بازخوانی بیانات حاج سید احمد آقا خمینی در سال ۱۳۷۲

به گفته حاج احمد آقا خمینی تا ما دست غرب را نبوسیم و تا پایشان را نبوسیم تا رکوع و سجده اش نکنیم یک امتیاز به ما نمی دهند و آن هم که بخواهند امتیاز بدهند اسلام دیگر در دنیا مطرح نیست.

تا دست و پای غرب را نبوسیم و رکوع و سجودش نکنیم یک امتیاز به ما نمی‌دهند

به گزارش گلستان24، در شهریورماه 1372 یک سال پیش از عروج ناگهانی یادگار امام خمینی(ره)، مرحوم حاج سید احمدآقا خمینی در سمیناری با عنوان «قانون اساسی، تعاون و عدالت اجتماعی» شرکت کردند. در این مراسم که با حضور جمعی از مقامات و مسئولین کشوری و نمایندگان وقت مجلس شورای اسلامی در حسینیه جماران برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین حاج سید احمد خمینی سخنرانی کرده و بیانات بسیار مهمی ایراد فرمودند. بخشی از بیانات مرحوم حاج سید احمد آقا خمینی به شرح زیر تقدیم می گردد:


شرایط و اوضاع امروز چیست؟ همان سلسله اقتصاد و سلسه سیاست به معنای عامش. حالا که سیاست تبلیغات، سیاست مربوط به اقتصاد و سیاستهای مربوط به اجتماع، امروز در قبال انقلاب شما همان است یعنی می گویند هر چه شما بخواهید، به شما می دهیم شما هم همین مقدار که با ما هماهنگ باشید و ساز جدیدی را کوک نکنید، هر چه بخوانید ما به شما می دهیم. اگر شما پول می خواهید ما حاضریم.

حاج سید احمد آقا خمینی


اگر شما در محافل سیاسی دنیا، اختیار می خواهید ما حاضریم، اگر می خواهید علیه شما تبلیغ نکنیم ما حاضریم. اگر شما می خواهید حصر اقتصادی نشوید ما حاضریم. تنها از یک چیز دست بردارید و آن اسلام است. یعنی عجیب شباهتی بین اوضاع سیاسی و اجتماعی ما و اوضاع سیاسی و اجتماعی در زمان حضرت رسول است.


ما چه می گوییم، می گوییم که ما زیر بار ظلم نمی رویم. ما یک دینی داریم که از او دفاع می کنیم و به هیچ وجه زیر بار حرف ناحق نمی رویم. آنها می گویند که اسلام را رها کنید ما می گوییم اصلا دعوایمان سر اسلام است و انقلاب ما اسلامی است، این دو با هم در نبرد هستند.


یک طرف، کشور نه چندان بزرگ با مردمی و مسلمان و آماده، آن طرف کل تبلیغات، کل پول، کل مجالس بین المللی، همه اینها در اختیار طرف مقابل انقلاب شماست و ما این را می گوییم که قدرتهای بزرگ چه جریاناتی مثل غرب، چه جریاناتی مثل چین و کره و ژاپن و چه آسیای مرکزی و چه آفریقا برای ما فرقی نمی کند. ما می گوییم بگویید لااله الاالله تا رستگار بشوید، نه آن لااله الاالله که آمریکائیان بخواهند ترویجش کنند. ما این را می گوییم که شما بی جهت افراد مظلوم را تحت فشار قرار ندهید.


پس نزاع همان نزاع قبل است و بعد از مولا امیرالمومنین علیه السلام و ائمه اطهار علیهم السلام به خصوص حضرت امام صادق علیه السلام که پایه گذار فقه شیعی است. ما این را می گوییم و آنها می گویند ما به نفت شما کاری نداریم، ما به شما کمک می دهیم. بیایید دست از اسلام بردارید، حالا اختیار با مردم است یا باید اسلام را رها کنند و به رفاه برسند (البته من تحلیلم این است که به رفاه نمی رسند) یا این که آن چه لب و لباب انقلاب است، آنها را بگیرند. پس برادران و خواهران ما می دانند که ما ادامه دهنده خط سرخ شهادتیم.


بعضی ها خیلی می کنند که اگر ما گرایش به غرب داشته باشیم، معضلاتمان حل است. ما معتقدیم که این تحلیل درست نیست. غرب می خواهد اسلام را به گونه ای فشار بدهد که اسلام در جهان دفن بشود و به غیر این راضی نیست.


برادران این مسئله برای شما حتما بهش فکر کنید من خبر دارم که گرایش چه به سوی غرب و چه کشورهایی که هنوز در بلوک شرق هستند حالا شوری خارج می شود، بقیه کشورها که هستند، اینها تا ما دستشان را نبوسیم و تا پایشان را نبوسیم تا رکوع و سجده اش نکنیم یک امتیاز به ما نمی دهند و آن هم که بخواهند امتیاز بدهند سر اسلام بریده شده و اسلام دیگر در دنیا مطرح نیست و اینها می توانند آن موقع به شما یک امتیاز بدهند.


اما این امتیاز را دیگر مای مسلمان نمی گیریم بلکه مای آمریکا می گیریم. چون ما همه محتوای دینمان را از دست داده ایم. ما دیگر چیزی به عنوان دین نداریم و ذبح کردیم آن را. وقتی ذبح کردیم آن را دیگر خطری از ما احساس نمی کنند.



منبع: پایگاه هم اندیشی

 

ارسال نظر

آخرین اخبار