دریافت شد!

توئیت (تکذیب شده) موشکی هاشمی رفسنجانی ابعاد تازه تری از خود نشان می‌دهد.

جان کری از «ترتیبات جدید» برای محدودیت برنامه موشکی ایران گفت!

به گزارش گلستان24،  پنج شنبه گذشته بود که جان کری در سفری به بحرین و دیدار با سران «کودک کش» این کشور ابعاد تازه ترین از انتظارات آمریکا از صنعت موشکی ایران را نشان داد.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا طی یک سفر منطقه‌ای با حضور در بحرین، وفاداری و دوستی خود با عربستان و سایر کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس را مجدد اعلام کرد و گفت ایران باید آماده گفت‌وگو درباره ترتیبات جدید برای کاهش برنامه موشکی خود باشد!

این اظهارات کری البته با اظهارات ضدایرانی وزیر خارجه عربستان سعودی نیز همراه شد.  به گزارش «وطن امروز»، پس از آنکه توئیت اکبر هاشمی‌رفسنجانی علیه برنامه موشکی ایران در دولت آمریکا دریافت شد؛ جان کری، وزیر خارجه دولت اوباما پیام دریافت این توئیت را اعلام کرد و گفت در ایران دیدگاه‌های مختلفی درباره توان موشکی این کشور وجود دارد.

پروژه محدود کردن توان موشکی ایران البته در قالب سریال برجام‌ها در ایران مطرح شد و برخلاف وعده‌های داده شده به مردم، این بار توافقات سریالی با آمریکا در موضوعات غیرهسته‌ای به عنوان شرط برداشته شدن تحریم‌ها عنوان شد.

حالا به‌رغم تذکرهای علنی در داخل به غربگرایان برای دست برداشتن از پروژه محدود کردن توان موشکی، پالس‌های داده‌شده به آمریکایی‌ها و نیز مذاکرات محرمانه با عربستان سعودی، جان کری را به منطقه کشاند تا دست بر دوش عادل الجبیر، از «ترتیبات جدید» برای محدود کردن برنامه موشکی ایران بگوید! 

جان کری، وزیر خارجه آمریکا بعد از دیدار با اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس گفت واشنگتن آماده کار با ایران برای حل‌وفصل موضوع آزمایش‌های موشکی این کشور است.

عکس:: واکنش توئیتر هاشمی بعد از بیانات صریح رهبر انقلاب

براساس گزارش فارس به نقل از آسوشیتدپرس، اظهارات جان کری بعد از دیدار وی با وزرای خارجه 6 کشور عضو شورای همکاری خلیج‌فارس مطرح شد، جایی که کری تلاش کرد نگرانی‌های کشورهای خلیج‌فارس نسبت به توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 را رفع کند و درباره گرم‌تر شدن روابط میان2 کشور مذاکره کند.

کری با بیان اینکه آمریکا با کشورهای خلیج‌فارس علیه آزمایش‌های موشکی ایران متحد است، افزود: آمریکا و شرکایش به ایران می‌گویند آماده همکاری براساس ترتیبات جدید برای حل‌و‌فصل مسالمت‌آمیز موضوع آزمایش‌های موشکی ایران هستیم. آسوشیتدپرس در ادامه نوشت؛ جان کری بدون اینکه جزئیات بیشتری ارائه کند اضافه کرد ایران باید اول از همه روشن کند که آماده کاهش چنین فعالیت‌هایی است و نیات و اهداف خود را از این موضوع مشخص کند.

اما این تهدید موشکی آن هم در حضور اعراب منطقه در حالی از سوی وزیر خارجه آمریکا علیه ایران مطرح شد که وی درباره اختلافات عمیق خود با جمهوری اسلامی ایران اظهارنظرهای دیگری نیز مطرح کرد تا حکام حاشیه خلیج فارس را از همراهی دولت اوباما با آنها علیه ایران، مطمئن کند.

جان کری در کنفرانس خبری با همتای بحرینی خود در منامه پایتخت بحرین گفت هیچ کسی ادعا و وانمود نکرد که (با توافق هسته‌ای با ایران) دیگر چالش‌هایی که می‌دانستیم وجود دارد به یکباره برطرف خواهد شد.

به اعتقاد کارشناسان این اظهارات جان کری به معنای جدی شدن پروژه محدودیت منطقه‌ای ایران با اسم رمز کنترل توان موشکی است. آمریکایی‌ها با طرح موضوع موشکی ایران بلافاصله پس از برجام به دنبال کاهش نفوذ منطقه‌ای ایران هستند.

حضور جان کری در ناوگان پنجم دریایی آمریکا در بحرین که فاصله بسیار کمی با مرزهای ایران دارد نیز از دید کارشناسان پنهان نمانده است و کارشناسان این حضور وزیر خارجه آمریکا را به معنای تاکید او بر پروژه کاهش توان موشکی ایران قلمداد کرده‌اند.

جان کری

معاون جان کری: از تمام ابزارها برای متوقف کردن برنامه موشکی ایران استفاده می کنیم

البته این مسئله همینجا ختم پیدا نکرد؛ توماس شانون، معاون وزیر خارجه آمریکا نیز در ادامه اظهارات خصمانه جان‌کری ضد کشورمان در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا درباره اقدامات اخیر ایران و اجرای برجام به ادای توضیحات پرداخت.

شانون در این جلسه استماع گفت: «تاکنون اجراء به‌خوبی پیش رفته است. اگر ایران به همین مسیر در برجام ادامه دهد، می‌توانیم به هدفمان دست یابیم».

وی ضمن تأکید بر پایبندی ایران به تعهداتش بر اساس برجام گفت:‌می‌خواهم بار دیگر تأکید کنم که برجام اختلافات اساسی ما با ایران را حل نکرده است.

وی تأکید کرد که سپاه پاسداران، نیروهای قدس، وزارت اطلاعات ایران، شرکت هواپیمایی ماهان، حزب‌الله و بیش از 100 فرد و نهاد مرتبط با ایران هنوز هم تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارند.

 شانون در ادامه جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنای آمریکا ضمن ادعای اینکه برنامه موشکی ایران تهدیدی برای امنیت منطقه و جهان است، گفت: «ما به استفاده از تمام ابزار یک‌جانبه و چندجانبه شامل تحریم‌ها، هر زمان که لازم باشد، ادامه خواهیم داد تا برنامه موشکی ایران را متوقف سازیم».

وی با اشاره به آزمایش موشکی اخیر ایران گفت: «پس از آزمایش موشکی ایران در اکتبر 2015، هشت فرد و سه نهاد درگیر در تهیه مواد و سایر تجهیزات برای برنامه موشک‌های بالستیک ایران را تحریم کردیم». شانون با بیان اینکه آزمایش‌های موشکی ایران نقض کننده روح قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل هستند، گفت: «ایران مجموعه دیگر از آزمایش‌های موشکی خطرناک و تحریک‌کننده را در 24 مارس انجام داد. ما دو نهاد ایرانی را که مستقیماً درگیر در برنامه موشک‌های بالستیک بودند تحریم کردیم».

رونمایی آمریکا از برجام 2، مهار قدرت منطقه‌ای ایران

از سوی دیگر کیهان نیز در گزارش اول امروز خود نوشت: با توجه به مطرح شدن برنامه برخی از مقامات دولت یازدهم در اراده برای آغاز برجام 2 چنین القا می‌شود که گویا طرف آمریکایی قصد دارد این بار با گروکشی و نگه داشتن لغو تحریم‌های هسته‌ای، دولت یازدهم را وادار به مذاکره بر سر مسائلی کند که خط قرمز نظام‌اند و بارها مقام معظم رهبری در فرمایشات خود بیان داشته‌اند که کسی اجازه مذاکره با آمریکا بر سر مسائلی به جز هسته‌ای را ندارد.

آیت‌الله خامنه‌ای در اولین روز از سال 1395 در اجتماع انبوه و پرشور زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی(ع)  تاکید کردند: ما مشکلات دیگری داریم، اختلافات زیادی با آمریکا داریم، این اختلافات را باید حل کنیم، این اختلافات بایستی تمام بشود؛ حالا در حلّ این اختلافات، فرض بفرمایید که ملّت ایران مجبور باشد از اصول خود صرف‌نظر کند، از خطّ قرمزهای خود هم صرف‌نظر کند، بکند؛ طرف مقابل از اصول خود و ارزش‌های خود تنازل نمی‌کند لکن اگر لازم شد، ما باید تنازل کنیم تا مشکلات را برطرف کنیم؛ تا در نتیجه کشور بتواند از ظرفیت‌های خود استفاده کند و مثلاً به یک اقتصاد برجسته‌ای مبدّل بشود. حرفشان این است. بنابراین در قضیه‌ هسته‌ای توافق شد و اسم این را گذاشتیم «برجام»؛ برجام دیگری در قضایای منطقه، برجام دیگری در قضایای قانون اساسی کشور؛ برجام ۲ و ۳ و ۴ و الی‌غیرذلک بایستی به‌وجود بیاید تا ما بتوانیم راحت زندگی کنیم. این منطقی است که سعی می‌کنند این منطق را در بین نخبگان جامعه و از سوی نخبگان جامعه به افکار عمومی جامعه منتقل کنند. معنای این حرف چیست؟

معنای این حرف این است که جمهوری اسلامی از مسائل اساسی‌ای که به حکم اسلام و به حکم برجستگی‌های نظام جمهوری اسلامی پایبند به آنها است، صرفِ‌نظر کند: از مسئله‌ فلسطین صرف‌نظر کند، از حمایت از مقاومت در منطقه صرفِ‌نظر کند، از مظلومان منطقه - مثل ملّت فلسطین، مثل مردم غزّه، مثل مردم یمن، مثل مردم بحرین- پشتیبانی و حمایت سیاسی نکند، و نظام جمهوری اسلامی با تعدیل خواسته‌های خود، خود را به آنچه طرف مقابل یعنی آمریکا به دنبال تحقّق آن است، نزدیک بکند. معنای این حرف این است که همچنان‌که امروز بعضی از کشورهای منطقه و دولت‌های منطقه، علی‌رغم حکم اسلام و علی‌رغم خواست ملّت‌هایشان با رژیم صهیونیستی کنار آمده‌اند و مسئله‌ فلسطین را تحت‌الشّعاع مسائل دیگر قرار داده‌اند، جمهوری اسلامی هم به همین ترتیب عمل کند؛ معنایش این است که همچنان‌که امروز بعضی از دولت‌های عربی با کمال وقاحت، دست دوستی به سمت دشمن صهیونیستی دراز می‌کنند، جمهوری اسلامی هم با دشمن صهیونیستی کنار بیاید و آشتی کند.

مقام معظم رهبری تصریح کردند: البتّه قضیه به اینجاها ختم نمی‌شود؛ معنای آنچه در آن تحلیل سیاسی دشمن ادّعا می‌شود، این است که اگر میل آمریکا است، جمهوری اسلامی حتّی از ابزارهای دفاعی خود هم صرفِ‌نظر کند. می‌بینید که بر روی مسئله‌ موشک‌ها چه جنجالی در دنیا به راه انداخته‌اند که چرا جمهوری اسلامی موشک دارد، چرا موشک دوربُرد دارد، چرا موشک‌های جمهوری اسلامی هدف را دقیق می‌زنند و هدف قرار می‌دهند، چرا آزمایش کردید، چرا تمرین نظامی می‌کنید، و چرا و چرا و چرا.

بوی خیانت می آید

به هر حال مسئله حضور جان کری در منطقه درست پس از ماجرای «تویئتر موشکی»، بسیار مهم و قابل تحلیل است، رهبر انقلاب در دیدار اخیرشان با «خیانت» دانستن این دست «آدرس» دهی ها، می گویند:   اینکه بعضی‌ها بیایند بگویند «فردای دنیا، فردای مذاکره است، فردای موشک نیست»، این حرف اگر از روی ناآگاهی گفته شده باشد، خب ناآگاهی است، اگر از روی آگاهی گفته شده باشد، خیانت است. چطور [چنین چیزی] ممکن است؟ اگرچنانچه نظام جمهوری اسلامی دنبال علم برود، دنبال فنّاوری برود، دنبال مذاکره‌ی سیاسی برود، دنبال کارهای گوناگون تجاری و اقتصادی برود -که همه‌ی اینها لازم است- امّا قدرت دفاعی نداشته باشد، توانایی دفاع کردن نداشته باشد، هر بی‌سَروپایی و [هر] دولت فزرتی(۱۰) کذائی‌ای او را تهدید میکند که اگر فلان کار را نکردید، ما موشک میزنیم؛ خب اگر شما امکان دفاع نداشته باشید، مجبورید عقب‌نشینی کنید."

 

ارسال نظر

آخرین اخبار