نگاری ها و رویه کاری آنان باید به گونه ای تغییر کند که اسلام ناب محمدی(ص) در آن پیاده شود. چهارم اسلامی شدن خود جامعه است. این طور نباشد که در اسم بگوییم که مسلمان هستیم اما بازار و زندگی ما اسلامی نباشد. پنجم هم حکومت جهانی اسلامی است که زمینه گذار آن همین انقلاب اسلامی امام (ره) است.

تا امروز هم به یاری خدا با بیداری اسلامی که صورت گرفته است به توفیقات زیادی در صدور انقلاب اسلامی به کشور های جهان داشته ایم. همین موضوع باعث شده است که دشمنان اسلام حساسیت نشان دهند. انتخابات در ایران نشان دهنده دموکراسی واقعی است. دموکراسی که در کشور های دیگر اسلامی فقط در حد شعار است. در ایران از شخص اول مملکت که رهبر است تا پایین ترین افرادی که در کشور به خدمت گرفته می شوند را مردم انتخاب می کنند.

حربه ای که دشمن برای از بین بردن این موفقیت ها بکار می گیرد، نفوذ است. موضوعی که مقام معظم رهبری بسیار بر آن تاکید داشته اند. بحث نفوذ بحث امروز و دیروز و فقط برای انقلاب اسلامی ایران نیست. در زمان حضرت موسی (ع) هم نفوذ فردی به نام سامری در اعتقادات مردم، باعث به چالش کشیده شدن و جدایی آنان از پیامبر خدا شد. امروز هم یهود و صهیونیست در کل دنیا نفوذ کرده و مشکلات فراوانی را به وجود می آورند. نفوذ دشمن در انقلاب مشروطه هم باعث شکست این انقلاب شد.

انقلاب اسلامی ما نیز از این حربه مستثنی نیست. یکی از حربه هایی که دشمن برای براندازی آن استفاده می کند نفوذ است که یکی از دغدغه های حضرت آقا در مبحث مذاکرات بود.

 

یحیی حسام انتخابات

 

 

اهمیت انتخابات پیش رو در کلام مقام معظم رهبری

مقام معظم رهبری در سخنرانی های اخیرشان در 19 در و 29 بهمن بسیار واضح درباره اهمیت انتخابات پیش رو سخن گفتند. قبلا شاید ایشان پیرامون احزاب و گروه ها سخن می گفتند اما در سخنرانی های اخیر دیدگاه ایشان بسیار گسترده تر بود. ایشان دیگر از احزاب و گروه ها نام نمی برند و می فرمایند «انقلابی» و « ضد انقلابی»، این که مواظب باشیم مجلسین را به دست انقلابیون بدهیم و مبادا ضد انقلابیون به مجلسین راه پیدا کرده و نظام را به چالش بکشند.

 

محورهای سخنان مقام معظم رهبری پیرامون اهمیت انتخابات پیش رو

تکلیف مردم در حفظ انقلاب اسلامی: دشمنان ما در سراسر جهان امروز آماج حملات تبلیغاتی خود را بر ضد نظام به سمت مردم ما نشانه گرفته اند. بصیرت افزایی بین مردم و خواص نظام موضوع بسیار مهمی است. زدن برخی از سخنان از زبان برخی از خواص نظام در این برهه از زمان، آب به آسیاب دشمن ریختن است.

اهمیت ماندگاری انقلاب اسلامی: نگه داشتن انقلابی که با سختی بسیار و ریخته شدن خون هزاران شهید به دست آمده است بسیار مشکل تر از بدست آوردن آن است. در زمان مشروطه بزرگان و خواص انقلاب، محوریت آن را رها کردند و مشروطه به شکست انجامید. امروز هم ولایت فقیه اصل و محور انقلاب اسلامی و پذیرفتن ولایت ولی فقیه، پذیرفتن حکومت پیامبر(ص) است. همه همت دشمن نابودی انقلاب اسلامی است و همه همت مردم و مسئولین ما نیزباید نگه داشتن این انقلاب باشد.

امروز دشمن سعی دارد با تفرقه انداختن بین بزرگان و سیاسیون و قرار دادن آنان مقابل مقام معظم رهبری، پایه های انقلاب را به لرزه در بیاورند. اگر خواص، مسئولین و مردم ما هوشیار نباشند، حکایت انقلاب مشروطه تکرار خوهد شد.

 

یحیی حسام انتخابات

 

 

عناصر این ماندگاری: تک تک مردم ایران وظیفه دارند برای ماندگاری انقلاب نظام را یاری دهند. خصوصا نسل جوان ما باید با تدبیر و بصیرت بیشتری خواسته های درونی نظام و برنامه های دشمن را رصد کنند تا بتوانند حامی خوبی برای نظام و انقلاب باشند.

معرفی افراد انقلابی و حمایت از آن ها: تفاوت این انتخابات با انتخاب های دیگر و اهمیت آن در این لزوم حضور حداکثری مردم در اصل  انتخابات است. رهبر معظم انقلاب بر خلاف دفعات گذشته، در سخنرانی های اخیر خود بر این مطلب و موضوع انتخاب درست تاکید بسیاری کردند. با توجه به حساسیت این انتخابات، انتخاب ها قومیتی، گروهی و جناحی نباشد. همانطور که ایشان فرمودند برای انتخاب فرد اصلح باید با معتمدین استان ها مشورت کرد. ایشان فرمودند "شاید ما برخی از نامزد ها را نمیشناسم اما به معتمدین بلاد اعتماد داریم و لیست هایی که آن ها منتشر می کنند برای ما حجت است".

تاکید بر اهمیت مجلس شورای اسلامی: مقام معظم رهبری فرمودند "مجلس شورای اسلامی ، ریل گذاری حرکت دولت است." دولتی می تواند موفق باشد که مجلس خوب ، قانون های خوب وضع کند. مجلس قانون را تصویب کرده  و مجریان این قانون را نیز مشخص می کند. وزرا تا رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی نگیرند به وزارت نمی رسند. مجلس بر رئیس جمهور و فعالیت های وی هم نظارت می کند. نمایندگان را انتخاب نمی کنیم که آسفالت خیابان های شهرمان را درست کنند، بلکه آنان وظیفه خطیر قانون گذاری کشور و نظارت بر کار دولت را بر عهده دارند.

خطر نفوذ: بار ها و بارها موضوع نفوذ را در این اواخر از زبان مقام معظم رهبری شنیده ایم. ایشان می فرمایند" امروز نفوذ مثل موریانه ای از داخل می جود و پایه های نظام را سست می کند". در موضوع برجام ایشان بسیار بر این موضوع تاکید کردند و شاید برخی توجه هم نکردند، اما نفوذ را به عینه دیدیم. مگر قرار نبود در پسا برجام مشکلات کشور با تدریج حل و فصل گردد؟ پس چه می شود که آمریکا و اروپا دوران پسا برجام را دوران سخت گیری شدید بر ایران تعبیر می کنند؟ آیا این همه هزینه و زمان پرداخت کردیم برای دوران سخت گیری های ویژه بر کشور؟ این یعنی همان نفوذ.

اعتماد به معتمدین دین دار و معتمد بلاد: مردم به معتمدین دین دار و انقلابی و لیست های ارائه شده توسط آنان اعتماد کنند. چرا که آنان معتمدین بلاد هستند و نظرات آنان برای ما حجت است.

اهمیت مجلس خبرگان: این مجلس نباید تحت الشعاع مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد. این مجلس بسیار با اهمیت است. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، تصور ذهنی مردم این نباشد که مجلس خبرگان فقط سالی دو مرتبه جمع می شوند و مباحث سیاسی و اقتصادی کشور را رصد می کنند. این ظاهر قضیه است و در باطن کارهای تخصصی  زیادی توسط مجلس خبرگان رهبری انجام می شود. معظم له می فرمایند" وظیفه اصلی خبرگان رهبری، انتخاب رهبر، شخص اول این نظام و مملکت است. در صورت نبودن و از دنیا رفتن رهبردر حال حاضر و یا نبودن رهبر در کل، مجلس خبرگان رهبری وظیفه دارند رهبر شایسته ای را انتخاب کنند و بر امورات رهبری نظارت داشته باشند".

اهمیت شاخص های انقلابی گری: باید شاخصه هایی که برای انتخاب خود داریم را در نظر بگیریم، تحقیق کنیم و از افراد خبره بپرسیم.

انتخابات مجلسین پیش رو هر دو بسیار با اهمیت و مهم هستند. اگر این طور نبود همه دشمنان ما در سراسر جهان دست به دست هم نمی دادند و این انتخابات را رصد نمی کردند. انشاء الله در این انتخابات هم همچون گذشته با افراد انقلابی دوستدارو خدمتگذار انقلاب پیروز شوند.  

 

ارسال نظر

آخرین اخبار