با قرار گرفتن در آستانه انتخابات شاهد بگم بگم‌هایی با طعم تبلیغاتی و سوءاستفاده از افکار عمومی هستیم.

"بگم‌بگم"های انتخاباتی که اسنادش در جیب‌ها جا مانده!

به گزارش گلستان24،در برهه‌ای از تاریخ نه چندان دور سیاسی ایران و در بحبوحه فعالیت‌ها و مناظره‌های انتخاباتی واژه‌ای با نام "بگم‌بگم" پا به فرهنگ و زبان سیاسی کشور گذاشت و در اذهان عمومی امضا شد و هر روز به دلیل نبود اقدامات بازدارنده و موثر متاسفانه این امر در فرهنگ سیاسی کشور پر و بال گرفت و آغازی شد برای مبهم گویی‌ مسئولان و تهمت‌زدن‌هایی که نه تنها هیچ پشتوانه متقن و مستدلی ندارد، بلکه به سیاه نمایی در فضای سیاسی کشور و بدگمانی مردم به مسئولان منجر خواهدشد.

 

آغاز فصل بگم بگم‌های تبلیغاتی/ مدارکی که غیرقانونی در جیب‌ها جا مانده!
 

متأسفانه این روزها و در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز این "بگم‌بگم"ها تبدیل به ابزاری تبلیغاتی در دست برخی کاندیداها و مسئولان کشور شده و افکار عمومی آماج این سخنان قرار گرفته است. 

برای نمونه چندی پیش یکی از نمایندگان تهران با بیان اینکه مدارکی علیه فساد اقتصادی نزدیکان یکی از مقام‌های کشور در اختیار دارد، اظهار کرد که اگر آن شخص خواهان انکار این امر باشد مدارک خود را افشا خواهد کرد.

* تشویش اذهان عمومی برای مسئولان هم جرم است

این در صورتی است که حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا طی نود و دومین نشست خبری خود که هفته گذشته برپا شد، در این رابطه بیان داشت: اینکه از ناحیه هر مسئولی سخنانی مبهم و کلی بیان شود، کار درستی نیست. وی اضافه کرد: از لحاظ اخلاقی هم اگر مسئولی به صورت مبهم سخنی را ایراد کند که موجب انحراف اذهان مردم شود، کار درستی نبوده و می‌توان آن را تشویش عمومی دانست که در این صورت جرمی صورت گرفته است. اژه‌ای تاکید کرد: اگر مسئولی از مجموعه‌های حکومتی اطلاعاتی داشته باشد و ارائه نکند بازهم خلافی صورت گرفته و متاسفانه در برخی دوره‌های قبل نیز شاهد بودیم که برخی تنها اعلام می‌کردند لیست مفسدی در جیب بنده است این سخن چه سودی دارد، باید این لیست به دستگاه‌های قضایی ارائه شود.

 

آغاز فصل بگم بگم‌های تبلیغاتی/ مدارکی که غیرقانونی در جیب‌ها جا مانده!
 

با توجه به اظهارات سخنگوی قوه قضاییه می‌توان گفت در اختیار داشتن و ارائه نکردن مدارک علیه شخصی که مفسده‌ای در کشور انجام داده است به خودی خود و از لحاظ اخلاقی ظلم بزرگی در حق مردم و نسل آینده محسوب می‌شود. چه برسد به اینکه این مدارک بدون ارائه به دستگاه‌ قضایی تنها تبدیل به ابزار سوء‌استفاده و تبلیغاتی شود.

همچنین بیان اینگونه سخنان در ایام حساس انتخابات و در رسانه‌ها تنها ایجاد شبهه‌افکنی و ابهام‌سازی می‌کند و چه خوب است که مسئولان مدارک دال بر فساد هر شخصی را که در جیب خود دارند را درآورده و یک بار برای همیشه به این بازی پایان دهند.  

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار