همزمان با شب ضربت خوردن مولی متقیان امیر المومنین حضرت علی (ع) در سحرگاه 19 رمضان سال 40 هجری، مراسم احیای نخستین شب از لیالی قدر با حضور پرشور اقشار مختلف مردم گلستان برگزار شد.

حضور پرشور گلستانی ها در آیین های شب قدر

به گزارش گلستان 24، آیین های احیای شب 19 ماه مبارک رمضان در مساجد، حسینیه ها، تکایا، بقاع متبرکه و امامزادگان شهرها و روستاهای استان و نیز منزل بسیاری از مومنین برگزار شد.

درمراسم های احیای نخستین شب از لیالی قدر، علاوه بر برنامه سخنرانی روحانیون و علمای دینی در باب فضائل این ایام، سیره و سبک زندگی حضرت علی(ع)، کمک به نیازمندان و ایتام و برخی مسائل سیاسی و اجتماعی و ضرورت حفظ وحدت درمقابله با استکبار جهانی بیان و شرکت کنندگان همچنین با برپایی محافل انس با قرآن و خواندن ادعیه ها، اعمال شب قدر را بجا آوردند. 

در گرگان آیین متمرکز شب احیای 19 ماه مبارک رمضان مصادف با ضربت خوردن حضرت علی (ع)، همچون سال های گذشته با حضور جمع زیادی از مردم مومن و ولایتمدار گرگان در مصلی این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم که با حضور جمع زیادی از زن و مرد، پیر و جوان و نوجوان برگزار شد، نماینده ولی فقیه در استان گلستان در سخنانی گفت: طبق نص صریح قرآن، اولین شب احیاء، شب بسیار بزرگی است و امتیازاتی دارد. 

آیت الله سید کاظم نورمفیدی اظهار اشت: باید نسبت به شب زنده داری و راز و نیاز با پروردگار در این شب، بیشتر توجه کنیم، زیرا این شب تا سال آینده، تکرار نمی شود و چه شاید سال بعد هم در این دنیا نباشیم.

امام جمعه گرگان در ادامه با بیان اینکه هر چیزی ابتدا و انتهایی دارد، افزود: تمامی آنچه را که در این دنیا هستند، عمر دارند، عالم مادی پایان پذیر است و با فنای آن، دنیای دیگر شروع می شود.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری با یادآوری اینکه با مرگ، انسان از این دنیا به دنیای ابدی منتقل می شود، افزود: در 10 آیه قرآن، تعبیر پایان عالم وجود دارد.

آیت الله نورمفیدی در بخش دیگری از سخنان خود، حضرت علی (ع) را اولین مظلوم دانست و اظهار داشت: آن حضرت به دنبال وصال الهی بود. 

همچنین مراسم نخستین شب قدر ماه مبارک رمضان امسال در مسجد جامع شهر گرگان با حضور آیت الله محمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید و نیز آیینی به این مناسبت در مسجد آذربایجانی های مقیم گرگان با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی طاهری نماینده مردم گرگان و آق قلا درمجلس شورای اسلامی برگزار شد.

گلستان با یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت دارای 14 شهرستان شامل 29 شهر و حدود یکهزار پارچه آبادی است، این استان رنگین کمانی از اقوام و مذاهب مختلف می باشد../ایرنا

 

ارسال نظر

آخرین اخبار