در حاشیه انتخابات 7 اسفند :

6 شهر ترکمن نشین در مجموع 239687 رای به آیت الله نورمفیدی دادند که این امر در انتخابات کم نظیر است و نشان دهنده اینست که ترکمن ها همچنان با ایشان بیعت دارند .

نتایج جالبی از انتخابات خبرگان گلستان / 50 درصد آرای نورمفیدی متعلق به ترکمن ها بود

به گزارش گلستان24، انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری 7 اسفند ماه در استان گلستان برگزار شد .

در این دوره آیت الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان ، آیت الله سید عبدالهادی مرتضوی شاهرودی و آیت الله دکتر حسینعلی سعدی به عنوان سه گزینه مطرح با هم رقابت کردند.

نتیجتا آیت الله نورمفیدی با 514572 رای ، آیت الله شاهرودی با 394920 و آیت الله سعدی با 307208 رای نفرات اول تا سوم شدند.

 انتخابات خبرگان گلستان

البته در این دوره شاهد نکات جالبی بودیم که از منظر شما می گذرد :

** آیت الله دکتر سعدی فقط در مدت دو هفته مانده به انتخابات رسما کار تبلیغاتی خود را شروع کرد اما در همین مدت کم توانست بیش از 300 هزار رای مردم استان گلستان را از خود کند .

برخی ها مدعی اند این تعداد رای حاوی پیام های بسیاری است که مهمترین آن وجود نگاهی تحول خواه در سطح استان گلستان بوده و انتظار می رود دکتر سعدی با این پتانسیل رای حداقل به عنوان امام جمعه موقت خطبه بخواند.

** 6 شهر ترکمن نشین در مجموع 239687 رای به آیت الله نورمفیدی دادند که این امر در انتخابات کم نظیر است و نشان دهنده اینست که ترکمن ها همچنان با ایشان بیعت دارند .

نتایج آراء در این شش شهر به قرار زیر است :

مراوه تپه        25474

کلاله            36409

گنبد کاووس     82766

آق قلا          48387

گمیشان         14672

بندرترکمن      31977

جمع کل :    239687  رای

** اگر به این تعداد بخشی از آراء ترکمن های قره بلاغ و روستهای علی آباد کتول را بیفزاییم این رقم به 250 هزار رای هم می رسد که معادل 50 درصد آراء آیت الله نورمفیدی از سراسر استان است .

** اما نکته جالب اینکه در دو شهر گالیکش و مینودشت آیت الله دکتر سعدی رای اول را از آن خود کرد.

** همچنین آیت الله شاهرودی در شهر خودش یعنی علی آباد کتول بعد از ایت الله نورمفیدی نفر دوم شد اما در بندرگز و رامیان نفر اول انتخاب شد.

** نکته مهم دیگر اینکه در سه شهر رامیان ، گالیکش و مینودشت آیت الله نورمفیدی با رای پایینی نفر سوم انتخاب شد.

انتهای پیام /

منبع: گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار