ماجرای درگیری یک نماینده و معاون پارلمانی وزیر جهاد و کشاورزی در گفتگو با شاهدان

ماجرای درگیری در صحن مجلس امروز

به گزارش گلستان24، در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی معاون پارلمانی وزیر جهاد کشاورزی با یکی از نمایندگان حاضر در صحن درگیر شد. این درگیری تا جایی ادامه یافت که وی با صدای بلند داد و بیداد می کرد و تعدادی از نمایندگان جلوی دهان وی را گرفته و وی را از صحن علنی خارج کردند.

 

این درگیری همزمان با نطق نمایندگان و حضور چیت چیان وزیر نیرو در صحن علنی اتفاق افتاد.

 

 

درگیری بر سر واردات بی رویه برنج

اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص علت درگیری به وجود آمده میان عزت الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل و خلیل آقایی معاون پارلمانی وزیر جهاد و کشاورزی در صحن علنی مجلس گفت: آقای یوسفیان در خصوص واردات بی‌رویه برنج و تعرفه‌های مالیاتی واردکنندگان با آقای آقایی در حال مذاکره بودند که یک درگیری لفظی بین نماینده مردم آمل و معاون پارلمانی وزیر جهاد و کشاورزی به وجود می‌آید.

وی افزود: در یک لحظه دیدیم که آقای آقایی شروع به داد و فریاد کرد و گفت که آقای یوسفیان یقه پیراهن ایشان را گرفته و دکمه پیراهنشان افتاده و به آقای آقایی حرف زشتی زده است. ولی دقیقا دلیل بازشدن یقه پیراهن آقای آقایی را نمی‌دانم.

نماینده مردم رودسر با بیان اینکه نمایندگان آقای یوسفیان و آقای آقایی را به خویشتن‌داری دعوت کردند و از آن‌ها خواستند تا خونسردی خودشان را حفظ کنند عنوان کرد: نمایندگان گیلان، مازندارن و گلستان پیش از این امضا کرده بودند که از واردات بی‌رویه برنج جلوگیری شود و علت بحثی هم که بین نمیانده مردم آمل و معاون پارلمانی وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفت همین موضوع واردات بی‌رویه برنج بوده است.

 

چرا واردات بی رویه برنج ادامه دارد؟

محمد فیضی نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص درگیری به وجود آمده در مجلس به خبرنگار دانا گفت: من از صحنه دور بودم ولی وقتی خودم را به آن‌ جا رساندم دیدم که معاون پارلمانی وزیر جهاد و کشاورزی می‌گوید چرا این کار را کردید دکمه پیراهنم افتاده است.

وی افزود: آقای یوسفیان نیز می‌گفتند چرا واردات بی رویه برنج ادامه دارد و کشاورزان داخلی متضرر می‌شوند.

 

یوسفیان: قادر به پاسخگویی نیستم

عزت الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل نیز در پاسخ به سوال خبرنگار دانا گفت: الان در جلسه‌ای هستم و قادر به پاسخگویی نیستم.

 

درگیری بر سر عزل مدیران استانی

 

یکی از نمایندگان گفته است که این درگیری بر سر عزل یکی از مدیران استانی بوده است.

خاطر نشان می‌شود که مازندران با داشتن 480 هزار هکتار سطح زیرکشت محصولات زراعی و 5 میلیون و 575 هزار و 431 تن تولید رتبه اول سطح زیرکشت کشور را دارد که سالانه تولید برنج 25 میلیون ایرانی را تامین می‌کند.

این محصول با زحمات بی‌شمار کشاورزان شمالی به ویژه این استان با وجود کمبود آب‌رسانی زراعی و نگرانی‌هایی بر عرضه و فروش آن در بازار تولید می‌شود.

تولیدی که با واردات بی‌رویه به کشور از سوی دستگاه‌های دولتی این دلواپسی‌ها را بیشتر می‌کند به‌گونه‌ای که بر اقتصاد کشور نیز تاثیر می‌گذارند.

شهرستان آمل نیز با 39 هزار سطح زیر کشت سالانه 175 هزار تن برنج سفید تولید می‌کند که در این استان رتبه دوم را به خود اختصاص می‌دهد.این شهرستان با تولید برنج دابو نه تنها در مازندران بلکه در کشور معرف مصرف‌کنندگان است.

 

منبع: راه دانا

ارسال نظر

آخرین اخبار