هاشمی امیدوار بود همان گفتگوی مختصر با مسیح مهاجرانی ماجرا را فیصله دهد. اما دهن‌کجی تازه فائزه کار را خراب‌تر کرد. فائزه این بار نه در برابر شرع و قانون، که مقابل پدرش ایستاد.

 آیا هاشمی در برابر فائزه ایستاده است؟/ دردسرهای دختری که زیاد ساندویچ می‌خورد!

به گزارش گلستان24، «فائزه اشتباه بدی کرده و باید آن‌را تصحیح و جبران کند.» خبری که روز گذشته «انتخاب» از قول اکبر هاشمی نقل کرد. به نوشته‌ی این پایگاه خبری، روزنامه‌ی جمهوری اسلامی نظر ایشان را در این زمینه جویا شد، و قرار بود این گفت‌وگو در شماره‌ی امروزشان به طبع برسد. تنها چند دقیقه بعد از انتشار خبر اما، گفت‌وگوی نسبتاً مفصل فائزه با بخش فارسی زبان «یورونیوز» منتشر شد. دختر کوچک هاشمی در این مصاحبه با بیان این‌که کلاً کار خلافی نکرده که بخواهد پشیمان باشد، گفت: «در دنیای امروز، دست توی دماغتان هم بکنید سایت‌ها منتشر می‌کنند! ما عادت به مخفی‌کاری، تظاهر، ریا و دروغ گفتن نداریم. وقتی هم کاری می‌کنیم اصرار نداریم مخفی بماند. خانواده‌ی ما اصلاً این‌طوری هستند!» ماجرا چیست؟ علت واکنش شتابزده‌ی هاشمی رفسنجانی چه بود؟ هاشمی به طور واقعی در برابر فائزه ایستاد؟

 

 

فائزه این‌بار چه ساندویچی خورد؟/ آن‌چه گذشت!

ملاقات روز جمعه‌ی فائزه هنجارشکنانه بود. دختر کوچک هاشمی رفسنجانی به دیدار سران بهاییت رفت. دیداری که در منزل «فریبا کمال آبادی» انجام شد و خیلی زود با انتشار تصاویر آن خبرساز شد. کمال آبادی یکی از هفت عضو شورای مرکزی گروهک موسوم به «یاران ایران» است. گروهکی که مدعی است تمشیت امور دینی و مذهبی بهاییان ایران را بر عهده دارد. اگرچه در واقعیت تنها واسطه ای است برای انتقال دساتیر نه چندان دینی بیت العدل به ایران. «بیت العدل» مرکز رهبری بهاییان جهان در شهر حیفا واقع در اراضی اشغالی رژیم صهیونیستی قرار دارد. بهاییت همزاد رژیم صهیونیستی است. عباس افندی (ملقب به عبدالبهاء) از بنیانگذاران آن در این شهر دفن شده است. بهایی‌ها حامیان سرسخت هم‌جنسگرایی در ایرانند. کارویژه‌ی آنان اما پرونده سازی و داغ کردن کیس‌های حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی است.

 

 

پیش بینی آن که موضوع بهایی‌ها در گزارش آتی احمد شهید دوباره از ضریب بالایی برخوردار شود، ابداً سخت نیست. اقدام خودسرانه‌ی دختر هاشمی حتماً تبعات سیاسی فراوانی را برای دستگاه دیپلماسی در پی خواهد داشت. و حالا ظریف و دار و دسته باید بدوند تا جمع کنند ماجرا را. فائزه اما معتقد است: «خودشان موضوع را بزرگ کرده‌اند. اگر موضوع توسط اینها این‌قدر مطرح نمی‌شد و نسبت به آن این‌طور عکس‌العمل نشان نمی‌دادند، هیچ‌کسی هم نمی‌فهمید چنین اتفاقی افتاده است.» هیچکس هم نمی‌فهمید و فائزه در کمال آرامش می‌توانست در کنار هم‌جنس بازها ساندویچش را بخورد!

برای اطلاع بیشتر این گزارش را بخوانید: حمایت هاشمی از هم‌جنسگرایان/ فائزه این بار می‌خواست چه ساندویچی بخورد؟

 

دهن‌کجی فائزه به شرع مقدس

«همه پیروان فرقه گمراه بهائیت محکوم به نجاست هستند. مؤمنین باید با حیله ‏ها و مفاسد فرقه گمراه بهائیت مقابله نموده و از انحراف و پیوستن دیگران به آن جلوگیرى کنند.» این متن صریح فتوای رهبر معظم انقلاب است. بهایی‌ها نجسند؛ این نظر قاطبه‌ی مراجع تقلید است. هم‌چنین از نظر غالب علمای عظام، داشتن هرگونه رابطه و یا معاشرت با آنان حرام است. دختر هاشمی رفسنجانی اما به رفاقت با آنان افتخار می‌کند. ملاقات وی و بهایی‌ها واکنش‌های فراوانی را برانگیخت. بیشتر از همه اما علمای قم نگرانند. نگران تحریف دین. نگران مسخ اسلام توسط دختر مردی که خود را عالم دین می‌داند. دختر مردی که ملبس به لباس پیامبر است.

 

احتمالاً به همین خاطر هم هاشمی موضع گرفت؛ آن هم اینقدر شتاب‌زده. هاشمی ترجیح داد همان گفت‌وگوی مختصر با مسیح مهاجرانی را زودتر از حتی چاپ روزنامه، «انتخاب» منتشر کند. وی امیدوار بود انتشار این گفتگو بتواند ماجرا را فیصله دهد. با این همه دهن‌کجی فائزه کار را خراب کرد. او حتی اجازه نداد چند ساعت بیشتر از گفت‌وگوی پدر بگذرد. بلافاصله یورونیوز را گیر آورد. و علناً پاسخ سخنان هاشمی را داد. حالا امروز جمعی از بازاریان و متیدنین تهران اعلام کردند برای امضای تومار در برابر دادگستری جمع خواهند شد. آنها شاکی هستند؛ از دختر کوچک رفسنجانی؛ از کسی که شریعت مقدس اسلام را به همین راحتی زیر پا گذاشته است.

 

 

دهن‌کجی فائزه به قانون

گذشته از شرع مقدس اما، فائزه قوانین جاریه‌ی مملکتی را هم ندید گرفت. فائزه بر اساس حکم دادگاه به مدت پنج سال از انجام هرگونه فعالیت سیاسی، فرهنگی و یا مطبوعاتی محروم است. حتی اگر 91 را سال آغاز اجرای حکم در نظر گرفته شود، وی دستکم تا سال 96 مشمول این حکم خواهد بود. با این همه دختر کوچک هاشمی رفسنجانی قانون و حکم دادگاه را هم به مسخره گرفته است.  

 

هاشمی آیا در برابر دخترش ایستاد؟

دهن‌کجی فائزه اما تنها منحصر به شرع مقدس نماند. دختر هاشمی رفسنجانی به پدر خودش هم رحم نکرد. ساعتی از انتشار خبر انتخاب نگذشته بود، که گفت‌وگوی یورونیوز فارسی منتشر شد. فائزه در این مصاحبه علناً در برابر هاشمی ایستاد. با این همه به نظر نمی‌رسد همان گفت‌وگوی نیم‌بند هم نشانی از صداقت داشته باشد. هاشمی نگران است. نگران آنکه عملکرد فائزه او را بیشتر از گذشته در برابر هم لباسانش رسوا کند. خاصه این روزها که برای دور تازه‌ی خبرگان رهبری مشغول لابی‌گری است. هاشمی دوست داشت رییس شود؛ باز هم. تا نشان دهد انتخابات خبرگان را هم مثل مجلس برده است. هرچند تا امروز هیچ اطمینان روشنی برای انتخاب ریاست مجلسین دریافت نکرده است. کارگزاران و دیگر هاشمی‌ چی‌ها در مجلس دهم پشتیبان عارفند. اما برآوردها از ناکامی آنان برای به قدرت رساندن هاشمی حکایت دارد.

 

اوضاع خبرگان هم بهتر از مجلس نیست. هاشمی خیلی دوست داشت بعد از آن سناریویی که برای حذف مثلث جیم چیده بود، خودش رییس شود. با این همه هر چه می‌گذرد، کرسی ریاست از او دور و دورتر می‌شود. دهن‌کجی تازه‌ی دخترش مزید علت شد. وقاحت فائزه آنقدر تلخ بود که همان مختصر طرفدارانش در مجلس خبرگان را بیزار کند. از آن جمله آیت الله هاشمی بطحایی منتخب مردم تهران در مجلس خبرگان بود. وی بعد از این اتفاق از هاشمی رفسنجانی خواست تا به دخترش تذکر جدی دهد. وی گفت: «ارتباط دوستانه با اعضای فرقه ضاله بهائیت خیانت به اسلام و انقلاب است.» هاشمی بطحایی از چهره‌هایی بود که با حمایت هاشمی رفسنجانی به مجلس خبرگان راه یافت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

ارسال نظر

آخرین اخبار