در نامه رسول خادم به رئیس جمهور عنوان شد:

رئیس فدراسیون کشتی در نامه‌ای به حسن روحانی خواستار رفتار صادقانه دولت در بحث حمایت از قهرمانان ملی برای حضور در المپیک شد.

دولت رسماً اعلام کند قصد حمایت از حداکثر ۲۰ قهرمان ملی برای موفقیت در المپیک را ندارد

به گزارش گلستان24، رسول خادم در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس جمهور  از وی خواست دولت رسما اعلام کند که قصد حمایت از حداکثر 20 قهرمان ملی برای موفقیت در المپیک 2016 ریو را ندارد. وی بر بروز رفتار صادقانه از دولت یازدهم را مورد تاکید قرار داد.

 رسول خادم

متن نامه رئیس فدراسیون کشتی به روحانی به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر روحانی
رئیس محترم جمهور
باسلام،
احتراماً همان‌طور که مستحضر هستید رقابت‌های المپیک 2016 برزیل، در حدود شش ماه آینده به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای سیاسی و اجتماعی جهان در سال یاد شده برگزار خواهد شد. از چند ماه گذشته تا کنون درخواست‌ها و گلایه‌مندی‌های زیادی به دلیل عدم توجه لازم به فدراسیون‌های المپیکی و قهرمانان ملی شرکت کننده در مسابقات المپیک، به‌صورت رسمی منتشر و اعلام گردیده که متأسفانه فاقد هرگونه نتیجه عملی از سوی مسئولین محترم دولت بوده است.

با عنایت به اینکه برای فدراسیون‌های المپیکی، کادرهای فنی و قهرمانان ملی قطعی شده است که کسب موفقیت و پیروزی در مسابقات المپیک برزیل، هیچ‌گونه اهمیت و اولویتی بر مبنای سیاست‌های جاری آن دولت محترم ندارد، سپاسگزار خواهد بود، بفرمایید، سخنگوی معزز دولت، صراحتا اعلام فرمایند به دلیل محدودیت‌های مالی و اجرایی یا هر علت دیگری که صلاح می‌دانید، دولت توانایی حمایت از حداکثر 20 قهرمان ملی که در چند رشته ورزشی محدود (کشتی، وزنه‌برداری‌، تکواندو، دوومیدانی و یا ... تیراندازی)، می توانند مدعی کسب مدال در المپیک 2016 برزیل، برای کشورعزیزمان ایران باشند، ندارد. در واقع قهرمانان ملی، مربیان و مدیران ورزش‌های المپیکی کشور که تمامی عمر، آبرو و توانایی خود را از زمان فعالیت آن دولت محترم با کمترین حمایت ممکن، صرف برنامه‌ریزی و فعالیت برای کسب موفقیت در مسابقات المپیک آینده نموده‌اند، انتظار دارند، دولت محترم صادقانه، الویت نداشتن کسب نتیجه در مسابقات المپیک برزیل را به ده‌ها میلیون مردم علاقه‌مند به ورزش در کشور اعلام نماید.

جناب آقای دکتر روحانی عزیز، حتما استحضار دارید که کسب موفقیت در مسابقات المپیک، موضوعی کاملا ملی، و بخشی از منافع ملی کشور محسوب می‌شود، از این رو موضوعی نیست که انتظار داشته باشیم بخش خصوصی مسائل و مشکلاتش را حل و فصل نماید. لازم است برای روشن شدن افکار حضرتعالی، عرض کنم، سهم بودجه دولت در تامین نیازهای مالی فدراسیون‌های المپیکی، کمتر از پانزده درصد از کل بودجه فدراسیون‌های مذکور است. در واقع فدراسیون‌های المپیکی که فاقد هرگونه ساختار اقتصادی و منابع مالی هستند، بیش از هشتاد درصد از هزینه‌های خود را با دست خالی و گرو گذاشتن آبروی مدیران، پیشکسوتان ، مربیان و قهرمانان ملی‌شان تامین می‌کنند. حتما تصدیق می‌فرمایید خدا را خوش نمی‌آید به دلیل عدم توجه مسئولین محترم، بیش از این، این سرمایه‌های معنوی جامعه (قهرمانان ملی، موسپیدان پیشکسوت ،مربیان و مدیران ورزش های المپیکی) را قربانی کنیم. البته مشکلات مالی، بخش کوچکی از مشکلات ورزش‌های المپیکی است، اما چون این مسائل به طور کلی اهمیتی از سوی مسئولان محترم ارشد در دولت ندارد، بیانش فقط درد را بیشتر می‌کند.

تقاضا دارم توجه فرمایید که اعلام صادقانه مواضع عملی دولت محترم که در چند ماه گذشته نیز عملا بر آن اصرار داشته است، در خصوص عدم توانایی حمایت مالی و اجرایی از حداکثر بیست قهرمان ملی که می‌توانند مدعی کسب مدال در المپیک برزیل باشند، ارزشمند ترین رفتاریست که دولت محترم در برابر خواست و انتظار میلیون ها نفر از مردم علاقه‌مند به کسب موفقیت در مسابقات المپیک برزیل، می تواند داشته باشد. مطمئن باشید مردم شریف ایران در صورت اعلام صادقانه و صریح چنین مواضعی، موقعیت مسئولین محترم دولت را درک نموده، و قدردان این رفتار صادقانه خواهند بود.

منبع:تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار