محمدصالح جوکار :

محمدصالح جوکار گفت: ما باید بحث اقتصاد مقاومتی را واقعا اعتقاد و باور داشته باشیم و اگر این اعتقاد دلی باشد می توانیم اقتصاد کشورمان را سر و سامان دهیم. بحث اقتصاد بیشتر یک بحث داخلی است و ما باید مبحث تولیدات ملی را جدی بگیریم و این در گروی یک اعتماد سازی با مردم است.

دولت درباره برجام باید گزارش شفافی به مردم ارائه کند/برجام تحولی در اقتصاد کشور ایجاد نکرد

به گزارش گلستان24، محمد صالح جوکار عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در در مورد اعترافات رئیس بانک مرکزی گفت: بر سر برجام بسیار مانور داده شد که برجام قرار است معجزه کند و یک تغییر و تحول جدی در وضعیت اقتصادی مردم  ایجاد کند. اما متاسفانه این اتفاقات نیفتاد و حتی خود برجام هم اجرایی نشد. ما دیدیم که طرف مقابل به صورت ناقص و روی کاغذ تحریم ها را برداشته است اما تعهدات را اجرایی نمی کند. متاسفانه تصور می کردیم که تعهدات برجام انجام شود و حتی خبرنگاران را برای بازدید از سوئیفت بردند در حالی که رئیس بانک مرکزی اعلام می کند: «بعد از برجام تقریبا هیچ چیزی عاید ما نشد.»

 

وی افزود: امروز ما مواجه هستیم با کارشکنی های طرف مقابل مذاکرات هسته ای. آمریکایی ها اجازه نخواهند داد که جمهوری اسلامی در مسیر پیشرفت بدون دغدغه باشد. آنها همواره تهدیدات خودشان را دارند ما باید هوشیار می بودیم و در طول مسیر مذاکرات هسته ای همان گونه که رهبر عزیزمان فرمودند تعهداتمان را گام به گام برمی داشتیم. به صورتی که اگر دشمن یک گام برداشت ما هم یک گام بر می داشتیم. اما ما همه گام ها را در کوتاه مدت برداشتیم ولی طرف مقابل این گام ها را به خوبی بر نداشت.

 

جوکار برجام

 

عضو کمسیون امنیت ملی مجلس گفت: شاید توقع دشمن این باشد که ما بعد از برجام، در مورد مسایل دیگر مانند مسایل منطقه ای کوتاه بیایم و سیاست های آمریکا را بپذیریم. یا حتی با کشورعربستان که یک کشور متجاوز و حامی تروریست است، مناسبات خوبی داشته باشیم. امریکایی ها به شدت اشتباه می کنند چراکه هرگز چنین اتفاقی نخواهد افتاد و آنها در موقعیتی نیستند که برای ما تصمیم بگیرند. به هر حال جمهوری اسلامی در مسیر برجام هزینه هایی داشته و این هزینه ها باید جبران شود.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما باید بحث اقتصاد مقاومتی را واقعا اعتقاد و باور داشته باشیم و اگر این اعتقاد دلی باشد می توانیم اقتصاد کشورمان را سر و سامان دهیم. بحث اقتصاد بیشتر یک بحث داخلی است و ما باید مبحث تولیدات ملی را جدی بگیریم و این در گروی یک اعتمادسازی با مردم است. سرمایه ای که دست مردم است و نقدینگی زیاد باعث مشکل می شود و ما باید در این زمینه یک فکر جدی بکنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: در بحث صنعت هسته ای در واقع چیزی را که از دست داده ایم به سادگی قابل جبران نیست و هزینه های زیادی برای جبران آن باید بپردازیم که متاسفانه بسیار زمان بر است. همچنین تعهدات ما به شکلی نیست که اگر دشمن بد قولی کرد ما بتوانیم برگردیم به حالت قبل.

 

وی تصریح کرد: ما باید یک گزارش شفاف از برجام داشته باشیم و خیلی صریح بفهمیم که آیا تعهدات برجام اجرایی شد یا خیر؟ ما نمیتوانیم مردم را دور بزنیم و اینکه بخواهیم به مردم اعتماد نکنیم راه خطایی رفته ایم. بهتر است که ما یک مسیری داشته باشیم که این مسیر حقایق را برای مردم بیان کند و این باعث اعتماد مردم می شود. صداقت باعث می شود که مردم با مسولین همراه شوند و اگر کوچکترین بی صداقتی مردم ببینند باعث بی اعتمادی آنها می شود و این بسیار خطرناک است.

 

منبع: سراج24

ارسال نظر

آخرین اخبار