منافقان! این نامی است که اصلاح‌طلبان پس از شکست در انتخابات هیات رئیسه مجلس دهم بر منتخبان مردم نهاده‌اند! البته در کنار منافق، آنها منتخبان مردم در مجلس دهم را دروغگو هم خطاب کردند.

توهین‌های بی‌سابقه متوهمان اصلاح‌طلب به نمایندگان مجلس

به گزارش گلستان24، وطن امروز نوشت: منافقان! این نامی است که اصلاح‌طلبان پس از شکست در انتخابات هیات رئیسه مجلس دهم بر منتخبان مردم نهاده‌اند! البته در کنار منافق، آنها منتخبان مردم در مجلس دهم را دروغگو هم خطاب کردند. روز گذشته رسانه‌های جریان اصلاحات هجمه‌ای از اهانت و بی‌ادبی را بویژه نسبت به منتخبانی که ادعا می‌کنند اصلاح‌طلب هستند، روانه کردند. به گزارش «وطن امروز» اصلاح‌طلبان که قبل از برگزاری انتخابات هیات رئیسه موقت، باخت را حتمی دیده بودند؛ به جای پذیرش اقلیت بودن در مجلس، مارک «خیانت» بر برخی نمایندگان مجلس زدند. آنها در اظهارنظرهایی، بی‌پروا کسانی را که در لیست امید بودند اما به ریاست علی لاریجانی متمایل بودند «خائن» نامیدند. اما یک روز پس از آنکه انتخابات هیات رئیسه موقت برگزار شد و اصلاح‌طلبان شکست سنگینی خوردند، آنها منتخبان را منافق نامیدند. آنها مدعی شدند اعضای لیست امید میثاق‌نامه‌ای امضا کردند که براساس آن باید به ریاست محمدرضا عارف رای می‌دادند اما برخلاف این میثاق‌نامه به ریاست لاریجانی رای دادند.  توهین‌های اصلاح‌طلبان البته بدون پاسخ نماند و برخی منتخبان مجلس این رفتار را نوعی دیکتاتوری دانسته و تصریح کردند تابع پدرخوانده‌های خارج از مجلس نخواهند بود. از سوی دیگر، غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران نیز طی اظهارنظری گفت از ابتدا قرار نبود محمدرضا عارف رئیس مجلس شود. او گفت بهتر بود فراکسیون امید نام خود را به فراکسیون حامیان دولت تغییر می‌داد.

 

«دفن اخلاق» با توهین به منتخبان!

عصبانیت اصلاح‌طلبان از نتیجه انتخابات هیات رئیسه مجلس به صورت ویژه در روزنامه آفتاب یزد، روزنامه نزدیک به یکی از سران ممنوع‌التصویر فتنه دیده می‌شد. روزنامه آفتاب یزد در گزارشی با عنوان «دفن اخلاق» مدعی شد 140 منتخب مجلس دهم میثاق‌نامه اصلاح‌طلبی را امضا کرده‌اند اما فقط 103 نفر به محمدرضا عارف رای داده‌اند.  در بخشی از این گزارش آمده است: «عارف با 103 رای نتوانست به ریاست برسد، این در شرایطی است که 140 نماینده منتخب مجلس میثاق‌نامه اصلاح‌طلبی را امضا کردند و با بلیت این جریان به مجلس راه ‌یافتند». اشاره این روزنامه به میثاق‌نامه، مربوط به دوران رقابت‌های انتخاباتی  است که براساس آن با تکیه بر «تکرار می‌کنم» باور داشتند همه کسانی که در لیست امید قرار گرفتند، اصلاح‌طلب هستند! این روزنامه در سرمقاله خود نیز منتخبان مجلس را منافق و خائن نامید! در این نوشته آمده است: این اتفاق طرفداران امید را سرخورده کرده است. حالا وقتی قاب تلویزیون هیأت رئیسه مجلس را نشان می‌دهد ملت تغییر محسوسی را مشاهده نمی‌کند. لاریجانی سر جای خودش نشسته و باقی داستان هم تکرار مکررات است. این بد است.  در ادامه این سرمقاله نیز نوشته شده است: بدانیم علت بخش اعظم این ناکامی خود اصلاح‌طلبان داخل و خارج از مجلس هستند. به نظر می‌رسد در نتایج انتخابات هیأت رئیسه، اصولگرایان در بهترین حالت ممکن فقط 30 درصد نقش داشتند و 70 درصد ماجرا باز می‌گشت به درون جبهه اصلاحات. قطعا اگر عده‌ای از اصلاح‌طلبان خارج از مجلس منافقانه مدام دم نمی‌زدند که «لاریجانی بر عارف ارجح است» آن نمایندگانی که با بلیت اصلاح‌طلبی وارد مجلس شدند فکر خیانت به سرشان نمی‌زد که عکس خود را با عارف بگیرند و روی برگه رای‌شان نام لاریجانی را بنویسند.

 

 

نمک به...!

البته شدت اهانت‌های اصلاح‌طلبان به منتخبان ملت به گونه‌ای بود که گویا رقابت فحاشی میان آنها به راه افتاده است.  یکی از سایت‌های نزدیک به محمدرضا عارف نیز درباره شکست او در انتخابات ریاست مجلس نوشته است: آرای آقای لاریجانی چگونه به 173 رای بالغ شد؟ حتی اگر از آن حدود 30 نماینده لیست امید که به عارف رای ندادند، حداکثر 3 تا 5 نفر از جمله علی لاریجانی، بهروز نعمتی‌ و کاظم جلالی‌ را به خاطر برخی ملاحظات سیاسی فاکتور بگیریم، رای ندادن و پشت کردن آن حدود 25 نفر دیگر به کاندیدای لیستی که از صدقه سر آن وارد مجلس شدند، نمکدان‌شکنی محض و پشت پا زدن به عهد و تعهدشان و بی‌اعتنایی به امید مردم نبوده و نیست؟ توهین این سایت نیز حاکی از آن است که پادوهای رسانه‌ای اصلاحات همچنان در توهم پیروزی در انتخابات هستند و دروغی که در آنها نهادینه شده را مبنای توهین به منتخبان ملت قرار داده‌اند! البته این قبیل رفتارهای عصبی نشان‌دهنده فهم سبک این رسانه‌ها از واقعیت سیاست و نیز عدم تمایل رؤسای آنها به افزایش سطح بینش عوامل خود دارد. روز گذشته برخی منتخبان ملت در مجلس نسبت به این قبیل فحاشی‌ها واکنش نشان دادند و نسبت به سبک‌سری این رسانه‌ها ابراز تعجب کردند.  حجت‌الاسلام سیدصادق طباطبایی‌نژاد، منتخب مردم اردستان در مجلس دهم  با اشاره به این فحاشی‌ها گفت: آنچه یکشنبه در مجلس بروز یافت ظهور یک فکر جمعی بود و من جایی برای استفاده از واژه «بی‌اخلاقی» یا «بدعهدی» برای رأی نمایندگان نمی‌بینم. وی افزود: اگر لیستی هنگام چیدمان اسامی نامزدهای انتخابات در فهرست خود ضعیف عمل می‌کند و به علت عدم مقبولیت نامزدهای کاملاً موافق خود، ناگزیر از گنجاندن کاندیداهای مستقل و معتدل نیز می‌شود،‌ نباید پس از شکست در انتخابات هیأت‌رئیسه مجلس، انگ بی‌اخلاقی به نامزدهایی که خود، آنها را در فهرست گنجانده بزند، زیرا این دسته از کاندیداها هیچ تعهدی برای تبعیت از تصمیمات اتخاذ شده برخی از خارج مجلس نداده بودند. اسدالله عباسی، منتخب مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی نیز‌ با اشاره به اهانت‌های رسانه‌های اصلاح‌طلب گفت: بعضی جریانات و رسانه‌ها یا شأن وکلای ملت را نمی‌دانند یا خودشان را به جهالت زده‌اند. وی با انتقاد از تلاش افرادی بیرون از مجلس جهت مخدوش کردن استقلال منتخبان ملت، خاطرنشان کرد: منتخبان در پیشگاه خدا سوگند یاد کرده‌اند که حافظ منافع مردم و نه منافع احزاب و جریانات باشند. عباسی تصریح کرد: خانه ملت، حزب و تشکل نیست بلکه رکنی از ارکان نظام است که وظیفه قانون‌گذاری برای کل کشور را دارد، چگونه عده‌ای به خود جرات می‌دهند سطح نمایندگی ملت را در اندازه حرف‌شنوی از جریاناتی از بیرون مجلس پایین بیاورند؟

 

کرباسچی: عارف جذابیت نداشت!

غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران برخلاف سایر همفکران خود معتقد است اصلاح‌طلبان درباره واقعیات مربوط به ترکیب مجلس دهم باور اشتباهی داشته‌اند. او در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد و در پاسخ به سوالی درباره آمارهای اعلام شده درباره تعداد اعضای فراکسیون امید گفت: این امر به اشتباه به باور برخی اصلاح‌طلبان نشست. اعضای منتخب لیست امید که متجاوز از 160 نفرند الزاما عضو فراکسیون امید نیستند، اعضای فراکسیون هم الزاما در صحن علنی و رأی مخفی یکپارچه نیستند. وی درباره پیروزی لاریجانی افزود: آنچه تعیین‌کننده تعداد آرای رئیس مجلس و همچنین نواب و سایر اعضای هیات رئیسه است، یک انگیزه نیست. خیلی از آرا، سیاسی و فراکسیونی است اما مسائل دیگری مثل بحث‌های قومیتی و انگیزه‌های مدیریتی و تجربه‌ها و... نیز موثر است. از طرفی توجه کنیم که همه افراد لیست امید که مورد حمایت چهره‌های مطرح اصلاح‌طلبان هستند در فراکسیون امید حضور ندارند. در فهرست امید تعداد زیادی نیروهای معتدل اصولگرا جای گرفته بودند که از جمله خود آقای لاریجانی بود. نباید به اشتباه پس از پیروزی، همه را به عنوان اعضای فراکسیون امید تصور کرد. اگر اسم این فراکسیون به عنوان حامیان دولت مطرح می‌شد و به طور معقول و منطقی بر سر ریاست مذاکره صورت می‌گرفت، هرچند باز هم احتمال ریاست علی لاریجانی بیشتر بود اما در نایب‌رئیسی و انتخاب اعضای هیات‌رئیسه می‌توانستیم امتیازهای بیشتری به دست آوریم. کرباسچی همچنین با انتقاد از انتخاب عارف به عنوان کاندیدای ریاست مجلس گفت: در اردوگاه اصلاحات دوستان ما با وزن‌کشی، اشتباه بزرگی را رقم زدند. باید در این میان کسی به عنوان کاندیدای ریاست مطرح می‌شد که یا با شخصیت کاریزماتیک خود بتواند نیروهای مختلف را دور خود جمع کند یا از عوامل و عناوین کم‌هزینه‌تری برای رای‌آوری استفاده می‌کرد. کاری که شاید بتوان گفت از مسعود پزشکیان و حتی علی مطهری بخوبی برمی‌آمد... برای تصدی پست ریاست باید به جاذبه‌های شخصیتی افراد هم نگاه می‌شد. ‌‌ای‌کاش فراکسیون امید با نام فراکسیون حامیان دولت شکل می‌گرفت. تصمیمی که یقینا معادلات دیگری را برای مجلس رقم می‌زد.

منبع: رجانیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار