مغایرت های رفتاری و گفتاری در دولت یازدهم

اعتراف به کاهش سطح تولید نسبت به سال 90 در حالی از سوی یک وزیر کابینه حسن روحانی مطرح می شود که دقیقا روز گذشته جهانگیری در همین جمع گفته بود: از رکود تا حد زیادی خارج شده‌ایم.

اعتراف وزیر اقتصاد: سطح تولید از سال 90پایین تر است/ ادعای دیروز جهانگیری: از رکود تا حد زیادی خارج شده‌ایم

 اظهار نظر امروز علی طیب نیا وزیر اقتصاد از وضعیت تولید در کشور، اعتراف دیگری در راستای تایید «تقریبا هیچ» در سه ساله عمر دولت یازدهم بود.

به گزارش گلستان24، اعتراف مهم وزیر اقتصاد مبنی بر اینکه تولید نسبت به سالهای 90نیز پایین تر است، نشان می دهد، حتی دولت قبل که همه تقصیرها در همه مسائل به گردن او می افتد، هم به لحاظ اقتصادی شرایط بهتری را برای کشور ایجاد کرده بود، تا دولت حسن روحانی!

اعتراف وزیر اقتصاد

علی طیب نیا در نشست منتخبان مجلس دهم گفته است: در حال حاضر سطح تولید کشور از بالاترین دوران یعنی سال 90 پایین‌تر است که دلیل آن رکود است که تلاش ما این است که به تولید سال 90 و 91 برسیم و بعد از آن در یک مسیر با افزایش تولید حرکت کنیم.

این اظهارات در حالی از سوی یک وزیر کابینه حسن روحانی مطرح می شود که دقیقا روز گذشته جهانگیری در همین جمع گفته بود:  از رکود تا حد زیادی خارج شده‌ایم.

البته تفاوت اشکار دیگری نیز میان اظهارات روحانی و ظریف مشهود بود. ظریف روز گذشته در جمع اصلاح طلبان می گوید:  بگذارید توافق کنیم برجام نه 100 است و نه صفر .

در عین حال روحانی هر روز از توفیقات تازه برجام می گوید. چنانچه پیشتر نیز آن را به آفتاب تابان شباهت داده بود.

گویا تناقض در اظهارات و گفتار مسئولان دولت یازدهم، تمامی ندارد. نشست دیروز فراکسیون امید نیز مجال دیگری برای ظهور مغایرت رفتار با گفتار دولتی ها بود. در حالی که مجید انصاری گفته بود دولت در روند انتخاب رییس دخالت نمی کند اما تعدادی از وزرای دولت به همراه خود انصاری در نشست سیاسی فراکسیون امید حضور یافته بودند.

در حالی مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از دستور روحانی به هیئت دولت در باره عدم ورود به انتخاب رئیس مجلس خبر داده و این مهم را تنها در حیطه اختیارات نمایندگان منتخب دانست که نگاهی به روند برگزاری انتخابات از یک سال گذشته تاکنون نشان از دخالت گسترده دولت در این زمینه داشته که به تعبیر روزنامه کیهان از آن می‌توان به تلاش برای پاستوریزه کردن بهارستان یاد کرد.

منبع: سراج24

ارسال نظر

آخرین اخبار