حماسه حضور شکل می گیرد

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در سه حوزه انتخابیه استان گلستان با استقرار ۸۶۳ شعبه اخذ رای در ۱۰ شهرستان برگزار می شود.

۸۶۳ شعبه اخذ رای در گلستان/ ۱۴ شهرستان در تنور انتخابات

 به گزارش گلستان24، مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در حالی در استان گلستان به پایان رسید که مردم سه حوزه انتخابیه این استان نماینده خود را نشناختند و برای انتخاب نماینده خود روز ۱۰ اردیبهشت ماه به پای صندوق های رای می روند.

از ۱۴ شهرستان استان گلستان در ۱۰ شهرستان دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می شود. تبلیغات گسترده کاندیداها در فضای شهر و معابر عمومی، فضای انتخاباتی را در استان حاکم کرده است.

از کنار هر مغازه یا فروشگاه که عبور می کنیم، بنرهای تبلیغاتی کاندیداها کاملا مشخص است. بعضی از ستادهای انتخاباتی نیز با توزیع بروشر و تراکت های تبلیغاتی بین شهروندان، از کاندیدای مورد نظر خود حمایت می کنند. در روزهای منتهی به آغاز رای گیری نیز این فضاها در سطح شهرها شدت پیدا کرده است و ستادهای انتخاباتی به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند.

چسباندن برگه های تبلیغات و یا حک نام کاندیدا بر روی خودرو، از دیگر کارهای تبلیغاتی هواداران است. خودروهای عبوری سطح شهر با حک کردن نام کاندیدای مورد نظرشان، از او حمایت می کنند و به دنبال جلب نظر مردم برای رای دادن به او هستند.

مجالس سخنرانی کاندیداها و چهره های سیاسی از موارد تاثیر گذار در انتخابات به شمار می آید این شیوه نوین تبلیغاتی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی جای ویژه ای میان کاندیداها باز کرده است

در میان شور انتخاباتی مردم و کاندیداها کسانی نیز هستند که در راه خدمت به جامعه در ساعات نیمه شب مشغول به انجام وظیفه خود هستند. رفتگران بی ادعا پس از پایان ۲۴ ساعت شبانه روز به داخل کوچه ها و خیابان های شهر می آیند و فضای تبلیغاتی را تمیز می کنند. کار سخت این زحمتکشان جامعه شب پس از پایان تبلیغات است و آن ها بر بی خوابی غلبه می کنند و با جاروی خود سطح معابر را از آلودگی پاک می کنند.

مسئولین اجرایی انتخابات در سطح استان گلستان اعلام کرده اند که رای مردم نزد آنها یک امانت است و هر رای مردم را ارزشی برای کاندیدا می دانند. کانیداداها نیز در مراسم سخنرانی های خود که در مکان های مختلف برگزار می شود، بر لزوم شرکت مردم در انتخابات تاکید دارند و با تشریح برنامه ها به دنبال این هستند تا منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی شوند.

دو صندلی بهارستان در انتظار منتخبین گرگان و آق قلا

در حوزه انتخابیه مرکز استان یعنی گرگان و آق قلا تعداد ۳۲۵ شعبه اخذ رای تخصیص داده شده است. به نوعی می توان گفت که حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا در میان دو حوزه دیگر از اهمیت و حساسیت بیشتری برخوردار است. چراکه در این حوزه انتخابیه تعداد چهار کاندید برای تصاحب دو کرسی مجلس شورای اسلامی با یکدیگر رقابت می کنند.

نبی هزارجریبی و نورمحمد تربتی نژاد دو کاندید ائتلاف اصلاح طلبان حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا هستند که در روزهای گذشته با برگزاری محافل سخنرانی و همچنین آوردن چهره های سیاسی و هنری کشور به گرگان سعی دارند تا به مجلس دهم راه پیدا کنند.

اما در طرف دیگر نیز حجت السلام سید علی طاهری نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس نهم و دهم دیگر کاندیدی است که به دنبال هت تریک در نمایندگی مجلس است. طاهری از حمایت طیف سیاسی اصولگرایان بهره مند است و می خواهد بار دیگر به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی باشد. او تنها کاندید باقیمانده در دور دوم انتخابات نمایندگی مجلس در استان گلستان است و اگر او نیز نتواند با رای مردم برای بار سوم راهی مجلس شود، پرونده نمایندگان مجلس نهم استان گلستان بسته خواهد شد.

عبدالغفور امانزاده نیز به عنوان کاندیدای مستقل در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت خواهد کرد. وی در دور اول انتخابات با کسب ۴۸ هزار رای به عنوان نخستین کاندید به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا راه یافت. با توجه به اینکه سه کاندیدای دیگر این حوزه از مرکز استان هستند، مردم در صحبتهایشان شانس کمی برای حضور او در مجلس شورای اسلامی تصور می کنند. اما این کاندیدای ترکمن حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا از حمایت گروه بزرگی از ترکمن ها بهره می برد و شاید با این باور، تبلیغات بسیار کمی در مرکز استان انجام داده است.

رقابت دو کاندید مستقل در شرق گلستان

بنا بر اعلام ستاد انتخابات استان گلستان در حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه۳۰۲ شعبه اخذ رای آرای مردم را جمع آوری می کند. در این حوزه انتخابیه سید نجیب حسینی و شهرام کوسه غراوی به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی رسیده اند. این دو کاندید حوزه شرق گلستان مستقل در انتخابات شرکت کرده اند و مورد حمایت هیچ گروه سیاسی نیستند. با توجه به اینکه حوزه انتخابیه شرق استان گلستان گستردگی بسیار فراوانی دارد، کاندیداها ناچار هستند تا تبلیغات و مجالس انتخاباتی را در هر چهار شهرستان برگزار کنند.

اصلاح طلب – اصولگرا؛ کدام یک منتخب می شوند؟

در حوزه انتخابیه غرب استان نیز که شهرهای کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان را شامل می شود، ۲۳۶ شعبه اخذ رای دایر می شود. این دو کاندید از دو طیف مختلف سیاسی اصلاح طلبان و اصولگرایان با یکدیگر رقابت می کنند. رحمت الله جلالی و رامین نورقلی پور دو کاندید این حوزه انتخابیه هستند که به ترتیب مورد حمایت اصولگرایان و اصلاح طلبلان قرار دارند.

کمتر از ۴۸ ساعت دیگر به انتخابات

در زمان منتشر شدن این گزارش، تنها کمتر از ۴۸ ساعت به آغاز دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی فرصت باقی است. ستاد انتخابات کشور اعلام کرده است که تبلیغات کاندیداها در ساعت هشت صبح روز پنجشنبه ۹ اردیبهشت ماه به پایان خواهد رسید و زمان آغاز رای گیری نیز ساعت هشت صبح روز جمعه ۱۰ اردیبهشت ماه است.

کاندیداها در آخرین ساعات باقیمانده تا پایان تبلیغات از هر کاری که به ذهن شان می رسد برای جلب نظر مردم و رای جمع کردن برای خود استفاده می کنند. ثانیه ها و دقایق برای کاندیداها به سرعت در حال گذر است و این دقایق برای مردم به کندی حرکت می کند. باید صبر کرد و دید چهار کرسی باقیمانده استان گلستان در مجلس شورای اسلامی به چه کسانی می رسد؟

منبع: مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار