گلستان24 گزارش می دهد؛

جناح های سیاسی همواره درصدد مصادره به مطلوب کردن آرا و نظرات عموم مردم به نفع خودشان هستند و الان با توجه به احتمال پیروزی هر کدام از این عزیزان، جناح ها سعی در انتصاب به خود نمودن این دو بزرگوار دارند ، زیرا بالاخره یکی از این عزیزان برنده انتخابات خواهد شد

مصادره به مطلوب کردن آرای مردم در غرب گلستان، "بازی سیاسی" جناح هاست

تلاش برای سوق دادن انتخابات در مرحله ی دوم غرب گلستان به سمت سیاست زدگی مفرط، نوعی شیطنت سیاسی است.

این که دو کاندیدای محترم پس از طی مسیر پر فراز و نشیب مرحله ی اول به مرحله ی دوم راه پیدا کردند به معنای سیاسی بودن انتخاب مردم نیست. در منطقه ی ما بخاطر پارامترهای مختلفی این دو بزرگوار به مرحله ی دوم راه پیدا کرده و بر حسب تصادف هر دو از طرف دو جریان شاخص سیاسی کشور مورد حمایت قرار دارند.

اگرچه این مسئله قابل کتمان نیست که در مرحله ی اول بخشی از آرای این عزیزان آرای سیاسی و خطی بود. لیکن به هیچ وجه نمی توان همه ی آرای هر دو بزرگوار را به حساب خط و جریان سیاسی آنها دانست.

بازی انتخابات بخصوص در مناطق پیچیده ای مانند غرب گلستان کاملاً متفاوت از شهری مانند تهران است. در تهران صددرصد آرا و نتایج حاصله از آرا مردم سیاسی بوده، لیکن در مناطقی مانند منطقه ی غرب، پارامترهای متفاوتی اعم از مسائل قومی ، طایفه ای ، نژادی و حتی مذهبی در سرنوشت انتخابات دخیل هستند.

حالا با همه ی این تفاصیل دو کاندیدای محترم به مرحله ی دوم راه پیدا کردند. این که سیاسیون دو جناح آرای هر کدام از دو کاندیدای محترم را دربست متعلق به خودشان و جناح متبوع خود بدانند کاملاً نوعی شیطنت سیاسی و رسانه ای است.

جناح های سیاسی همواره درصدد مصادره به مطلوب کردن آرا و نظرات عموم مردم به نفع خودشان هستند و الان با توجه به احتمال پیروزی هر کدام از این عزیزان، جناح ها سعی در انتصاب به خود نمودن این دو بزرگوار دارند ، زیرا بالاخره یکی از این عزیزان برنده انتخابات خواهد شد. آنوقت هر کدام از جناح ها تعداد آرای کاندیدای منتصب به خود را به عنوان آرای مردم به جناح خود قلمداد خواهند نمود. این نوع بازی سیاسی کاملاً شناخته شده است.

قطعاً اکثریت رای دهندگان به حاج رحمت جلالی از اصولگرایان جریانی نبوده اند. کما این که اکثریت رای دهندگان به جناب دکتر نورقلی پور هم از اصلاح طلبان نشان دار نبوده اند. این دو بزرگوار اکثریت آرای خود را از عموم مردم اخذ کردند که از بازی های سیاسیون بیزارند.

البته قابل کتمان نیست که بخشی از آرای هرکدام از این بزرگواران بخاطر حمایت جریانات سیاسی از آن ها شکل گرفته است. لذا این دعوای فعلی بیشتر برای این است که سیاسیون بعد از انتخابات آرای اخذ شده ی هر کاندیدا را به حساب جریان خود بگذارند.

به نظر اگر این گروه به عنوان بخش کوچکی از جامعه ی نخبگانی حوزه ی غرب بیشتر سعی کنند به فضای واقعی انتخاباتی بپردازند بهتر است. بالاخره هر کدام از این کاندیدای محترم نیاز به اخذ آرا از همه ی آحاد جامعه را دارند تا بتوانند حائز اکثریت بشوند و اکثریت آرای جامعه قطعاً سیاسی نیستند و سیاسی رای نمی دهند.

ارسال نظر

آخرین اخبار