آیت الله ابراهیم امینی، اصلی ترین گزینه میانه روهای طرفدار دولت برای ریاست مجلس خبرگان، پیشنهاد هاشمی رفسنجانی برای ریاست این مجلس را رد کرده است.

آیت الله جنتی به کرسی ریاست خبرگان نزدیک شد

به گزارش گلستان24، آیت الله امینی ۹۱ ساله که هم در فهرست اصولگرایان و هم فهرست هاشمی رفسنجانی برای انتخابات خبرگان قرار داشت، مورد احترام دو جناح اصلی کشور و گزینه اول هاشمی رفسنجانی و فراکسیون طرفدار وی در مجلس خبرگان برای ریاست این مجلس است.

آیت الله جنتی

خبرنگار «پایش» اطلاع یافته که آیت الله هاشمی رفسنجانی دو بار درباره ریاست خبرگان با آیت الله امینی گفت و گو کرده اما وی از پذیرش این پیشنهاد خودداری کرده است.

آیت الله امینی کهولت سن و بیماری را دلیل نپذیرفتن پیشنهاد ریاست اعلام کرده اما به نظر می رسد وی علاوه بر مشکلات جسمی تمایل چندانی برای رقابت با دیگر شیوخ خبرگان که احتمالا از سوی اصولگرایان معرفی خواهند شد ندارد.

اصولگرایان نیز که پیش از این قرار بود از آیت الله موحدی کرمانی برای ریاست خبرگان حمایت کنند در روزهای گذشته رایزنی های خود را بر روی آیت الله احمد جنتی متمرکز کرده و تلاش دارند تا قبل از طرح رسمی نام وی، دستکم ۵۰ نماینده خبرگان را برای رای مثبت به آیت الله جنتی متقاعد کنند.

یک منتخب اصولگرای مجلس خبرگان به «پایش» گفت: «در حال حاضر گزینه اول ما حضرت آیت الله جنتی است و رایزنی ها حول ایشان انجام می شود ولی اگر حداقل آرا برای ریاست ایشان قبل از گشایش دوره جدید مجلس خبرگان قطعی نشود و احتمال شکست وجود داشته باشد در این زمینه ریسک نکرده و بر روی گزینه دوم یعنی آیت الله موحدی کرمانی تمرکز خواهد شد.»

منبع: گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار