غلامرضا منتظری در مصاحبه با گلستان24؛

به گونه ای عمل شود که در پایان سال 95 آثار و نتایج آن را ببینیم و باز هم در مرحله شعار متوقف نشویم و به دنبال ارائه راهکارهای عملی و کاربردی باشیم.

معظم له هم از درد گفت ، هم از درمان/ در مرحله شعار متوقف نشویم

دکتر غلامرضا منتظری، رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، تاکید کرد: نامگذاری شعار هر سال راهبردی است که مقام معظم رهبری برای رشد ، توسعه و سربلندی ایران اسلامی مطرح می کنند. لذا نباید به آن به عنوان یک شعار صرف نگاه کرد بلکه این موضوع مسئله اساسی برای کشور قلمداد می شود.

وی در ادامه بیان داشت: اگر این چند سال اخیر را رصد کنیم در می یابیم که اکثر شعار های راهبردی مقام معظم رهبری، پیرامون موضوع اقتصاد است و ایشان به اقتصاد و معیشت مردم توجه ویژه ای کرده اند. در سال گذشته نیز به صورت صریح وارد بحث اقتصاد مقاومتی شدند و به آن به عنوان یک ضرورت پرداختند.

دکتر منتظری افزود: این که معظم له مجددا افکار عمومی و نخبگان جامعه را به موضوع اقتصاد مقاومتی معطوف کردند، به دلیل اهمیتی است که این مولفه در تحول کشور خواهد داشت. همچنین از شواهد و قرائن سخنان حضرت آقا چنین بر می آید که با وجود توصیه های فراوانی که ایشان درباره اقتصاد مقاومتی داشتند اقدام لازم در حد انتظار انجام نگرفته است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور با بیان این که معظم له از اقدامات آغازین و اولیه دولت تشکر کردند، گفت: اما دغدغه اصلی ایشان این است که مبانی اصلی و تئوری در اقتصاد مقاومتی در صحنه عمل و به تعبیر ایشان روی زمین دیده شود. لذا پیامد این که ایشان بحث "اقدام و عمل" را مطرح کردند این است که در شعار ها متوقف نشویم و به دنبال ارائه راهکارهای عملی و کاربردی باشیم. به گونه ای که نتیجه آن را مردم در عرصه های مختلف لمس کنند و ببینند. اگر به موضوع اقدام و عمل توجه بیشتری شود، اقشار مختلف جامعه شیرینی و حلاوت اقتصاد مقاومتی را بهتر حس می کنند.

 

غلامرضا منتظری اقتصاد مقاومتی

 

غلامرضا منتظری با اشاره به این که مقام معظم رهبری ده محور را برای تحقق این شعار راهبردی مطرح کردند، افزود: در واقع ایشان هم از درد گفتند و هم از درمان. فقط به مسائل تئوری و سخنرانی بسنده نکردند و ضمن این که تصویر روشنی از اقتصاد مقاومتی  در سخنرانی های متعدد قبل از سال انجام دادند، این بار خود ایشان آستین همت را بالا زدند و ده راه راهکار مهم را برای تحقق این اندیشه عزت بخش و تحول آفرین به نخبگان، صاحبان اندیشه، کار آفرینان و دولتمردان معرفی کردند.

وی ادامه داد: حالا وقت آن رسیده است که در قالب گفتمان ها، کرسی های آزاد اندیشی و سلسله نشست ها، متولیان امر به تبیین این راهکارها مبادرت کنند و هر کدام از دستگاه ها، نهاد ها و سازمان های دولتی بر اساس مقبولیتی که دارند تحقق این راهبرد را در مقام عمل  در دستور کار خود قرار دهند. بنا بر تعبیر مقام معظم رهبری، به گونه ای عمل شود که در پایان سال 95 آثار و نتایج آن را ببینیم و باز هم در مرحله شعار متوقف نشویم.

ارسال نظر

آخرین اخبار