ملک عبدالله به اغما رفته است / سانسور شدید وضعیت پادشاه از سوی دربار

ملک عبدالله در اغما/سانسور شدید
یک منبع غربی وخیم شدن حال پادشاه عربستان را تأیید و به اغما رفتن وی را تکذیب نکرد.

به گزارش گلستان 24  ـ ابنا ـ یک منبع دیپلماتیک غربی تأیید کرد ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی در پی شدت یافتن بیماری‌اش به اغما رفته است.

یک گروه سیاسی و امنیتی آمریکایی نیز در پی وخیم شدن بیماری عبدالله بن عبدالعزیز به ریاض آمده است تا از نزدیک در جریان امور قرار بگیرد و نگذارد شاهزادگان سعودی بر سر قدرت به جان هم بیافتد زیرا منافع واشنگتن در عربستان به خطر می‌افتد.

پایگاه اینترنتی روزنامه المنار فلسطین با اعلام این خبر افزود: ‌ نگرانی از جنگ داخلی در خانواده حاکم بر عربستان بر سر قدرت از دیگر علتهای حضور هیئت سیاسی و امنیتی آمریکایی در ریاض است به ویژه آنکه جنگ بر سر قدرت از بیش از سه سال پیش آغاز شده اگرچه هنوز علنی نشده است.

منابع ویژه المنار فلسطین گفتند وضع بیماری پادشاه به شدت خطرناک است اگرچه سازمان‌های وابسته به حکومت خبرهای مربوط به بیماری عبدالله بن عبد العزیز را به شدت سانسور می‌کنند اما نشست‌های بین شاهزادگان و مسئولان ارشد خاندان حاکم از وضع بد جسمانی پادشاه و جنگ بر سر جانشینی وی حکایت دارد و صف بندیهای در این نشست‌ها نیز مهر تأییدی بر این مطلب است.

منابع المنار گفتند آمریکا در داخل محافل حکومت و خانواده حاکم به شدت در حال تحرکات فشرده است تا وضع داخلی را برای مرگ پادشاه عربستان آماده کند.

یک منبع دیپلماتیک غربی در ریاض تأکید کرد پادشاه عربستان زمانی‌که به بیمارستان گارد ملی در ریاض منتقل شد از هوش رفته بود.

وی افزود بیانیه دربار پادشاه درباره انتقال وی به این بیمارستان برای آن بود که به شایعه مرگ وی که در بین شاهزادگان رایج شده بود پایان داده شود.

این منبع غربی وخیم شدن حال پادشاه عربستان را تأیید و به اغما رفتن وی را تکذیب نکرد.

همچنین گفته می شود تنفس عبدالله هم اکنون از طریق لوله صورت می‌گیرد.

از طرف دیگر تدابیر استثنایی در ریاض پایتخت عربستان به اجرا گذاشته شده است زیرا مرگ پادشاه برای حکومت این کشور پیامدهای زیاد و خطرناکی و همچنین بر روابط داخلی بین فرزندان پادشاه و منافع آمریکا در عربستان و سیاست‌های ریاض در قبال پرونده‌های منطقه‌ای خواهد داشت. این سیاست‌ها باعث ویرانی و خونریزی و کشتار و تروریسم در کشورهای عربی شده است.

ملک

مجتهد: سانسور، شدید است

در همین حال، یکی از فعالان عربستانی در فضای مجازی که با نام مستعار "مجتهد" به شهرت رسیده است، در جدیدترین مطلب خود نوشته است که خبرهای مرتبط با ملک عبدالله بشدت سانسور شده و به هیچ کس غیر از "سلمان بن عبدالعزیز" و "مقرن بن عبدالعزیز" آن هم فقط به مدت چند دقیقه اجازه ملاقات با پادشاه داده نمی‌شود.

وی در یکی از تؤیت‌های خود نوشته است: "خالد التویجری" رئیس دربار سعودی و "متعب بن عبدالله" پسر پادشاه به شدت خبرهای مربوط به وضعیت پادشاه را سانسور می‌کنند و پس از متصل کردن لوله تنفس به او، هیچ شخصی غیر از سلمان و مقرن با ملک عبدالله ملاقات نکرده است، همچنین از مهمانان در محل از پیش آماده شده‌ای پذیرایی می‌شود.

مجتهد ادامه داده است که فعالیت‌های مخالفان "متعب بن عبدالله" آغاز شده است اما التویجری به دلیل متصل شدن لوله تنفس به پادشاه دیگر نمی‌تواند برای بهتر کردن شرایط متعب بیانیه‌ای از زبان پادشاه صادر کند.

پایگاه خبری احرار الحجاز هم نوشت که علیرغم ملاقات "سلمان بن عبدالعزیز" و "مقرن بن عبدالعزیز" و برخی دیگر از شاهزادگان سعودی با پادشاه، هیچ تصویری از این دیدار‌ها منتشر نشده است و این خود ابهام و سوالات زیادی را در خصوص سرنوشت ملک عبدالله ایجاد می‌کند.

ارسال نظر

آخرین اخبار