یادداشت اختصاصی از محمد عبدالهی

این بار اما رییس بانک مرکزی یعنی یکی از همان مقامات مورد تایید رییس جمهور، از بد عهدی طرف غربی صحبت کرده است. روند چنین رفتارهایی، تناقض ‌های آشکار در روایت‌های مقامات رسمی دولتی از وضعیت برجام را نشان می‌دهد.

بعد از صالحی، رئیس جمهور این بار با سخنان سیف چه می کند؟

به گزارش گلستان 24،  محمد عبدالهی در یادداشتی برای پارس نوشت: «از ابتدای اجرای برجام تقریبا هیچ اتفاقی نیفتاده است» این جمله، شاه بیت اعترافات صریح ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی کابینه یازدهم در نشست شورای روابط خارجی آمریکاست. اظهارات سیف در مورد عدم تعهد آمریکا در اجرای برجام در حالی صورت می‌گیرد که رییس جمهور از آغاز اجرای برجام تاکنون، بارها بر رفع تحریمها، عادی شدن برقراری سوئیفت و... تاکید کرده است.

محمد عبدالهی

به خاطر داریم هنگامی که 40 روز از اجرای برجام گذشته بود وقتی صالحی (رییس سازمان انرژی اتمی) از تاخیر طرف غربی در اجرای برجام سخن گفته بود،‌ رییس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگاران در این باره این گونه پاسخ داد :« صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی است و در زمینه مسائل اتمی هرچه بگوید صاحبنظر است ولی وزیر امور خارجه، وزیر اقتصاد یا رئیس بانک مرکزی نیست بنابراین می‌توانید در رابطه با انرژی اتمی از وی سوال کنید»!

این بار اما رییس بانک مرکزی یعنی یکی از همان مقامات مورد تایید رییس جمهور، از بد عهدی طرف غربی صحبت کرده است. روند چنین رفتارهایی، تناقض ‌های آشکار در روایت‌های مقامات رسمی دولتی از وضعیت برجام  را نشان می‌دهد.

تناقض در روایت‌های مسئولین دولتی علاوه بر آنکه نشان می‌دهد دولت یازدهم در سامان دادن رسانه‌ای کارگزاران خود برای روایت گری از برجام ناموفق بوده است،‌ آشکارا موید اختلافات اساسی رییس دولت با نیروهای خویش است. موضوعی که نمونه‌های آن را به ویژه در حوزه‌ اقتصادی از آغاز کار دولت تاکنون بارها مشاهده کرده ایم. 

به نظر می‌رسد صراحت رییس کل بانک مرکزی در خلال یک اعتراف روشن، تلاشی است تا بار مسئولیت از روی دوش وی برداشته شود؛‌ هر چند این صراحت به مذاق بسیاری خوش نیاید. باید منتظر بود و دید این بار رییس جمهور چگونه نسبت به سخنان یکی از عالی ‌ترین مقامات اقتصادی کشور که آشکار در برابر مدعیات رییس جمهوری است واکنش نشان می‌دهد.

منبع: پارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار